VW Multivan Alltrack – Wielozadaniowiec
Po Passacie Alltrack, VW przygotował kolejny model o terenowych aspiracjach.
Multivan jest autem doskonale wszystkim znany. Dowiezie do portu przyczepę z łodzią, .zabierze rodzinę na wakacje, pomieści wszystkie zakupy i bez uszczerbku na wizerunku właściciela, zaprezentuje się przed operą.
W Genewie VW pokazał wersję Alltrack, łączącą stylistykę jachtów i łodzi z elementami rodem z offroadu. I choć jest to model studyjny, można oczekiwać, że w niedługim czasie pojawi się w salonach marki. Jak zapewnia producent, Multivan Alltrack ma stanowić przykład auta, który pokona każdą trasę – choć może nie zupełnie. Nie jest przecież prawdziwym pojazdem terenowym, choć otrzymał niezbędny napęd czterech kół 4Motion.
Alltrack zewnętrznie wyróżnia się m in. 19-calowymi obręczami kół, perłowym lakierem Mondstein a także specjalnie zaprojektowanymi detalami nadwozia, nadającymi mu „terenowy” charakter i jednocześnie odróżniającymi go od innych modeli pełniących wyłącznie funkcje użytkowe.
Uwagę zwracają masywne, szare zderzaki z osłoną podwozia w kolorze matowego srebra, poszerzone nadkola, boczne listwy ochronne i osłona krawędzi bagażnika. We wnętrzu natomiast wysokiej jakości, wytrzymałe materiały. Fotele pokryto skórą Poltrona Frau z szaro-niebieskimi przeszyciami, kontrastują z ciemnobrązową, wykonanej w technice „vinterio” podłogą z naturalnego drewna. Szeroka listwa pod oknami, otoczona aluminium, jest również wykonana z tego materiału. Listwa poprowadzona jest na wysokości dolnej krawędzi okien aż do kokpitu i tworzy optyczne połączenia dla centralnie umieszczonego systemu Infotainment. Funkcjami systemu można sterować przy użyciu 8-calowego ekranu multi-touch. Nagłośnienie zapewnia zestaw Dynaudio Surround Sound z centralnym głośnikiem.
Dzięki systemowi szyn, fotele można przesuwać, istnieje także możliwość zamontowania przenośnego modułu kuchennego, zarówno z lewej strony jak i za przednimi fotelami, poprzecznie do kierunku jazdy. Moduł obejmuje lodówkę, kuchenkę gazową i zlewozmywak ze zbiornikiem wody.
Do napędu Alltracka posłużył silnik wysokoprężny 2.0 TDI (180 KM). Moc przekazywana jest na obie osie za pośrednictwem sprzęgła Haldex. Kąt natarcia wynosi 21 st., a kąt zejścia 15 st.
VW ma duże doświadczenie w konstruowaniu tego typu aut. Multivan jest spadkobiercą swoich słynnych poprzedników. Dodajmy, że użytkowe samochody VW są znane od 60 lat. Oddzielną grupę aut stanowią modele z napędem czterech. Od 5 lat dostępny jest Caddy 4Motion, od 2010 r. pickup Amarok, zaś od 2012 r. Crafter. Co piąty użytkowy Volkswagen sprzedawany w Europie jest zamawiany właśnie z napędem wszystkich kół.
Norbert Szwarc
Foto: VW
[gallery ids="45202,45201,45200,45199"]
Zobacz podobne artykuły:
Ceny piwa i wody na stacjach paliw
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.09
Papież Franciszek ma nowe "Papamobile"
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.08
Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.03
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11