Skoda podczas Sachsen Classic 2016
Moto fanatyk / Oldtimery / Skoda / slider
Na tegoroczną edycję rajdu Sachsen Classic, uznawanego za „Mille Miglia wschodu”, czeski producent wysłał sześć modeli.
Pojazdy te reprezentują cały przekrój historyczny marki – od modelu 430 z roku 1926 po Skodę Favorit „Monte Carlo Rally” z 1991 r. Czternasta edycja tego prestiżowego rajdu zaczyna się 18 sierpnia w Zwickau. Dokładnie minutę po południu z Platz der Völkerfreundschaft w Zwickau wystartuje pierwsza załoga do liczącego 125 km pierwszego etapu rajdu. Na starcie pojawi się w sumie aż 180 samochodów. Czeka na nich prawdziwa motoryzacyjna uczta: licząca 600 km malownicza i wymagająca trasa najpiękniejszymi drogami Saksonii. W piątek zawodnicy pokonają liczący 250 km odcinek przez góry Rudawy, na chwilę zahaczając o Czechy. Do mety w Chemnitz dotrą w sobotnie popołudnie po ostatnim odcinku liczącym 230 km.
„Jeden z etapów tegorocznej edycji Sachsen Classic znów przejedzie przez Republikę Czeską, co daje nam wspaniałą szansę zaprezentowania bogatej historii Škody” – mówi Andrea Frydlová, kierująca Muzeum Škody. „Bogaty przekrój historyczny startujących wozów i malownicze trasy czynią ten rajd wyjątkowym wydarzeniem dla naszej marki. Cieszymy się, że dostarczone przez nas oraz prywatnie zgłoszone klasyczne modele Škody stanowią część tego wspaniałego wydarzenia” – dodała Frydlová.
Najstarszym modelem czeskiej marki biorącym udział w rajdzie jest zgłoszony przez producenta model 430 z 1926 r. Jak wskazuje jego nazwa, posiada cztery cylindry (o łącznej pojemności skokowej 1661 cm3) i moc 30 KM.
Skoda zaprezentuje także model Felicia z 1969 r. – stałego bywalca imprez tego typu w naszej części Europy. Kabriolet ten jest obecnie bardzo pożądanym klasycznym autem, podobnie jak inny eksponat - rzadki model 1100 MBX De Luxe z roku 1969.
Pozostali trzej bohaterowie Skody, to model 130 RS z 1976 r. to jeden z najbardziej utytułowanych pojazdów sportowych lat 70. i 80. Triumfował zarówno w najbardziej prestiżowych rajdach, jak i ważnych wyścigach, zwyciężając między innymi w Rajdzie Monte Carlo w 1977 r. w kategorii samochodów z silnikami czterocylindrowymi o pojemności do 1300 cm3 oraz w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych (ETCC) w 1981 r.
O sukcesach Skody w motorsporcie będzie przypominał także model 110 R coupé z roku 1978. Napędza go silnik o pojemności 1.1 litra i mocy 52 KM. Reprezentację marki uzupełnia replika modelu Favorit „Monte Carlo Rally” z 1991 r., symbolizująca ćwierćwiecze współpracy pomiędzy czeską marką a Grupą Volkswagen.
Zobacz podobne artykuły:
Seat Ibiza – Najstarszy egzemplarz w Polsce
Moto fanatyk
2024.03.24
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
Wiadomości / News
2024.03.18
Nowa wystawa w muzeum Škody
Moto fanatyk
2024.03.10
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Finanse / Ubezpieczenia
2024.03.28
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28