
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego…
… nie tak znowu odległe czasy … jednak – ubiegłego wieku, przełomu lat 70 – 80-tych impreza, która u nas i w Europie wywoływała dreszcz emocji.
Wszyscy o nim mówili, wszyscy się nim ekscytowali – najsłynniejszy wtedy Rajd MONTE CARLO a najważniejszy dlatego, że brali w nim udział najlepsi zawodnicy z całej Europy a także z Polski. Widoczna na zdjęciu startu w Warszawie nie najmłodsza już wtedy lubiana i powszechnie znana, dziś niestety już nie żyjąca polska załoga Henryk Ruciński z Poznania z Adamem Wędrychowskim z Warszawy w konkurencji Chevronne.
Organizatorzy chcąc umożliwić start zawodnikom starszym, dopuszczała ich do konkurencji pod warunkiem udziału i ukończenia w poprzednich latach właśnie tej imprezy uczestnicząc na samochodzie współczesnym, który brał lub bierze udział w tym rajdzie. Jaki był wtedy najpopularniejszy pojazd rajdowy w Polsce…? POLSKI FIAT przygotowany przez Ośrodek Badawczo Rozwojowy Fabryki Samochodów Osobowych z warszawskiego Żerania. Startowali na nich również w wielu innych międzynarodowych imprezach „wybrańcy” PZMot-u m.in. Sobiesław Zasada, Robert Mucha, Andrzej Jaroszewicz, Mieczysław Sochacki, Maciej Stawowiak, Krzysztof Komornicki, Marek Varisela, etc… również niżej podpisany. /wmr/
Zobacz podobne artykuły:
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Moto nostalgia
2019.03.01
Z szuflady Wiesława Mrówczyńskiego...
Moto nostalgia
2019.02.23
Dacia Bigster z LPG - już jest
Wiadomości / News
2025.04.30
65 proc. pijących kierowców błędnie ocenia swoją trzeźwość
Bezpieczeństwo
2025.04.30
Jak poprawić proces wypalania się filtra DPF?
Warsztat / Porady
2025.04.30