Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW – wstępne badania nad pojazdami autonomicznymi
kalendarz 10/01 2020

VW – wstępne badania nad pojazdami autonomicznymi

Technika / Volkswagen

W ramach wspólnego projektu pod nazwą „Obszar Testowy Dolna Saksonia” na 7-kilometrowym odcinku autostrady pomiędzy węzłami Wolfsburg-Köngislutter a Cremlingen rozpoczęto badania ruchu samochodowego.

Na fragmencie trasy wykorzystywanym przez Niemiecką Agencję Kosmiczną, kamery zbierają anonimowe dane dotyczące różnych sytuacji drogowych. Na odcinku badawczym finansowanym przez Dolną Saksonię i Niemiecką Agencję Kosmiczną, VW spodziewa się zebrać nowe informacje potrzebne do prac nad pojazdami poruszającymi się autonomicznie.

W ubiegłym roku Niemiecka Agencja Kosmiczna zainstalowała wzdłuż omawianego fragmentu drogi urządzenia umożliwiające precyzyjny pomiar pozycji pojazdów. Dzięki zebranym informacjom, VW będzie mógł prowadzić prace nad dalszym rozwojem oprogramowania instalowanego w swoich pojazdach. Fragment autostrady stał się otwartą platformą badawczą umożliwiającą dokonywanie testów i prób, m.in. symulacji natężenia ruchu samochodowego. Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Volkswagena ds. Rozwoju, stwierdził: „Aby prowadzić badania w dziedzinie jazdy autonomicznej, niezbędne są dane na temat rzeczywistego ruchu drogowego. Odcinek testowy w Dolnej Saksonii pozwoli nam nie tylko zbadać codzienny przepływ samochodów, ale też umożliwi przeprowadzenie różnych symulacji”.

Na testowej trasie gromadzi się anonimowe informacje, badane są jedynie tzw. trajektorie ruchu drogowego, nie zbiera się zaś specyficznych danych o pojedynczych pojazdach – np. numerów rejestracyjnych, czy wizerunku kierowców. Trajektorie są to linie oraz krzywe odzwierciedlające ślad poruszających się pojazdów. Oprócz urządzeń rejestrujących zainstalowano urządzenia w technologii pWLAN służące do bezpośredniego komunikowania się pojazdów między sobą oraz z urządzeniami infrastruktury drogowej. W tę tzw. technologię „Car2X” wyposażono seryjnie nowego Golfa, znajdzie się ona również w modelu ID.3./oprac. ns/

źródło: VW


Tagi:
Volkswagen, VW, technologia Car2X, pojazdy autonomiczne

Zobacz podobne artykuły:

 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.