Ford Mustang GT - Ostatni Mohikanin
W erze motoryzacyjnego downsizingu stanowi wyjątek. Do tego jest prawdziwą jeżdżącą legendą. Oto nowe wcielenie Forda Mustanga GT.
Mocne, wolnossące V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 450 KM. Dodatkowo oprócz 6-biegowej manualnej skrzyni biegów oferowany jest obecnie aż 10-biegowy automat. Ponoć poprawia przyspieszenie i zmniejsza ma apetyt na paliwo. Jednak to nie wszystko co Mustang GT nam oferuje.
Nowy Ford Mustang oferuje amatorom kultowego modelu sportowego w Europie wydajniejszy silnik i zawieszenie oraz najnowsze funkcje wspomagające kierowcę. To wszystko w kultowym opakowaniu, które przyciąga wzrok. Samochód dostępny jest jako fastback lub kabriolet (convertible).
Sercem Mustanga może być silnik EcoBoost 2,3 litra o mocy 290 KM (440 Nm) lub kultowy 5-litrowy silnik V8 Forda Mustanga zapewniający teraz moc 450 KM (529 Nm) i w połączeniu z nową 10-biegową automatyczną przekładnią Forda jest w stanie zapewnić przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 4,3 sekundy i zapewnia średnie zużycie paliwa wynoszące 12,1 l/100 km.
Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów Mustanga wyposażona jest teraz w technikę dopasowania prędkości obrotowej, która zapewnia płynniejsze i szybsze redukcje biegów, którym towarzyszą charakterystyczne „strzały” potężnego silnika. Funkcja kontroli startu (Launch Control) zapewnia maksymalne wykorzystanie przyczepności kół podczas ruszania ze startu zatrzymanego. Elektronicznie realizowana funkcja „Line Lock”, blokująca tylko przednie hamulce, pozwalająca na buksowanie w miejscu tylnych kół i rozgrzanie opon przed startem, jest teraz standardem zarówno z 2,3-litrowym silnikiem EcoBoost, jak i 5,0-litrowym silnikiem V8. Pomaga to osiągnąć optymalne przyspieszenia ze startu zatrzymanego.
Mustang otrzymał nowe, regulowane zawieszenie MagneRide® i możliwości wyboru trybu jazdy, w tym nowego, konfigurowanego przez kierowcę trybu „My Mode”. Nowy sportowy układ wydechowy z aktywnym zaworem spalin dysponuje także innowacyjnym trybem cichego wydechu (Good Neighbour Mode) do jazdy wczesnym rankiem lub późną nocą bez niepokojenia sąsiadów.
Systemy wspomagające kierowcę Mustanga, w tym asystent ochrony przed kolizjami z funkcją wykrywania pieszych oraz system utrzymywania pasa ruchu, pozwalają na bezstresowe pokonywanie długich tras. Nowoczesne, ekskluzywne wnętrze wyposażono w miękkie w dotyku materiały i w 12-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, dostarczający precyzyjnych informacji w przejrzystej formie.
Szerszy zakres dostępnych opcji wyposażenia umożliwi nabywcom Mustanga w Europie wyraźniejsze wyrażenie swoich indywidualnych preferencji. Dostępne są trzy nowe, mocne, metalizowane kolory - Kona Blue, Orange Fury i Royal Crimson, a klienci, którzy chcą wyróżnić swojego Mustanga, mogą dodać wyścigowe pasy dostępne w kolorach białym lub czarnym. Nowe 19-calowe kute z lekkiego stopu obręcze kół, oferowane są w wielu wersjach wykończenia.
Nowy Mustang wyposażony jest również w system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, który umożliwia kierowcy kontrolowanie podłączonych smartfonów, systemu audio, nawigacji i funkcji klimatyzacji za pomocą prostych poleceń głosowych lub wykonywanych na centralnym 8-calowym ekranie dotykowym. System jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™.
Cena Forda Mustanga 2.3 EcoBoost rozpoczyna się od 170 300 zł, zaś kultowego Mustanga GT 5.0 V8 od 195 300 zł. To bez dwóch zdań najlepsza tego typu oferta na rynku.
MOTOTRENDY.PL
Źródło: Ford
Zobacz podobne artykuły:
Mustang GTD wyjedzie na Nürburgring
Wiadomości / News
2024.10.20
Dwie załogi Forda w Maroku
Wiadomości / Moto sport
2024.10.05
Mattias Ekström w barwach Forda
Wiadomości / Moto sport
2024.10.03
Nieodpowiedzialne zachowanie kierowcy na przejściu dla pieszych
Wiadomości / News
2024.11.06
SEMA 2024 - Prototypy Toyoty
Prezentacje / Concept Cars
2024.11.06
Powrót Toyoty Celica i MR2?
Wiadomości / News
2024.11.05