Testy opon letnich – Liderzy rankingów
Duet Goodyear Dunlop zajmuje czołowe miejsca w niezależnych testach porównawyczych.
Opony marek Goodyear i Dunlop zostały docenione przez profesjonalne instytucje z Austrii, Niemiec i Szwajcarii, jak również europejskie magazyny motoryzacyjne. W ostatnich zestawieniach na podium najczęściej stawały dwie flagowe opony Grupy Goodyear, czyli Goodyear EfficientGrip Performance i Dunlop Sport BluResponse. To właśnie ten duet zdominował test opon przeprowadzony przez GTÜ, ACE (Auto Club Europa) i ARBO (Austriackie Stowarzyszeniem Motoryzacji), opublikowany w magazynie ACE-Lenkrad. W kategorii opon do pojazdów klasy średniej Goodyear EfficientGrip Performance w rozmiarze 205/55R16 uznano za najlepsze, natomiast drugie miejsce przypadło oponie Dunlop Sport BluResponse. Obie zyskały notę „godnych polecenia”.
Kilkanaście dni później wyniki swoich testów opublikowały niezależne instytucje z trzech krajów: niemiecki Instytut Badań Konsumenckich Stiftung Warentest, ÖAMTC (Austriacki Klub Automobilowy, Motocyklowy i Turystyczny) oraz TCS (Szwajcarski Klub Turystyczny), w których eksperci sprawdzili opony letnie w rozmiarze 185/60R14. I tym razem wysoko oceniono produkty Goodyeara. We wszystkich trzech badaniach opona Goodyear EfficientGrip Performance zajęła pierwsze miejsce. Była najlepsza na suchej nawierzchni, dobrze radziła sobie na mokrej drodze i miała przy tym optymalne zużycie paliwa. Wyróżniała się także we wszystkich aspektach bezpieczeństwa. W tych samych testach dobrze wypadły także opony Dunlop Sport BluResponse, które również uzyskały wysokie noty za jazdę na suchej i mokrej nawierzchni.
Wysoką jakość produktów Goodyear Dunlop docenił również niemiecki automobilklub ADAC, przyznając oponie Goodyear EfficientGrip Performance najwyższe noty za jazdę na suchej i bardzo dobre za prowadzenie na mokrej nawierzchni. Z kolei Dunlop Sport BluResponse uzyskała dobre oceny za jazdę na obu nawierzchniach. Natomiast niemiecki magazyn Gute Fahrt wziął pod lupę ogumienie w rozmiarze 225/45R17. Zwycięzcą testu została opona Dunlop Sport Maxx RT, która zdaniem specjalistów zapewnia precyzyjne prowadzenie auta, a do tego ma niskie opory toczenia. Wyróżnia się także świetnym hamowaniem na suchej nawierzchni oraz dobrym na mokrej. W tym samym badaniu dobrze poradziły sobie także opony Goodyear EfficientGrip Performance, które doskonale hamowały na mokrej nawierzchni, miały niskie opory toczenia, zapewniały dobre prowadzenie i hamowanie na suchej nawierzchni, a przy tym były bardzo ciche.
Z kolei w teście opon do samochodów o wysokich osiągach w rozmiarze 225/40R18, przeprowadzonym przez niemiecki magazyn Auto Zeitung, najwyższe noty zebrały opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, które przy szybkiej jeździe zapewniały bezpieczeństwo, a zarazem były ekonomiczne. Kilka oczek niżej sklasyfikowano Dunlop Sport Maxx RT, z ogólną notą „szczególnie godnych polecenia”. Na taką ocenę złożyło się dobre zachowanie ogumienia Dunlop na suchej nawierzchni oraz niskie opory toczenia./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16
Pęknięta szyba w samochodzie
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.09
Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.04
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieTajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16