Porsche Taycan w Szanghaju
Prototyp Porsche Taycan pojawił się na torze Porsche Experience Centre (PEC) w Szanghaju rozpoczynając trasę Porsche Triple Demo Run.
To pierwszy dynamiczny pokaz elektrycznego modelu marki. Taycan w ciągu trzech tygodni pojawi się na trzech kontynentach, odwiedzając każdy ważny rynek zbytu pierwszego elektrycznego samochodu Porsche. Oprócz Chin będzie to również Wielka Brytania i USA. W ramach trasy Porsche Triple Demo Run, Taycan wystartuje w wyścigu Hill Run w ramach Festiwalu Prędkości w Goodwood (4-7 lipca 2019 r.) oraz podczas finału sezonu Mistrzostw Formuły E ABB FIA w Nowym Jorku (13-14 lipca 2019 r.). I tam za kierownicą zasiądą słynni kierowcy – Mark Webber oraz Neel Jani.
Odniesieniem dla odwiedzin w każdym z tych państw, jest grafika na dachu pojazdu, która podczas wizyty w Szanghaju przedstawiała smoka.
Za kierownicą auta usiadł 38-letni Li Chao, kierowca w pucharze Porsche Carrera Cup Asia. „Wyjątkowe, typowe dla Porsche osiągi stanowiły jasno sprecyzowany cel rozwojowy modelu Taycan. I czuć to już od pierwszej chwili” – mówi Li Chao. Szczególne wrażenie zrobiło na nim prowadzenie: „Od bezkompromisowo sportowego do zaskakująco komfortowego – układ jezdny nowego Porsche Taycana oferuje szeroką rozpiętość i skutecznie łączy precyzyjne prowadzenie samochodu sportowego z komfortem limuzyny na dalekich trasach. Prócz nisko położonego środka ciężkości kluczową rolę odgrywa tu skrętna tylna oś” – wyjaśnia Li Chao. „Taycan bardzo bezpośrednio wchodzi w zakręty i ma mnóstwo przyczepności”.
Jak podaje producent, prędkość maksymalna Taycana wynosi ponad 250 km/h. Przyspieszenie od 0 do100 km/h zajmuje poniżej 3,5 sek, a od 0 do 200 km/h – mniej niż 12 sek.
Oficjalna, światowa premiera nowego modelu Porsche, zaplanowana jest na wrzesień tego roku. Zanim jednak to nastąpi, w ramach testów Taycan pokona łącznie około 6 mln km w różnych warunkach klimatycznych. Samochody testowe muszą przejść rygorystyczny program badań, co auta sportowe z napędem konwencjonalnym. Dodatkowe aspekty testowane w elektrycznych modelach z zasilaniem akumulatorowym uwzględniają m in. ładowanie akumulatora oraz kontrolowanie temperatury układu napędowego.
Na przygotowanie elektrycznego modelu, Porsche wydało około 6 mld euro. Samochody będą powstawać w zupełnie nowej fabryce. W Polsce cena auta może wynieść ok. 400 tys. zł. Może być zatem droższy od Mercedesa EQC, czy Jaguara I-Pace.
Przypomnijmy, że Porsche Experience Center (PEC) w Szanghaju został otwarty 26 kwietnia 2018 r. i jest pierwszym ośrodkiem Porsche Experience Center w Azji i szóstym na świecie. Centrum dysponuje bezpośrednim dostępem do 5,5-kilometrowego toru wyścigowego Shanghai International Circuit. 1,4-kilometrowy obiekt z sekcją jazdy po okręgu, hydrauliczną płytą poślizgową i sekcją do prób dynamicznych daje kierowcom okazję do zmierzenia się z osiągami pojazdu. Do ich dyspozycji jest także tor off-roadowy.
Norbert Szwarc
Foto: Porsche
Zobacz podobne artykuły:
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.03
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Audi Q6 e-tron i sztuka
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.05
Jak zabezpieczyć się przed klonem?
Używane
2024.05.03
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”
Wiadomości / Wydarzenia
2024.05.03