Volkswagen Passat 2.0 TDI Highline - Zaskakująco oszczędny
Volkswagen Passat uchodzi za symbol auta z segmentu D. Dzięki swoim walorom jest poszukiwane jako idealne rozwiązanie nie tylko dla menadżera, czy klientów flotowych.
Jest to jedno z nielicznych aut w stosunku do którego wiele osób wytyka mu brak awangardowej sylwetki, z drugiej zaś stanowi ideał w swojej klasie. W czym zatem tkwi tego przyczyna? Jaki jest Passat wszyscy widzimy. Pozwolicie zatem, że nie będę się rozpisywać na ten temat. Gwoli rzetelności dziennikarskiego opisu wspomnę jedynie, że testowany model był w odmianie R-line. Tradycyjnie... Jeżeli wydaje się wam, że wnętrze Volkswagena przeszło metamorfozę w porównaniu do poprzedniego modelu to mocno się możecie zdziwić.Kokpit ma tak naprawdę identyczny kształt jak u poprzednika. Co prawda dostrzec możemy posrebrzane elementy wykończenia, nowa jest także grafika cyferblatów czy komputera pokładowego. Przyglądając się desce rozdzielczej zauważymy twarde plastiki poniżej drewnianej listwy. Z drugiej jednak strony ergonomia już tradycyjnie stoi na najwyższym poziomie. Wszystko dosłownie jest w zasięgu ręki i nie mamy żadnego problemu z odnalezieniem właściwej funkcji czy przycisku.
Także wybierając się autem w dłuższą trasę nie poczujemy zmęczenia. Fotele są bardo wygodne, dobrze podtrzymują ciało w zakrętach. Na uwagę zwracają zagłówki mające regulację położenia. Wszystko byłoby cudownie, gdyby nie fakt, że siedzenie kierowcy pozbawione jest regulacji długości. Miejsca jest pod dostatkiem zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie. Siedząc na tylnej kanapie docenimy m.in. indywidualny nawiew klimatyzacji, gniazdo elektryczne 230 V i automatycznie rozkładaną roletę tylnej szyby. Nasz egzemplarz wyposażony został w skórzaną tapicerkę pokrywającą także boczki drzwi.Zresztą na poziom wyposażenia także nie powinniśmy narzekać (najbogatsza odmiana Highline). Dzięki temu wyposażona została m.in. w system multimedialny, dysk twardy o pojemności 30 GB, wejście AUX/USB, czytnik kart SD/SDHC i 8-głośnikowy sytem audio, przyciemniane tylne szyby, kamer cofania, sygnalizację spadku ciśnienia w oponach czy rozbudowany, kolorowy komputer pokładowy. Brakuje jedynie systemu Park Assist.
Dosłownie jazda na kropelce...To, że silniki TDI są ekonomiczne wiedziałem od dawna. Ale nawet w myślach nie przypuszczałbym, aby ważące ponad 1500 kg auto zużywało w mieście zaledwie 5,5 litra oleju napędowego! W trasie poruszając się ze średnią prędkością wynoszącą 90 km/h udało się osiągnąć 3,7 litra!
Pomyślcie, że takie wyniki gwarantuje dwulitrowy silnik o mocy 177 KM. Wysoki maksymalny moment obrotowy wynoszący 380 Nm powoduje, że auto ochoczo reaguje na każde wciśnięcie pedału gazu. 100 km/h ze sprintu osiąga już po 8,4 sekundach. Z silnikiem dobrze współpracuje dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG. Charakteryzuje się szybką reakcją (zwłaszcza w trybie S), choć czasem zdarza się jej przedłużać zmianę przełożenia. Auto napędzane było przez przedni napęd, ale osobiście wolałbym odmianę 4Motion.
Zaletą Passata jest komfortowe zawieszenie. W naszym egzemplarzu było regulowane elektronicznie i dodatkowo obniżone wobec tradycyjnego o 10 mm. Posiada trzy tryby ustawień Comfort, Normal oraz Sport. Słowa pochwały należą się układowi hamulcowemu. Daje poczucie bezpieczeństwa.
Volkswagen Passat wydaje się być dopracowanym, przestronnym autem. Praktycznie rzecz biorąc posiada niezaprzeczalne zalety powodujące, że od wielu lat cieszy się dużą popularnością. Nasza wersja była najbogatszym wariantem i dlatego dysponowała m.in. w ABS, ESP, elektroniczną szperę, 6 poduszkami powietrznymi, nawigacją, podgrzewanymi przednimi fotelami, systemem audio i skórzaną tapicerką. Cena Passata z mocnym 177-konnym dieslem zaczyna się od 118 590 zł.
Paweł Pusz
Zalety: -bardzo oszczędna i dynamiczna jednostka napędowa -wyposażenie -komfort -przestronność -pojemny bagażnikWady: -brak Park Assist
Podstawowe parametry techniczne Volkswagena Passata 2.0 TDI Highline: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4769/1820/1470 mm Silnik: wysokoprężny Pojemność: 1968 cm3 Moc maksymalna: 177 KM przy 4200 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm przy 1750-2500 obr./min Napęd: przedni Osiągi (0-100 km/h): 8,4 s Prędkość maksymalna: 223 km.h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,2/4,5/5,2 l (testowe 5,5/3,7/-) l Pojemność bagażnika 585 l Pojemność zbiornika paliwa: 70 l Cena: od 118 590 zł Cena auta prezentowanego: 175 250 zł [gallery ids="46550,46551,46552,46553,46554,46555,46556,46557,46558,46559,46560,46561,46562,46563,46564,46565,46566,46567,46568,46569,46570,46571,46572,46573,46574,46575,46576,46577,46578"]Zobacz podobne artykuły:
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Volkswagen sprzedał fabrykę w Chinach
Wiadomości / News
2024.11.30
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29
Toyota przed nowym sezonem WRC
Wiadomości / Moto sport
2024.12.12
38-latka "zarobiła" 47 punktów karnych
Wiadomości / News
2024.12.12