Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Seat Leon ST – Nie tylko funkcjonalność
kalendarz 29/04 2014

Seat Leon ST – Nie tylko funkcjonalność

Wiadomości / Prezentacje / Seat / nowe auta

Po raz pierwszy w historii model Leon dostępny jest w wersji kombi, czyli ST (Sport Tourer).

Seat wprowadzając kolejną generację popularnego modelu, zafundował nowy styl i nowe wersje. Obok praktycznej odmiany kombi, dostępny jest również po raz pierwszy wariant 3-drzwiowy, usportowiony FR oraz z napędem obu osi.

Wystrój wnętrza nie różni się od hatchbacka - zwrócona w stronę kierowcy deska rozdzielcza zapewnia intuicyjną obsługę i czytelność. Leon ST w podstawowej wersji waży 1233 kg; jest on cięższy od 5-drzwiowej odmiany tylko o 45 kg. Kombi ma identyczny rozstaw osi jak hatchback, natomiast większy jest tylny zwis (o 270 mm). W przypadku wersji FR dostępne jest adaptacyjne zawieszenie DCC, umożliwiające dostosowanie pracy układu jezdnego do własnych potrzeb.

Kombi Seata oferuje 587-litrowy bagażnik. Dla porównania „klasowy brat”, czyli VW Golf Variant dysponuje przedziałem bagażowym o poj. 605 l., zaś lider segmentu – Honda Civic Tourer 624 l. Po złożeniu tylnych siedzeń w  Leonie ST, otrzymamy 1470 l. Przydatne mogą się okazać specjalne siatki i haczyki pomagające utrzymać porządek w przedziale bagażowym. Wersja ST umożliwia także przewożenie przedmiotów o długości do 2,67 m.

W palecie jednostek benzynowych znalazły się: 1.2 TSI (86 i 105 KM), 1.4 TSI (122 i 140 KM), a także  1.8 TSI (180 KM). Wśród diesli: 1.6 TDI (90 i 105 KM) i 2.0 TDI (150 i 184 KM). W wybranych wersjach dostępne są także automatyczne skrzynie biegów DSG, a także system start/stop. Odmiana z napędem obu osi na razie jest dostępna tylko z silnikiem wysokoprężnym TDI o mocy 105 KM, zużywającym według danych producenta 4,5 l/100 km oraz zapewniającym przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12 sek. Leon ST w wersji 4Drive wykorzystuje nowo opracowane wielotarczowe sprzęgło Haldex V generacji, działające hydraulicznie. Podczas codziennej jazdy układ napędowy przenosi większość mocy na przednie koła, a napęd na tylną oś zostaje dołączony tylko w przypadku utraty przyczepności.

Za bezpieczeństwo odpowiadają liczne systemy wspierające kierowcę - aktywny tempomat (ACC) potrafi utrzymywać stałą odległość od poprzedzającego pojazdu, bez ingerencji kierowcy. System rozpoznawania zmęczenia analizuje zachowanie kierowcy i (jeśli to konieczne) sugeruje przerwę w podróży, natomiast automatyczny hamulec pokolizyjny pomaga uniknąć kolejnych zderzeń w razie wypadku, a asystent pasa ruchu pozwala utrzymać pojazd na wybranym pasie ruchu. Ponadto 6 airbagów, poduszka chroniąca kolana kierowcy, systemy ABS i ASR.

Nowy Leon – podobnie jak poprzednik – chętnie pokonuje zakręty, bez uszczerbku na komforcie jazdy, co z pewnością docenią kierowcy o sportowych zapędach. Leon ST występuje w czterech wersjach wyposażenia – Entry, Reference, Style i FR. Za podstawowy model trzeba zapłacić 58 300 zł.

Norbert Szwarc Foto: Seat [gallery ids="45445,45437,45436,45444,45443,45435,45442,45441,45439,45438"]

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.