VW Golf GTI – 50 urodziny na torze
50 lat Golfa będzie świętowane podczas 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring.
24-godzinny wyścig ADAC to bez wątpienia największa impreza motorsportu w Niemczech. Trudno zatem o lepsze miejsce na prezentację nowego Golfa GTI Clubsport. Drugą atrakcją będzie udział Golfa GTI Clubsport 24h w 24-godzinnym wyścigu. Za kierownicą zbudowanego w jednym egzemplarzu Golfa GTI z silnikiem o mocy 348 KM zasiądą takie gwiazdy motorsportu jak Benny Leuchter (Niemcy) i Johan Kristoffersson (Szwecja). Numer startowy to jednocześnie prezent na 50. Urodziny – wyścigowy Golf GTI pojawi się na torze z numerem 50. Ponadto trzy klasyczne Golfy GTI wezmą udział w wyścigu ADAC 24h Classic.
To będzie weekend pod znakiem GTI. W piątkowe popołudnie (31 maja) zostanie zaprezentowany Golf GTI Clubsport, najmocniejszy Golf z napędem na przednie koła. Podobnie jak inne wersje Golfa, także odmiana GTI Clubsport ma przeprojektowany przód, nieco inaczej wyglądają także standardowe w tej wersji reflektory LED Plus. Dodatkowo, logo marki z przodu jest po raz pierwszy podświetlone. Duży spoiler nad tylną szybą zapewnia optymalny docisk. Tylne światła LED również przeszły metamorfozę, nowe są także 19-calowe felgi aluminiowe Queenstown. Ich wzór nawiązuje do klasycznej felgi Detroit, która została wprowadzona w Golfie GTI piątej generacji. Opcjonalnie Golf GTI Clubsport może być wyposażony w nowe 19-calowe kute felgi Warmenau. Dzięki bardzo niskiej masie (każda felga waży zaledwie 8 kg), zmniejszona jest masa nieresorowana, co dodatkowo poprawia właściwości jezdne i osiągi. Obsługa wielu funkcji Golfa GTI Clubsport jest możliwa przy pomocy nowo opracowanej sportowej kierownicy i nowego systemu infotainment.
Moment obrotowy turbodoładowanego silnika Golfa GTI Clubsport jest przenoszony na koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanej blokady przedniego mechanizmu różnicowego. Adaptacyjne zawieszenie DCC jest opcjonalne.
Golf GTI Clubsport 24h używany przez Max Kruse Racing w 24-godzinnym wyścigu powstał na bazie seryjnego egzemplarza, a za jego budowę odpowiedzialny był dział Volkswagen Motorsport. Nad ustawieniami pracował kierowca wyścigowy Benny Leuchter i jego zespół Max Kruse Racing. Samochód wystartuje w klasie AT3 (SP3T – klasa dla pojazdów z paliwami alternatywnymi), ponieważ dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 348 KM jest zasilany nowym paliwem E20, z 20-procentową domieszką bioetanolu. Odporne na wstrząsy paliwo umożliwia znacznie bardziej wydajną pracę silnika Golfa GTI i zapewnia większe ograniczenie emisji CO2 niż znane paliwa E5 i E10.
Prędkość maksymalna wyczynowego Golfa wynosi 270 km/h. Udało się to osiągnąć dzięki „odchudzeniu" seryjnego auta – wyścigowy Golf waży jedynie 1170 kg, co daje wskaźnik 3,36 kg/KM. Turbodoładowany silnik przekazuje 450 Nm momentu obrotowego na przednią oś. Pojemność baku to aż 100 litrów. Z zewnątrz samochód wyróżnia się dopracowaną aerodynamiką i specjalnym wzorem kamuflażu, który wcześniej był używany tylko w przedprodukcyjnych egzemplarzach Golfa GTI Clubsport./ns/
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Volkswagen Polo świętuje 50 urodziny
Wiadomości / Ciekawostki
2025.01.10
Rok 2024 był dla VW rokiem premier
Wiadomości / News
2025.01.02
SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi
Prezentacje / Nowości
2024.12.12
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11