Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Muzeum L’Aventure Peugeot na targach Epoqu’auto w Lyonie
kalendarz 20/12 2021

Muzeum L’Aventure Peugeot na targach Epoqu’auto w Lyonie

Moto fanatyk / Peugeot

W 211. rocznicę powstania marki Peugeot, salon był okazją do świętowania dwóch jubileuszy.

Tegoroczne 42 targi Epoqu’Auto w Lyonie są ważnym wydarzeniem gromadzącym entuzjastów samochodów zabytkowych. W tym roku Peugeot świętuje m in. 130-lecie modelu Peugeot Type 3.

Był to „pierwszy samochód osobowy sprzedany we Francji klientowi indywidualnemu”. 2 października 1891 r. Peugeot dostarczył pierwszy samochód osobowy klientowi indywidualnemu: Panu Poupardinowi, mieszkańcowi Dornach, który zamówił go 27 sierpnia tego samego roku. Był to czteromiejscowy samochód z silnikiem Daimlera o mocy 2 koni.

Po jeździe próbnej w 1889 r. samochodem z silnikiem parowym, w 1890 r. Armand Peugeot wyprodukował swój pierwszy samochód napędzany silnikiem spalinowym, znany pod nazwą Type 2.

W 1891 r, chcąc zaprezentować nowy 4-miejscowy pojazd Vis-à-Vis o nazwie Type 3, Armand Peugeot wpadł na pomysł, by śledzić tym pojazdem trasę wyścigu kolarskiego Paryż-Brest-Paryż i w ten sposób wykorzystać rozgłos, jaki towarzyszył tej imprezie. Z miejscowości Valentigney do Paryża, następnie do Brestu i z powrotem samochód pokonał trasę 2045 km ze średnią prędkością 14,7 km/h, a przy tym tysiące Francuzów miało okazję zobaczyć go na własne oczy. W latach 1891 – 1894 model został wyprodukowany w 64 egzemplarzach.

Pojazd ten napędzany był widlastym, 2-cylindrowym silnikiem o poj. 565 cm3, mocy 2 KM, przenoszonej za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni przekładniowej.

Drugim jubileuszem firmy jest 80 lat modelu Peugeot VLV (Vehicule Leger De Ville – Lekki Samochód Miejski).

W czasie II wojny światowej racjonowanie benzyny skłoniło producentów do poszukiwania zastępczych źródeł energii. Peugeot był jedynym z dużych producentów, który zainteresował się tym rodzajem napędu i sprawił niespodziankę, ogłaszając 1 maja 1941 r. wprowadzenie na rynek swojego „VLV” z napędem elektrycznym. Zbudowany jako dwumiejscowy, ekonomiczny mini kabriolet przeznaczony do jazdy po mieście, był pojazdem użytkowanym głównie przez listonoszy lub pracowników służb medycznych. W latach 1941 – 1943 powstało 377 sztuk tych pojazdów.

Dane techniczne: silnik elektryczny o mocy 3,3 KM zasilany z czterech akumulatorów 12 V, zasięg od 75 do 80 km. Prędkość maksymalna: 36 km/h.

Amatorzy pojazdów zabytkowych podczas targów mieli również okazję poznać ofertę różnych usług proponowanych przez Muzeum L’Aventure Peugeot: serwis, renowacja, sprzedaż części zamiennych i sprzedaż produktów towarzyszących (miniaturowe modele pojazdów, ubrania…)./oprac. ns/


Tagi:
Peugeot, Muzeum L’Aventure Peugeot, Epoqu’auto, Peugeot Type 3, Peugeot VLV

Zobacz podobne artykuły:

Mazda 787B gościem Le Mans Classic 2022
kalendarz 03/07 2022

Mazda 787B gościem Le Mans Classic 2022

Moto fanatyk

2022.07.03

Mazda 787B napędzana czterowirnikowym silnikiem Wankla została pierwszym japońskim samochodem, który wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans w 1991 r.
 Jubileuszowy Zlot Zabytkowych Mercedesów
kalendarz 16/06 2022

Jubileuszowy Zlot Zabytkowych Mercedesów

Moto fanatyk

2022.06.16

W długi czerwcowy weekend (16-19 czerwca 2022 r.) odbędzie się kolejne coroczne spotkanie Klubu Zabytkowych Mercedesów Polska.
Jubileuszowy Zlot MitsuManiaków
kalendarz 06/06 2022

Jubileuszowy Zlot MitsuManiaków

Moto fanatyk

2022.06.06

W tym roku w dniach 19-21 sierpnia - odbędzie się 20. Zlot MitsuManiaków.
Najnowsze artykuły:
Nissan na pięć gwiazdek

Nissan na pięć gwiazdek

Wiadomości / News

2022.11.30

Po ostatnim cyklu testów bezpieczeństwa pojazdów organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki dla najnowszych modeli, które dołączyły do gamy zelektryfikowanych Nissanów. W 100% elektryczny crossover ARIYA oraz SUV X-Trail e-POW...
Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Renault Koleos Blue 2.0 dCi 185 X-tronic Initiale Paris – Francuski pomysł na SUV-a z dieslem

Testy / Testy

2022.11.28

Auta z silnikiem wysokoprężnym wymierają. Także SUV-y. Jednak dla osób ceniących takie auta mamy rozwiązanie. Jest nim napędzany silnikiem wysokoprężnym Renault Koleos.
Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Dacia Duster AWD 1,5 dCi 115 KM 6M/T: - Warty zastonowienia?

Testy / Testy

2022.11.23

Duster pojawił się na rynku w 2010 roku. Rumuński SUV z francuskim silnikiem od Renault i sporą dawką japońskiej technologii od Nissana szybko zawojował rynki.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.