Skoda Octavia Scout – Prawie SUV
Wiadomości / Prezentacje / Skoda / nowe auta
Podczas marcowej wystawy w Genewie Skoda zaprezentuje uterenowioną wersję popularnej Octavii.
Wraz z pojawieniem się nowej generacji Octavii, Skoda wprowadza kolejne jej odmiany. Znamy już kombi i usportowioną wersję RS. Teraz czas na Scouta, czyli uterenowione kombi. Dotychczasowy model miał wiele zalet i mógł stanowić alternatywę dla SUV-a. A jak jest z nowym Scoutem?
„Nowa Octavia Scout to przemyślana terenówka w każdym calu – to tytuł, na który w Škodzie trzeba sobie zasłużyć” - stwierdza dr Frank Welsch, członek zarządu ds. rozwoju technicznego. „Nasz nowy model to skaut w najlepszym tego słowa znaczeniu. Oferuje klientom unikalny zestaw zalet: atrakcyjny, agresywny wygląd, wyjątkowe zalety napędu na cztery koła, przestronne wnętrze oraz nowoczesne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo, komfort jazdy i charakterystykę pracy silników”.
Tak reklamuje nowy model szefostwo Skody. Scout wyróżnia się uterenowionym nadwoziem, sprawdzonym napędem czterech kół i dobrymi właściwościami jezdnymi zarówno na drodze asfaltowej, jak i poza nią. Model ten bazuje na standardowej wersji Octavii Combi i podobnie jak poprzednik otrzymał wygląd charakterystyczny dla modeli z serii Scout. Zarówno przedni, jak i tylny zderzak wykonano z czarnego materiału ochronnego, wykończonego srebrnymi detalami podkreślającymi terenowe aspiracje auta.
Nieco bojowy charakter podkreśla wlot powietrza i obudowy świateł przeciwmgłowych. Progi, nadkola oraz dolne partie drzwi również wykończono czarnym tworzywem. Prześwit Scouta jest o 33 mm większy niż w Octavii Combi, jednak w poprzedniku było to 40 mm. Standardowo montowane są 17-calowe obręcze kół ze stopu lekkich metali.
Wystrój wnętrza poza kilkoma detalami znanymi ze Scouta, nie różni się od zwykłej Octavi, a więc nowoczesna i czytelna deska rozdzielcza, trójramienna kierownica i ekran dotykowy. Ponadto kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny Maxi-Dot pośrodku zestawu wskaźników. Na jakość wykonania i funkcjonalność wnętrza nikt nie powinien narzekać, podobnie jak i na możliwości transportowe. Wielkość bagażnika wynosi obecnie 610 litrów (wcześniej 605 l.). Po złożeniu tylnych siedzeń, wartość ta wzrasta do 1740 l. Nieznacznie zwiększył się jedynie próg załadunku, choć i tak jest niższy niż w SUV-ach.
Skoda wyposaży Scouta w 9 poduszek powietrznych. Ponadto na długiej liście funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa znajdą się m.in.: asystent pasa ruchu „Lane Assist”, hamulec antykolizyjny „Multicollision Brake” czy funkcja wykrywania zmęczenia „Driver Activity Assistant”.
Samochód został wyposażony w nowoczesny napęd 4x4, wykorzystujący sprzęgło Haldex piątej generacji. Siła pociągowa wzrosła o 25 proc. i wynosi teraz nawet 2 tony. Ponadto poprawiono możliwość ruszania w trudniejszych warunkach oraz zdolności pokonywania wzniesień, dzięki zwiększonemu kątowi natarcia i zejścia, choć trochę trudno w to uwierzyć, skoro zmniejszono prześwit. Na razie Skoda lakonicznie informuje, że nabywcy będą mieli do wyboru dwa silniki wysokoprężne oraz benzynowy – które będą średnio o 20 proc. oszczędniejsze niż w poprzedniej wersji tego modelu. Można oczekiwać, że w ofercie znajdzie się silnik 1.6 TDI (110 KM) i 2.0 TDI (150 KM) oraz 1.4 TSI (140 KM).
Na więcej szczegółów musimy zaczekać do chwili premiery auta. Wtedy też zapewne poznamy polskie ceny, zaś o walorach przekonamy się podczas pierwszego testu.
Norbert Szwarc
Foto: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.03
Bezpieczniej na drogach, drożej w salonie
Wiadomości / Gorące tematy
2024.11.25
Trumpowskie "wskrzeszanie motoryzacji"
Wiadomości / Gorące tematy
2024.11.18
Krajowa czołówka na Barbórce
Wiadomości / Moto sport
2024.12.03
Jaguar – reset marki
Wiadomości / News
2024.12.03
Kajetanowicz na Karowej
Wiadomości / Moto sport
2024.12.02