Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Na czym polega regeneracja turbosprężarki?
kalendarz 19/05 2014

Na czym polega regeneracja turbosprężarki?

Warsztat / Porady

 

Na czym polega regeneracja turbosprężarki?

Turbosprężarka jest elementem konstrukcyjnym zaprojektowanym tak, aby działała bezawaryjnie przez cały okres użytkowania pojazdu. Z założenia nie powinna ona ulegać żadnym uszkodzeniom i tym samym wymagać poważnych napraw. Jednak jak wiadomo wszystko zależy od samej eksploatacji auta przez użytkownika oraz jego prawidłowej konserwacji.

Najczęstszym powodem wszelkich uszkodzeń turbosprężarek jest brudny olej lub ciało obce, które dostało się do środka. Awarie mogą też powodować zwiększone tarcia, które są efektem przerw w dostawie oleju, niskim ciśnieniem lub przegrzaniem turbosprężarki.

Urządzenie to, podobnie jak wiele innych podzespołów w naszym samochodzie, można oczywiście poddać naprawie, po której będzie mogło ponownie sprawnie funkcjonować. Taki proces nazywany jest regeneracją turbosprężarki. Wykonują je autoryzowane serwisy, takie jak na przykład firma Turbo z Wrocławia. Regeneracja tego urządzenia realizowana jest w kilku etapach. 

Rozebranie turbosprężarki

Najpierw trzeba dokonać sprawnego demontażu każdego z elementów turbiny na części. Następnie wszystkie podzespoły są dokładnie myte i piaskowane. W tym procesie oceniany jest również stan techniczny poszczególnych elementów turbiny. Innymi słowy przywracany jest jej pierwotny wygląd.

Sprawdzanie parametrów technicznych podzespołów

Kolejnym etapem jest kontrola i oględziny wszystkich parametrów pomiarowych zgodnie ze wskazaniami producenta. Celem tej czynności jest sprawdzenie, czy poszczególne elementy spełniają wszelkie normy i czy mogą być ponownie użyte. Jeżeli nie, muszą zostać wymienione.

Jak wiadomo wszelkie łożyska, uszczelki i pierścienie są elementami, które najczęściej się zużywają podczas eksploatacji turbosprężarki. Wszystkie więc są wymieniane na nowe podczas procesu regeneracji. Wymianie podlegają też tzw. odrzutniki olejowe. Na tym etapie również sprawdza bądź wyważa się element układu wirnika turbiny na specjalnie do tego przeznaczonej wyważarce. Jeśli wirnik pracuje prawidłowo na układzie symulacyjnym silnika, to nie ma potrzeby stosowania nowego.

Montaż całego układu turbosprężarki

Ostatnim procesem jest oczywiście ponowne złożenie wszystkich podzespołów turbosprężarki i poddanie próbie szczelności całego, zmontowanego już układu. Na koniec jeszcze przeprowadza się testy w specjalnym symulatorze, sprawdza i ewentualnie reguluje parametry ciśnienia doładowania. 

Gdy urządzenie przejdzie wszystkie te etapy, a następnie pozytywnie wszystkie testy i kontrolę, może być z powrotem montowane w pojeździe.

RED

Zobacz podobne artykuły:

 Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy
kalendarz 13/05 2024

Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy

Używane

2024.05.13

Na rynku nie brakuje oszustów, którzy sprzedając używane auta próbują zarobić na nich jak najwięcej kosztem kupującego.
 Jak zabezpieczyć się przed klonem?
kalendarz 03/05 2024

Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Używane

2024.05.03

Dlaczego każdemu może się to przytrafić i jak kupujący powinni się zabezpieczać?
 Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
kalendarz 16/04 2024

Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Warsztat / Porady

2024.04.16

Konkurs International Engine of the Year po latach okiem mechaników.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy

2024.05.21

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.