SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi
Model z napędem elektrycznym będzie dysponował mocą ponad 1000 KM.
Po raz pierwszy w swojej 57-letniej historii Mercedes-AMG opracował projekt SUV-a. Jednocześnie pojazd ten powstał na własnej platformie AMG.EA przygotowanej dla aut elektrycznych o wysokich osiągach.
Przypomnijmy, że ponad 25 lat temu marka sportowych wersji Mercedesa zaprezentowała model ML 55 AMG. Samochód zdobył uznanie a zachęcona wynikami sprzedaży firma, wprowadziła do oferty kolejne modele. Obecnie gama Mercedes-AMG obejmuje sześć SUV-ów: GLA, GLB, GLC, GLE, GLS oraz EQE SUV. Gamę wieńczy kultowa Gelenda – Mercedes-AMG G 63.
W przypadku najnowszego SUV-a, specjaliści Mercedes-AMG po raz pierwszy odpowiadają za całą architekturę pojazdu. Pojazd ten będzie drugim modelem zbudowanym na platformie AMG.EA dla aut elektrycznych o wysokich osiągach. Jednocześnie będzie szóstym samochodem w pełni samodzielnie opracowanym przez specjalistów z Affalterbach – dołączy do pierwszego modelu opartego na platformie AMG.EA – czterodrzwiowego coupe, które obecnie przechodzi również testy przedprodukcyjne, a także do linii GT i SL, poprzedniej generacji GT oraz SLS-a.
Samochód, który jest testowany w Szwecji, będzie wielkością przypominał model GLS, ale nie będzie podobno wyglądał jak Mercedesy EQ. Na razie prototyp pokryty jest szczelnie kamuflażem, ale pewien przedsmak tego co nas czeka, daje nam szkic ujawniony na początku listopada. Nowy model ma być propozycją AMG na zamówienie. Nie będzie jedynie Mercedesem o wyższych osiągach. Marce zależy na tym ażeby model ten był postrzegany przede wszystkim jako AMG, a dopiero potem jako samochód elektryczny o sportowej charakterystyce. Debiut rynkowy planowany jest w 2026 r.
„Od wielu lat SUV-y należą do naszych najpopularniejszych modeli. Budując nowego SUV-a »Born in Affalterbach« , odpowiadamy na ten trend, oferując naszym klientom naprawdę fascynującego off-roadera o wysokich osiągach, bazującego na platformie AMG.EA. Nasza nowa architektura dla aut elektrycznych bazuje na jasnej filozofii: »po pierwsze AMG, po drugie samochód elektryczny«. Oznacza to, że powstające na niej pojazdy będą wyróżniać się nie tylko jako zasilane prądem, ale przede wszystkim będą ucieleśniać zasadnicze wartości AMG: emocje i osiągi” – powiedział Michael Schiebe, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH i szef dywizji Klasy G oraz Mercedes-Maybach./ns/
Foto: Mercedes
Zobacz podobne artykuły:
Mercedes A220 4Matic - Czas na mały blues
Testy / Testy
2024.12.30
Kimi Antonelli za kierownicą Mercedesa CLA
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.21
Lewis Hamilton i jego zwycięskie bolidy F1
Moto fanatyk
2024.12.16
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11