VW testował nowe paliwo R33 BlueDiesel
Paliwo to w jednej trzeciej składa się z komponentów uzyskanych ze źródeł odnawialnych.
Korzystając z fabrycznej stacji w Wolfsburgu, VW od stycznia 2018 r. testował nowe paliwo R33 BlueDiesel. Testy zakończyły się sukcesem. Innowacyjne paliwo umożliwia zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o co najmniej 20 proc. w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym, jest to możliwe dzięki domieszce substancji pochodzenia organicznego.
Paliwo R33 zostało opracowane przez VW wspólnie z m in. Hochschule Coburg. Jego dostawcą od stycznia 2018 r. jest Shell Global Solutions we współpracy z Tecosol i Neste, które oferują paliwa certyfikowane według europejskich norm. R33 BlueDiesel spełnia normę DIN EN 590 dla paliw do silników Diesla, a także wszelkie kryteria pozwalające na jego seryjne zastosowanie. Stosowanie nowego paliwa jest szczególnie opłacalne dla flotowych klientów VW, których auta wyposażone w silniki Diesla przejeżdżają rocznie bardzo dużo kilometrów – R33 BlueDiesel pomaga osiągnąć cele wymagane ze względu na ochronę klimatu.
W produkcji surowców do biopaliw ważną rolę grają między innymi… frytki. Do ich przygotowania używa się tłuszczów spożywczych, które po wykorzystaniu są zazwyczaj utylizowane. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod przeróbki można je jednak wykorzystać ponownie. Tłuszcz filtruje się, czyści i przerabia tworząc z niego mieszankę parafinową lub komponent dodawany do oleju napędowego. W paliwie R33 BlueDiesel udział naturalnych komponentów wynosi do 33 proc. i są to składniki wytworzone wyłącznie z odpadów. W porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym użycie R33 BlueDiesla pozwala zmniejszyć emisję CO2 o co najmniej 20 proc. Paliwo to można wykorzystywać w silnikach Diesla, które nie wymagają w tym celu żadnych przeróbek, ponieważ R33 spełnia wszystkie wymagania normy dla paliw do silników wysokoprężnych.
Po zakończonej fazie testów R33 BlueDiesel będzie już na stałe oferowany przez VW na jego fabrycznych stacjach paliwowych, odpowiednie testy rozpoczęto w fabryce w Salzgitter. Planuje się wprowadzenie go również w innych zakładach VW. Na temat przyszłości tego paliwa wypowiedział się szef projektu prof. dr Thomas Garbe z Działu Rozwoju Technicznego: „Zainteresowanie z jakim spotkał się R33 BlueDiesel jest dla Volkswagena i jego partnerów zachętą do dalszych działań. Paliwo to może być szczególnie atrakcyjne dla firm, których pojazdy pokonują duże odległości i które z tego powodu korzystają z samochodów z silnikami Diesla, stosowanie R33 BlueDiesel może pomóc im w osiągnięciu celów klimatycznych. Spodziewamy się, że popyt na paliwa płynne wytwarzane z odpadów oraz na biopaliwa nowej generacji znacznie wzrośnie w niedługim czasie. Chciałbym, żeby już niedługo powszechnie dostępne stacje oferowały R33 jako paliwo „Green Premium”./oprac. ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
Prezentacje / Nowości
2024.04.12
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
Testy / Testy
2024.04.04
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieWizja Hondy
Wiadomości / Ciekawostki
2024.04.29
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26