Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Mustang GT - Ostatni Mohikanin
kalendarz 08/08 2018

Ford Mustang GT - Ostatni Mohikanin

Pierwsza jazda / Ford

W erze motoryzacyjnego downsizingu stanowi wyjątek. Do tego jest prawdziwą jeżdżącą legendą. Oto nowe wcielenie Forda Mustanga GT.

Mocne, wolnossące V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 450 KM. Dodatkowo oprócz 6-biegowej manualnej skrzyni biegów oferowany jest obecnie aż 10-biegowy automat. Ponoć poprawia przyspieszenie i zmniejsza ma apetyt na paliwo. Jednak to nie wszystko co Mustang GT nam oferuje.  

Nowy Ford Mustang oferuje amatorom kultowego modelu sportowego w Europie wydajniejszy silnik i zawieszenie oraz najnowsze funkcje wspomagające kierowcę. To wszystko w kultowym opakowaniu, które przyciąga wzrok. Samochód dostępny jest jako fastback lub kabriolet (convertible).

Sercem Mustanga może być silnik EcoBoost 2,3 litra o mocy 290 KM (440 Nm) lub kultowy 5-litrowy silnik V8 Forda Mustanga zapewniający teraz moc 450 KM (529 Nm) i w połączeniu z nową 10-biegową automatyczną przekładnią Forda jest w stanie zapewnić przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 4,3 sekundy i zapewnia średnie zużycie paliwa wynoszące 12,1 l/100 km.

Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów Mustanga wyposażona jest teraz w technikę dopasowania prędkości obrotowej, która zapewnia płynniejsze i szybsze redukcje biegów, którym towarzyszą charakterystyczne „strzały” potężnego silnika. Funkcja kontroli startu (Launch Control) zapewnia maksymalne wykorzystanie przyczepności kół podczas ruszania ze startu zatrzymanego. Elektronicznie realizowana funkcja „Line Lock”, blokująca tylko przednie hamulce, pozwalająca na buksowanie w miejscu tylnych kół i rozgrzanie opon przed startem, jest teraz standardem zarówno z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost, jak i 5,0-litrowym silnikiem V8. Pomaga to osiągnąć optymalne przyspieszenia ze startu zatrzymanego.

Mustang otrzymał nowe, regulowane zawieszenie MagneRide® i możliwości wyboru trybu jazdy, w tym nowego, konfigurowanego przez kierowcę trybu „My Mode”. Nowy sportowy układ wydechowy z aktywnym zaworem spalin dysponuje także innowacyjnym trybem cichego wydechu (Good Neighbour Mode) do jazdy wczesnym rankiem lub późną nocą bez niepokojenia sąsiadów.

Systemy wspomagające kierowcę Mustanga, w tym asystent ochrony przed kolizjami z funkcją wykrywania pieszych oraz system utrzymywania pasa ruchu, pozwalają na bezstresowe pokonywanie długich tras. Nowoczesne, ekskluzywne wnętrze wyposażono w miękkie w dotyku materiały i w 12-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, dostarczający precyzyjnych informacji w przejrzystej formie.

Szerszy zakres dostępnych opcji wyposażenia umożliwi nabywcom Mustanga w Europie wyraźniejsze wyrażenie swoich indywidualnych preferencji. Dostępne są trzy nowe, mocne, metalizowane kolory - Kona Blue, Orange Fury i Royal Crimson, a klienci, którzy chcą wyróżnić swojego Mustanga, mogą dodać wyścigowe pasy dostępne w kolorach białym lub czarnym. Nowe 19-calowe kute z lekkiego stopu obręcze kół, oferowane są w wielu wersjach wykończenia.

Nowy Mustang wyposażony jest również w system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, który umożliwia kierowcy kontrolowanie podłączonych smartfonów, systemu audio, nawigacji i funkcji klimatyzacji za pomocą prostych poleceń głosowych lub wykonywanych na centralnym 8-calowym ekranie dotykowym. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™.

Cena Forda Mustanga 2.3 EcoBoost rozpoczyna się od 170 300 zł, zaś kultowego Mustanga GT 5.0 V8 od 195 300 zł. To bez dwóch zdań najlepsza tego typu oferta na rynku.
MOTOTRENDY.PL
Źródło: Ford

 


Tagi:
opinie ford mustang, ford mustang gt, Ford Mustang GT, Mustang V8, Mustang GT, nowy Ford Mustang, nowy Ford Mustang GT, nowy ford mustang, ford mustang gt

Zobacz podobne artykuły:

Mustang GTD wyjedzie na Nürburgring
kalendarz 20/10 2024

Mustang GTD wyjedzie na Nürburgring

Wiadomości / News

2024.10.20

Ford chce pokonać okrążenie toru w czasie poniżej 7 minut.
Dwie załogi Forda w Maroku
kalendarz 05/10 2024

Dwie załogi Forda w Maroku

Wiadomości / Moto sport

2024.10.05

Mattias Ekström i Carlos Sainz Senior wystartują w Rajdzie Maroka za kierownicą Forda Raptor T1+.
 Mattias Ekström w barwach Forda
kalendarz 03/10 2024

Mattias Ekström w barwach Forda

Wiadomości / Moto sport

2024.10.03

Mattias Ekström dołączył do zespołu Ford Performance na Rajd Dakar 2025.
Najnowsze artykuły:
 Nieodpowiedzialne zachowanie kierowcy na przejściu dla pieszych

Nieodpowiedzialne zachowanie kierowcy na przejściu dla pieszych

Wiadomości / News

2024.11.06

Niebezpieczne zdarzenie zarejestrowała prywatna kamera.
SEMA 2024 - Prototypy Toyoty

SEMA 2024 - Prototypy Toyoty

Prezentacje / Concept Cars

2024.11.06

Land Cruiser z otwartym nadwoziem, off-roadowy RAV4, czy rajdowe GR86.
Powrót Toyoty Celica i MR2?

Powrót Toyoty Celica i MR2?

Wiadomości / News

2024.11.05

Toyota subtelnie zasugerowała możliwe pojawienie się dwóch sportowych aut w nietypowy sposób.