Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Opel Adam 1.4 - Nie tylko dla Ewy...
kalendarz 03/03 2014

Opel Adam 1.4 - Nie tylko dla Ewy...

Testy / Opel

Adam, to model Opla, którego rewirem jest miasto. Sprawdziliśmy ile w tym prawdy...

Model ten stanowi niejako hołd złożony założycielowi koncernu Adamowi Oplowi. Jednak więcej historii już się w tym modelu nie doszukamy. Jest za to bardzo dużo współczesności w postaci zaawansowanej technologii. Spodziewać się tego możemy już po designu auta. Adam prezentuje się świetnie z każdej strony. Dodatkowo wachlarz personalizacji każdego z elementów wnętrza powoduje, że nasz egzemplarz może być tym jednym, jedynym....

Na płycie Corsy

Najmniejszy Opel zbudowany został na płycie podłogowej modelu Corsa. Wnętrze wygląda bardzo atrakcyjnie. Zaskakuje jakością wykonania. Jest żywe, a także oferuje przestronność, której moglibyśmy nie spodziewać się po tego typu aucie. Mam na myśli przednie fotele, które zostały nisko osadzone i są wygodne. Nieco gorzej Adam wypada jeśli chodzi o ilość miejsca z tyłu. Na plus zaskakuje za to deska rozdzielcza. Z całą pewnością nie jest nudna, do tego ma sporo matowego i polerowanego na połysk plastiku. Za dopłatą podsufitkę można podświetlić LED-ami. Wyświetlacz został umieszczony centralnie i jest czytelny i przyjemny w obsłudze. Jedynie wielofunkcyjna kierownica wydaje się, że ma zbyt dużą średnicę. Szkoda, że bagażnik jest wąski i zmieści niewiele bo tylko 170 l.

Dobre rozwiązanie?

Pod maską Adama znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra generujący moc wynoszącą 100 KM. Jednostka to sprawdzona, aczkolwiek ma już swoje lata. Wolnossąca zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 11,5 s. Szkoda, że przy tym jest głośna oraz że chcąc pojechać szybciej często musimy sięgać do lewarka dźwigni zmiany biegów. Wszystko za sprawą maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego zaledwie 130 Nm. Adam pokazuje jednak i swoje drugie oblicze. Okazuje się bowiem autem ekonomicznym, który w warunkach miejskich zadowala się zużyciem na poziomie 7 litrów.

Poruszając się Oplem docenimy zwartość jego sylwetki. Pomimo niewielkich przecież rozmiarów nic nie puka czy stuka. Choć z powodu zastosowania w zawieszeniu tylnym wleczonej belki i biorąc pod uwagę niewielki przecież rozstaw osi wynoszący 2311 mm możemy spodziewać się, że na nierównej drodze lub poprzecznych nierównościach tył auta może nam podskakiwać. Adam zaskakuje pod względem komfortu jaki oferuje. Jeździ się nim komfortowo (oczywiście jeżeli nie uwzględniamy dalszych tras). Uwagę zwraca doskonała trakcja a przednie koła posłusznie i bez namysłu wykonują polecenia jakie wydajemy za sprawą kolumny kierownicy.

Tydzień za kierownicą Opla Adama przyniósł kilka refleksji. Po pierwsze, bez dwóch znań to bardzo oryginalne auto mogące podobać się każdemu. Co ciekawe pomimo niewielkich rozmiarów dostarcza frajdę z jazdy także mężczyznom. Po drugie, przemyślana i awangardowa sylwetka powinna długo zachować świeżość, a możliwość personalizacji auta spowodować może, że nasz Adam nie będzie jednym z wielu. Po trzecie, jak na swoje gabaryty zaskakuje komfortem czy wreszcie po czwarte oferuje oryginalne wnętrze. Czy ma jakieś wady? Oczywiście. Ale któż ich nie ma. Jednak kto wie, czy największą przeszkodą nie okaże się cena. Z drugiej jednak strony oryginalne samochody przeważnie dużo kosztują. Powinniśmy bowiem wiedzieć, że w cenie Adama kupimy Opla Corsę, zaś nasza wersja wyceniona na 64 200 zł zbliżyła się do cen Opla Astry. Zatem  powstaje pytanie co dla kogo jest ten pojazd? Jeżeli jesteś młodym singlem i lubisz oryginalność i styl to Adam nie wydaje się być złym rozwiązaniem.

Paweł Pusz

Zalety:

-bardzo atrakcyjna sylwetka
-oryginalne wnętrze
-jakość wykonania
-ekonomiczny silnik
-wyposażenie
-prowadzenie

Wady:
-niewielki bagażnik
-głośny silnik na wysokich obrotach

Podstawowe parametry techniczne Opla Adama 1.4 (100 KM) Slam:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość):  3698/1720/1484 mm
Silnik: benzynowy
Pojemność: 1398 cm3
Moc maksymalna: 100 KM przy 6000 obr./min
Moment obr.: 130 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Napęd: przedni
Osiągi (0-100km/h): 11,5 s
Prędkość maksymalna: 185  km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio wg producenta) : 7,3/4,4/5,1 (l/100km) (
Pojemność bagażnika: 170 l /663 l
Pojemność zbiornika paliwa: 38 litrów
Cena wersji podstawowej: 42 900 zł
Cena wersji testowanej: od 54 700 zł (nasza wersja z doposażeniem 64 200 zł)

galeria: [gallery ids="49652,49653,49654,49655,49656,49657,49658,49659,49660,49661,49662,49663,49664,49665,49666,49667,49668,49669,49670,49671,49672,49673,49674,49675,49676,49677"]

Zobacz podobne artykuły:

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
kalendarz 18/03 2025

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony

Testy / Testy

2025.03.18

Suzuki Vitara bez dwóch zdań nie jest autem krzykliwym. Na tle konkurencji wygląda bardzo konserwatywnie. To nie przeszkadza jednak jemu, żeby odnosić sukcesy na rynku i być jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie....
Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania
kalendarz 14/03 2025

Honda CR-V e:HEV Advance AWD – Bez udawania

Testy / Testy

2025.03.14

Honda CR-V to sprawdzone i cenione auto. Klienci doceniają je za jakość wykonania, jednostki napędowe oraz wygodne i komfortowe wnętrze. Występuje w odmianie przednionapędowej, jak i z napędem na obie osie. Ta ostatnia wersja...
Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz
kalendarz 13/03 2025

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 KM – Mocny gracz

Testy / Testy

2025.03.13

Honda wprowadzając na rynek SUV-ów nową odmianę modelu CR-V pokazało, że ma doświadczenie w tworzeniu aut tego typu. Nowy model, podobnie jak poprzednik otrzymał jednostkę hybrydową.
Najnowsze artykuły:
Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce

Zmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce

Wiadomości / Gorące tematy

2025.04.21

Rynek usług sprawdzania historii pojazdu dynamicznie się rozwija.
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring

Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring

Wiadomości / Ciekawostki

2025.04.20

Nowy model 911 GT3 z manualną skrzynią biegów pokonał północną pętlę w czasie 6:56,294 min.
 Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału

Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału

Wiadomości / Moto sport

2025.04.20

Michał Tochowicz i Piotr Białowąs odnieśli pierwsze zwycięstwo w historii Rajdu Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza.