Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW Golf R Variant – Kombi na sportowo
kalendarz 24/11 2014

VW Golf R Variant – Kombi na sportowo

Wiadomości / Prezentacje / nowe auta

300-konny Golf R doczekał się również praktycznej wersji kombi.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, podczas wystawy w Los Angeles, swój debiut ma Golf R Variant. Dodajmy, że po raz piewszy model ten został przygotowany również w wersji kombi.  Bez wątpienia jest to najbardziej sportowy samochód wśród kompaktowych kombi na rynku.

Napędzany 300-konnym silnikiem 2.0 TSI Golf R Variant dysponuje momentem obrotowym równym 380 Nm (od 1.800 do 5.500 obr./min), przekazywanym na obie osie za pośrednictwem seryjnej, 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG. Model ten otrzymał ponadto sportowe zawieszenie obniżone o 20 mmprogresywny układ kierowniczy oraz system ESC Sport z możliwością wyłączenia (np. na torze wyścigowym). Dodatkiem może być zawieszenie DCC z funkcją wyboru profilu jazdy z trybem Race (tryby: Comfort, Normal i Sport). Jak zapewnia producent samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sek, zaś od 0 do 80 km/h w 3,8 sek. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Pomimo tak imponujących osiągów, zużycie paliwa pozostaje na poziomie 7,0 l/100 km.

Oprócz sprzęgła Haldex (napęd 4Motion), działającego jako blokada podłużna, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) wbudowane w program kontroli stabilności jazdy (ESC) funkcjonują jako blokady poprzeczne. Ponadto zastosowano system XDS+, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy oraz redukuje podsterowność. Pod względem technicznym XDS+ jest rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego.

Pomimo swojego sportowego charakteru, samochód nic nie stracił na funkcjonalności. Pod względem wielkości przestrzeni bagażowej (605 litrów) należy do liderów w swojej klasie. Po złożeniu tylnych siedzeń, można uzyskać do 1620 l.

Sportowy styl auta podkreśla wystrój wnętrza –  sportowe fotele z tapicerką Race i logo R na oparciach, błękitne oświetlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja i radioodtwarzacz CD (Composition Touch). Jako opcja dostępny jest pakiet „Skóra Nappa Carbon” (fotele obszyte ciemną skórą Nappa Carbon; środkowe części siedzeń mogą być pokryte ciemną lub jasną skórą Nappa w kolorze Antrazit lub Modern Grey; szwy mają kolor szary Kristal). Trójramienna kierownica sportowa w stylistyce R obszyta jest skórą, a jej dolne ramię zdobi logo R. Wszystkie elementy skórzane wykończone są kontrastowymi, szarymi szwami. Na desce rozdzielczej i poszyciach drzwi widoczne są aplikacje dekoracyjne Carbon Race, zaś aplikacje w drzwiach mają seryjnie wbudowane elementy oświetlenia Ambient, podświetlone są również listwy progowe (błękitnym światłem). Pedały i podparcie lewej stopy otrzymały seryjnie nakładki w kolorze stali nierdzewnej. Modyfikacje wprowadzono także do wskaźników i menu startowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej: podświetlone na niebiesko wskazówki obrotomierza i prędkościomierza po włączeniu zapłonu przesuwają się maksymalnie w prawo – do oznaczenia 320 km/h. Ponadto wskazówki zegarów są podświetlone na niebiesko już w momencie otwierania drzwi kierowcy. Na ekranie dotykowym systemu Infotaiment jako ekran startowy wyświetla się animowane logo R.

Zewnętrznie wersja kombi i hatchback do słupków B wyglądają tak samo. Z tyłu natomiast sportowy model różni się od pozostałych Variantów innym zderzakiem w stylistyce R, czarnym i błyszczącym dyfuzorem, czterema chromowanymi końcówkami układu wydechowego, ciemnoczerwonymi światłami tylnymi i diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej. Cechami charakterystycznymi dla Golfa R są osłony progów w kolorze nadwozia (w stylistyce R), logo R na przednich błotnikach oraz obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze matowego chromu. Ponadto 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Cadiz (opony 225/40) zostały zaprojektowane specjalnie dla modeli R. Zza obręczy widoczne są czarne zaciski hamulców z logo R. Opcjonalnie dostępne będą także 19-calowe obręcze.

Rynkowy debiut auta w Europie planowany jest wiosną przyszłego roku. Na pewno warto zaczekać.

Norbert Szwarc Foto: VW   [gallery ids="48228,48227,48226,48225,48224,48223"]

Zobacz podobne artykuły:

Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
kalendarz 08/04 2024

W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.08

Przez to wzrosły także średnie ceny.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.