Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Golf VII Variant 2.0 TDI 4Motion - Typ uniwersalny
kalendarz 07/11 2014

VW Golf VII Variant 2.0 TDI 4Motion - Typ uniwersalny

Pierwsza jazda

Najpopularniejszy samochód Europy w praktycznej wersji kombi i z napędem czterech kół.

Zewnętrznie model z napędem obu osi niczym się nie różni od zwykłej wersji. Jedynym wyróżnikiem jest napis „4Motion” - we wnętrzu obok dźwigni zmiany biegów oraz na klapie bagażnika. Jednak nad swoim przednionapędowym „bratem” ma przewagę w prowadzeniu. Podobnie jak dotychczas, wykorzystano sprzęgło typu Haldex, które odpowiednio steruje rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy kołami przedniej  i  tylnej osi. Układ sterujący napędem w odpowiednim momencie rozpoznaje sytuację, która może doprowadzić do poślizgu kół i wywołuje reakcję. Pomaga w tym również elektromechaniczna blokada mechanizmu różnicowego. W ciągu zaledwie milisekund system może uruchomić napęd obu osi. Napęd 4Motion Golfa to jedno z najnowszych tego typu rozwiązań, bazujące na  5. generacji sprzęgła Haldex. Cały system jest o 1,4 kg lżejszy od tego używanego w poprzedniej generacji auta. Po raz pierwszy zastosowano także seryjnie udoskonaloną elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+, która znacznie poprawia zachowanie auta w zakrętach. Wystrój wnętrza niczym nie różni się od hatchbacka. Kokpit urządzono funkcjonalnie i rzeczowo w typowym stylu dla aut tej marki. Przesadą chyba jest wyskalowanie prędkościomierza do 260 km/h. Zadbano o przydatne schowki i uchwyty na napoje. Nie można także narzekać na brak miejsca. Nabywcy Varianta z pewnością docenią fakt, że w porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła z 505 do 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy). W przypadku załadunku do oparcia przednich siedzeń i pod dach, VW pomieści do 1.620 litrów bagażu (poprzednik: 1.495 litrów). Do złożenia tylnych oparć służy dźwigienka umieszczona w bocznej ścianie bagażnika. Zaletą są regularne kształty bagażnika a także dodatkowe schowki znajdujące się pod podłogą.

O ile zwykły Golf Variant dostępny jest z dość szeroką gamą silników, to w przypadku wersji z napędem czterech kół, można otrzymać tylko wysokoprężną jednostkę 2.0 TDI o mocy 150 KM. Standardem w tej wersji jest technologia BlueMotion (Start – Stop i rekuperacja), co sprawia, że zużycie paliwa jest niższe. Jak zapewnia producent, dzięki temu Golf potrzebuje 15 proc. mniej paliwa, zużywając średnio ok. 5,0 l/100 km. Napęd przekazywany jest na właściwie zestopniowaną 6-biegową manualną przekładnię. Dodajmy, że model ten może również holować przyczepę o masie 2 ton.

Golf Variant 4Motion dostępny jest także tylko w jednej, najbogatszej wersji wyposażenia – Highline. Na liście wyposażenia standardowego znajdują się m in. systemy ABS, ASR, ESC, XDS, a także 7 poduszek powietrznych i nowość w segmencie czyli hamulec multikolizyjny. Ponadto komfort podróżowania zapewnia seryjna klimatyzacja oraz system radiowy z 5-calowym wyświetlaczem dotykowym. Niestety cena auta wynosi 107 990 zł.

Norbert Szwarc Foto: autor Podstawowe parametry techniczne VW Golfa VII Variant 2.0 TDI 4Motion Highline: Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4562/1799/1481 mm Silnik: wysokoprężny, turbodoładowany Pojemność: 1968 cm3 Moc maksymalna: 150 KM przy 3500 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 1750 obr/min Osiągi (0-100 km/h) – 8,9 s. Prędkość maksymalna: 214 km/h Zużycie paliwa: (miasto/trasa/średnie) – 5,8/4,2/4,8  l/100 km Pojemność bagażnika: 605-1620 l Pojemność zbiornika paliwa: 55 l Cena auta: 107 990 zł   [gallery ids="47040,47039,47038,47037,47036,47035,47034,47033,47032,47031,47030,47029,47028,47027,47026,47025,47024,47023"]

Zobacz podobne artykuły:

CUPRA Born - Połączenie ekologii i miejskiego charakteru
kalendarz 19/08 2022

CUPRA Born - Połączenie ekologii i miejskiego charakteru

Testy / Pierwsza jazda

2022.08.19

CUPRA przedstawiła model Born, pierwszy w pełni elektryczny samochód marki. Twórcom pojazdu zależało, by połączyć sportowe osiągi z bezemisyjną jazdą. Miejski model zapewnia ok. 540 km zasięgu, moc nawet 231 KM, a naładowanie...
Ford Mustang GT - Ostatni Mohikanin
kalendarz 08/08 2018

Ford Mustang GT - Ostatni Mohikanin

Testy / Pierwsza jazda

2018.08.08

W erze motoryzacyjnego downsizingu stanowi wyjątek. Do tego jest prawdziwą jeżdżącą legendą. Oto nowe wcielenie Forda Mustanga GT.
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST- Line - Debiut z opóźnieniem
kalendarz 15/06 2018

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST- Line - Debiut z opóźnieniem

Testy / Pierwsza jazda

2018.06.15

Jedno z niewielu aut, które pojawia się w polskiej ofercie po kilku latach od chwili premiery.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.