VW w Niemczech sprzedał w 2018 r. więcej aut z silnikiem Diesla
W ubiegłym roku prywatni klienci zamówili w Niemczech prawie dwa razy więcej aut z silnikami wysokoprężnymi niż w 2017 r.
Jak wynika z danych, w 2018 r. udział zamówień na auta z silnikami wysokoprężnymi wzrósł do 43 proc. Rok wcześniej wyniósł 39 proc. Popyt na samochody z silnikami turbodiesla był szczególnie duży wśród klientów prywatnych i niemal się podwoił – z 15 proc. w 2017 r. do 27 proc. w 2018. „W Niemczech debata na temat silników wysokoprężnych jest obciążona emocjonalnie i często odbiega od faktów. Biorąc pod uwagę wysoką wydajność silników Diesla i świetne osiągi aut napędzanych wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, jeszcze przez długie lata pozostaną one ważną technologią szczególnie dla tych, którzy podróżują na długich dystansach. Mimo zmian klimatycznych.” – powiedział Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Volkswagena ds. Sprzedaży.
Istotnie wyniki te mogą zaskakiwać, biorąc pod uwagę choćby aferę Dieselgate, czy też widoczny spadek zainteresowania autami z silnikami wysokoprężnymi. Jak podkreśla VW, najnowsza generacja silników Diesla Grupy Volkswagen (EA288 evo) osiąga niższe poziomy emisji i emituje o nawet 10 g mniej dwutlenku węgla na kilometr w porównaniu z silnikami poprzedniej generacji (według NEDC). Jednak niektóre modele Grupy VW nie są już oferowane z silnikami Diesla (np. Skoda Fabia). Ponadto niemiecki koncern coraz bardziej stawia na pojazdy z napędem elektrycznym. Nowością będzie gama aut z rodziny ID.
Jak powiedział niedawno szef VW Herbert Diess, - „Do 2020 roku zaoferujemy naszym klientom ponad 25 nowych modeli elektrycznych i ponad 20 hybrydowych. W ciągu zaledwie kilku lat, wszystkie nasze marki będą dysponowały na wszystkich rynkach największą na świecie gamą pojazdów elektrycznych." /ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Aston Martin rusza w teren
Wiadomości / News
2024.05.19
Renault kończy rozmowy z VW
Wiadomości / News
2024.05.18
Ford Transit za prawie milion zł
Wiadomości / News
2024.05.17
Rajd Nadwiślański 2024: Grzyb i Binięda od startu do mety
Wiadomości / Moto sport
2024.05.19
Renault kończy rozmowy z VW
Wiadomości / News
2024.05.18