Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Problem z gazodieslem rozwiązany?
kalendarz 03/11 2014

Problem z gazodieslem rozwiązany?

Warsztat / Technika / GAZ

Choć na rynku istnieje wiele instalacji łączących gaz i diesla, to wciąż spore grono użytkowników narzeka na problemy związane z ich eksploatacją. Największą zmorą kierowców, którzy korzystają z zasilania gazowego, jest brak rozwiązań autokalibracyjnych. Ręczne ustawianie parametrów to już przeszłość?

Firma CARGAZ Bis z Poznania, producent znanego już na rynku systemu podwójnego zasilania Solaris Diesel, opatentowała rozwiązanie pod nazwą Solaris Diesel Dual Fuel,  które stało się odpowiedzią na najważniejsze błędy w systemie gazodiesla. Wielu właścicieli aut z silnikami wysokoprężnymi i zasilaniem gazowym wskazywało, że manualna kalibracja to główny minus systemów gazodieslowych. To jednak tylko szczyt góry błędów, z jakimi każdego dnia spotykają się posiadacze podwójnego zasilania.

Na wyczucie

Wielu specjalistów montujących systemy gazodieslowe bazuje na „wyczuciu”. Regulacja systemu jest zależna od wielu czynników, m.in. czy podczas testów był przewożony ładunek, obciążenia silnika lub umiejętności kierowców. Koniecznością bywa także dojazd do warsztatu w celu skalibrowania systemu. – Problem dotychczas był bardzo skomplikowany. W Solaris Diesel Dual Fuel został opracowany system automatycznego dopasowywania się diesla i LPG, czyli autokalibracja. Stanowi to patent naszej firmy. – mówi Henryk Rewers, przedstawiciel firmy CARGAZ Bis. Jak dodaje, system zapisuje parametry pracy silnika na dieslu i oblicza dawki dla gazu, na który się następnie przełącza. Kolejnym rozwiązaniem, niespotykanym w istniejących instalacjach, a zastosowanym w Solaris Diesel Dual Fuel, jest autoadaptacja systemu. Autoadaptacja polega na ciągłej samoregulacji. Do tej pory wszystkie istniejące na rynku instalacje wymagają kalibracji manualnej.

Zdalna kontrola

Innym błędem, który notorycznie irytował właścicieli gazodiesli, był brak możliwości monitorowania wyników pracy i ekonomii pojazdu. To szczególny zwrot poznańskiej marki w kierunku właścicieli wielkich flot. Choć nadal to temat tabu, wielu kierowców pozwalało sobie na manipulacje związane z ilością zużytego paliwa. Henryk Rewers deklaruje, że to proceder, który odbywa się na masową skalę, a wielu właścicieli flot wciąż zastanawia się, jak skutecznie kontrolować to zjawisko. W przypadku produktu Solaris Diesel Dual Fuel możliwe jest nadzorowanie w czasie rzeczywistym, za pomocą przeglądarki internetowej, stanu paliw (ON i LPG), wybranych parametrów instalacji, pozycji pojazdu czy zdalne diagnozowanie i ustawianie systemu. Wszystkie te informacje są archiwizowane i dostępne w każdej chwili w postaci precyzyjnych raportów.

Jednym z ciekawszych rozwiązań zaproponowanych w systemie  Solaris Diesel Dual Fuel są także czujniki otwarcia zaworów tankowania gazu, które sygnalizują datę oraz czas tankowania paliwa, dzięki czemu istnieje możliwość sporządzenia raportu. Dotychczas nie było możliwość weryfikacji tankowania LPG w innych instalacjach.

Innowacją wśród systemów z gazodieslem jest również opcja Asystenta Kierowcy. System tworzy raporty z techniki jazdy kierowców oraz wysyła alarmy w postaci smsów lub e-maili w przypadku przekraczania określonych parametrów. – Celem tej opcji jest ukrócenie sytuacji, podczas których kierowca jest szkolony, a podczas eksploatacji nie stosuje się do żadnych reguł i działa na niekorzyść swojego szefa. – dodaje Henryk Rewers.

Produkt Solaris Diesel Dual Fuel jest odpowiedzią dla dotychczasowych, niedoskonałych systemów dostępnych na rynku. Innowacyjne rozwiązania tego produktu pozwalają na odbudowanie zaufania i zainteresowania gazodieslem na polskim rynku. Choć instalacja jest stworzona w pełni z polskich komponentów, a firma działa w Poznaniu, to głównym rynkiem zbytu są Stany Zjednoczone, Malta, Czechy i kraje za wschodnią granicą, m.in. Białoruś czy Kazachstan.

 

 

Zobacz podobne artykuły:

Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
kalendarz 11/12 2024

Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?

Warsztat / Porady

2024.12.11

W ostatnich latach przebojem na polskim rynku stały się dodatki ceramiczne do oleju jak np. Ceramizator, które mają zabezpieczać silnik przed nadmiernym zużyciem.
Audi A6 Sportback e-tron - Najbardziej aero
kalendarz 18/09 2024

Audi A6 Sportback e-tron - Najbardziej aero

Warsztat / Technika

2024.09.18

Elektryczne Audi jest najbardziej aerodynamicznym modelem marki wszechczasów.
Przyczyny i rozwiązanie problemu głośnej pracy silnika
kalendarz 31/07 2024

Przyczyny i rozwiązanie problemu głośnej pracy silnika

Warsztat / Porady

2024.07.31

Silnik, jako fundamentalna część samochodu, powinna być otoczona szczególną troską. Każdy, nawet pojedynczy, krótki dźwięk występujący wewnątrz mechanizmu może być zwiastunem poważnej usterki. Korzystając z poniższego poradni...

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Używane Jaguary - 7 na 10 jest po wypadku

Używane Jaguary - 7 na 10 jest po wypadku

Używane

2024.12.13

Wskazana szczególna ostrożność.
Toyota przed nowym sezonem WRC

Toyota przed nowym sezonem WRC

Wiadomości / Moto sport

2024.12.12

Zespół Toyoty przedstawił skład kierowców na sezon WRC 2025.
 38-latka "zarobiła" 47 punktów karnych

38-latka "zarobiła" 47 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.12.12

Omal nie potrąciła ojca z dzieckiem na przejściu dla pieszych przed szkołą.