Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 20/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

Marek Varisella, startujący w rajdach samochodowych jak mówią „od zawsze” …

„Od zarania” i przez długi okres jeździł – ciągle ją reperując i ulepszając – Syreną, którą produkowano na Żeraniu. „Związany” zawsze z FSO. Znany z jednej strony z humoru, ale zarazem niezwykle konsekwentny i uparty. Często miał zatargi ze współuczestnikami rajdów, ale także koleżeński. Niezwykle uzdolniony mechanik, potrafiący w nawet krótkim czasie i to w polowych warunkach podczas rajdu „wskrzesić” silnik Syreny, a także czasami reanimować całe auto. Warto przypomnieć, że w tamtych czasach panowały spartańskie warunki i na trasie w trakcie awarii trzeba było sobie często radzić samemu.

W 1967 roku, kiedy w FSO zaczęto produkować Fiata 125p i po utworzeniu zespołu sportowego, uczestniczył z nim w wielu rajdach mistrzowskich w kraju i za granicą, na tym właśnie samochodzie. Jego ulubionym rajdem było Monte Carlo, w którym uczestniczył kilka razy. Nie lubił bardzo kiedy – nawet znani publicznie – a noszący to samo, co on nazwisko powoływali się na pokrewieństwo z nim … Markiem Varisellą, bo właśnie jego wspominamy jako, że ten przeze mnie lubiany Mareczek od kilku lat nie żyje./WMr./


Tagi:
Marek Varisella

Zobacz podobne artykuły:

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 01/03 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.03.01

Lata 60-te ubiegłego stulecia mimo nie najlepszych uwarunkowań w naszym kraju, były niezwykle efektowne i efektywne w rajdach samochodowych.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 23/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.23

Dzisiaj o najsłynniejszym rajdzie – Rajdzie Monte Carlo.
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
kalendarz 15/02 2019

Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...

Moto nostalgia

2019.02.15

W 1969 roku bazą Rajdu Polski był Kraków. Długość trasy wynosiła wtedy 2210 km, w tym 16 odcinków specjalnych, 3 próby szybkości płaskiej i 3 próby górskie.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.