Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
VW ID. Buzz w trasie dookoła świata
kalendarz 14/08 2025

VW ID. Buzz w trasie dookoła świata

Wydarzenia / Volkswagen

Rainer Zietlow zatrzymał się w Polsce.

Przypomnijmy, że Zietlow zamierza przejechać 80 tys. km przez 75 krajów za kierownicą elektrycznego Volkswagena ID. Buzz. Celem wyprawy jest ustanowienie nowego rekordu Guinnessa. Rainer Zietlow, niemiecki podróżnik zatrzymał się w Warszawie, gdzie opowiedział o planowanej trasie, wyzwaniach i swoim ID. Buzz.

Jaki cel przyświeca tegorocznej podróży dookoła świata za kierownicą ID. Buzza?

Rainer Zietlow: Chcemy ustanowić rekord Guinnessa, odwiedzając największą liczbę krajów podczas jednej, nieprzerwanej podróży samochodem elektrycznym. Jesteśmy już w szesnastym kraju – w Polsce – i wszystko idzie naprawdę znakomicie.

Jaka trasa została zaplanowana? Ile krajów i kilometrów planujecie pokonać?

R. Zietlow: Docelowo chcemy przejechać 80 000 kilometrów i odwiedzić 75 krajów. Trasa prowadzi z Europy do Chin, następnie do Australii, dalej przez Afrykę Południową i Amerykę Południową aż po Vancouver w Kanadzie.

Dlaczego zdecydowaliście się zatrzymać akurat w Warszawie?

R. Zietlow: Po pierwsze, dlatego, że znajduje się na naszej trasie. Po drugie, chciałem zatrzymać się w Polsce, ponieważ ten rynek ma duże znaczenie dla segmentu pojazdów dostawczych Volkswagena. No i bardzo chciałem zobaczyć Pałac Kultury i Nauki. Z Warszawy ruszamy dalej do Pragi, a potem do Anglii.

Dlaczego właśnie ID. Buzz? Chyba nie tylko dlatego, że świetnie wygląda?

R. Zietlow: Wygląd oczywiście ma znaczenie, ale najważniejsze są zasięg i funkcjonalność. Mamy model z baterią o pojemności 86 kWh, co zapewnia nam dużą autonomię. Dodatkowo samochód został specjalnie przystosowany – to wersja z długim rozstawem osi, dzięki czemu możemy w niej bez problemu spać, bez podciągania nóg. Dlatego właśnie wybraliśmy ID. Buzza – oferuje przestrzeń i komfort, których potrzebujemy.

W 2023 roku wyruszyłeś również w niezwykłą podróż z Genewy do Dohy. Jak sprawdził się ID. Buzz na tej trasie?

R. Zietlow: Wtedy jechałem modelem z mniejszą baterią. Przemierzaliśmy kraje arabskie, gdzie infrastruktura ładowania jest bardzo ograniczona, więc musiałem nauczyć się radzić sobie w takich warunkach. Na autostradach mijali nas kierowcy potężnych terenówek z silnikami V8, którzy nie przejmują się dostępem do ładowarek czy zużyciem paliwa. To zupełnie inny świat.

Brzmi jak wyzwanie. Co było największą przeszkodą na tamtej trasie?

R. Zietlow: Zdecydowanie największym wyzwaniem było znalezienie źródła prądu w Arabii Saudyjskiej.

Jak ludzie reagują na Waszą podróż? Czy ID. Buzz przyciąga uwagę i prowokuje rozmowy o elektromobilności?

R. Zietlow: Zdecydowanie tak. Na samochodzie mamy naklejkę informującą o próbie pobicia rekordu Guinnessa, więc wiele osób podchodzi z pytaniem: „O co właściwie chodzi?". Do tego auto samo w sobie robi wrażenie – mamy widoczne oznaczenia sponsorów, więc budzi duże zainteresowanie.

Gdybyś miał opisać ID. Buzza w trzech słowach, to...?

R. Zietlow: Super, świetny i niezastąpiony. Tylko tyle i aż tyle.

Czego możemy Wam życzyć na dalszą drogę?

R. Zietlow: Powodzenia! Największym wyzwaniem są transporty kontenerowe między kontynentami - statki odpływają o określonej porze, a przy obecnej sytuacji geopolitycznej wszystko jest bardzo niepewne i zawsze trzeba znaleźć silne źródło zasilania do ładowania ID. Buzza. Więc tak – trzymajcie za nas kciuki.

W takim razie: powodzenia i szerokiej drogi!

źródło: VW


Tagi:
VW, Volkswagen, VW ID. Buzz, Rainer Zietlow, samochody elektryczne, napęd elektryczny

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
kalendarz 07/11 2025

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Skoda Enyaq 4x4 na Kole Podbiegunowym
kalendarz 04/11 2025

Skoda Enyaq 4x4 na Kole Podbiegunowym

Wiadomości / Wydarzenia

2025.11.04

Zamarznięte tereny Laponii stały się miejscem wyjątkowego pojedynku.
VW i WOŚP wspólnie dla hospicjów
kalendarz 30/10 2025

VW i WOŚP wspólnie dla hospicjów

Wiadomości / News

2025.10.30

Flota 38 aut zasili flotę hospicjów z całej Polski.
Najnowsze artykuły:
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Wiadomości / Moto sport

2025.11.06

Polak ukończył testy amerykańskiej serii w czołowej trójce debiutantów.
Renault Twingo E-TECH Electric

Renault Twingo E-TECH Electric

Wiadomości / News

2025.11.06

Najmniejszy samochód elektryczny w gamie francuskiej marki.