Opel Adam 1.4 - Nie tylko dla Ewy...
Adam, to model Opla, którego rewirem jest miasto. Sprawdziliśmy ile w tym prawdy...
Model ten stanowi niejako hołd złożony założycielowi koncernu Adamowi Oplowi. Jednak więcej historii już się w tym modelu nie doszukamy. Jest za to bardzo dużo współczesności w postaci zaawansowanej technologii. Spodziewać się tego możemy już po designu auta. Adam prezentuje się świetnie z każdej strony. Dodatkowo wachlarz personalizacji każdego z elementów wnętrza powoduje, że nasz egzemplarz może być tym jednym, jedynym....
Na płycie Corsy
Najmniejszy Opel zbudowany został na płycie podłogowej modelu Corsa. Wnętrze wygląda bardzo atrakcyjnie. Zaskakuje jakością wykonania. Jest żywe, a także oferuje przestronność, której moglibyśmy nie spodziewać się po tego typu aucie. Mam na myśli przednie fotele, które zostały nisko osadzone i są wygodne. Nieco gorzej Adam wypada jeśli chodzi o ilość miejsca z tyłu. Na plus zaskakuje za to deska rozdzielcza. Z całą pewnością nie jest nudna, do tego ma sporo matowego i polerowanego na połysk plastiku. Za dopłatą podsufitkę można podświetlić LED-ami. Wyświetlacz został umieszczony centralnie i jest czytelny i przyjemny w obsłudze. Jedynie wielofunkcyjna kierownica wydaje się, że ma zbyt dużą średnicę. Szkoda, że bagażnik jest wąski i zmieści niewiele bo tylko 170 l.
Dobre rozwiązanie?
Pod maską Adama znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra generujący moc wynoszącą 100 KM. Jednostka to sprawdzona, aczkolwiek ma już swoje lata. Wolnossąca zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 11,5 s. Szkoda, że przy tym jest głośna oraz że chcąc pojechać szybciej często musimy sięgać do lewarka dźwigni zmiany biegów. Wszystko za sprawą maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego zaledwie 130 Nm. Adam pokazuje jednak i swoje drugie oblicze. Okazuje się bowiem autem ekonomicznym, który w warunkach miejskich zadowala się zużyciem na poziomie 7 litrów.
Poruszając się Oplem docenimy zwartość jego sylwetki. Pomimo niewielkich przecież rozmiarów nic nie puka czy stuka. Choć z powodu zastosowania w zawieszeniu tylnym wleczonej belki i biorąc pod uwagę niewielki przecież rozstaw osi wynoszący 2311 mm możemy spodziewać się, że na nierównej drodze lub poprzecznych nierównościach tył auta może nam podskakiwać. Adam zaskakuje pod względem komfortu jaki oferuje. Jeździ się nim komfortowo (oczywiście jeżeli nie uwzględniamy dalszych tras). Uwagę zwraca doskonała trakcja a przednie koła posłusznie i bez namysłu wykonują polecenia jakie wydajemy za sprawą kolumny kierownicy.
Tydzień za kierownicą Opla Adama przyniósł kilka refleksji. Po pierwsze, bez dwóch znań to bardzo oryginalne auto mogące podobać się każdemu. Co ciekawe pomimo niewielkich rozmiarów dostarcza frajdę z jazdy także mężczyznom. Po drugie, przemyślana i awangardowa sylwetka powinna długo zachować świeżość, a możliwość personalizacji auta spowodować może, że nasz Adam nie będzie jednym z wielu. Po trzecie, jak na swoje gabaryty zaskakuje komfortem czy wreszcie po czwarte oferuje oryginalne wnętrze. Czy ma jakieś wady? Oczywiście. Ale któż ich nie ma. Jednak kto wie, czy największą przeszkodą nie okaże się cena. Z drugiej jednak strony oryginalne samochody przeważnie dużo kosztują. Powinniśmy bowiem wiedzieć, że w cenie Adama kupimy Opla Corsę, zaś nasza wersja wyceniona na 64 200 zł zbliżyła się do cen Opla Astry. Zatem powstaje pytanie co dla kogo jest ten pojazd? Jeżeli jesteś młodym singlem i lubisz oryginalność i styl to Adam nie wydaje się być złym rozwiązaniem.
Paweł Pusz
Zalety:
-bardzo atrakcyjna sylwetka
-oryginalne wnętrze
-jakość wykonania
-ekonomiczny silnik
-wyposażenie
-prowadzenie
Wady:
-niewielki bagażnik
-głośny silnik na wysokich obrotach
Podstawowe parametry techniczne Opla Adama 1.4 (100 KM) Slam:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 3698/1720/1484 mm
Silnik: benzynowy
Pojemność: 1398 cm3
Moc maksymalna: 100 KM przy 6000 obr./min
Moment obr.: 130 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Napęd: przedni
Osiągi (0-100km/h): 11,5 s
Prędkość maksymalna: 185 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio wg producenta) : 7,3/4,4/5,1 (l/100km) (
Pojemność bagażnika: 170 l /663 l
Pojemność zbiornika paliwa: 38 litrów
Cena wersji podstawowej: 42 900 zł
Cena wersji testowanej: od 54 700 zł (nasza wersja z doposażeniem 64 200 zł)
Zobacz podobne artykuły:
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Mercedes GLC 200 4Matic – SUV z charakterem
Testy / Testy
2024.11.29
Volkswagen Amarok Style V6 3.0 TDI 240 KM 4MOTION – Solidny pracownik
Testy / Testy
2024.10.27
Nowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11