18/02
2016
Mitsubishi Lancer EVO IX
Moto fanatyk
/ Moje auto
/ Mitsubishi
Tego auta nikomu nie trzeba przedstawiać.
Zadebiutowało na rynku w 2006 roku. W porównaniu do poprzedniej generacji (VIII) w modelu tym zastosowano mocniejszy silnik po raz pierwszy z systemem zmiennych faz rozrządu MiVEC, 6-stopniową skrzynię biegów, zawieszenie marki Kayaba, aluminiowe obręcze firmy Enkei. Zdołano również obniżyć masę pojazdu, ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia.
Przede wszystkim poprawiono osiągi auta. Już wersja 280-konna przyspiesza do 100 km/h w 5,7 s (dotychczas 6,1 s). Do sprzedaży trafiły również wersje o mocach wynoszących odpowiednio: 305 KM (0-100 km/h - 5,2 s), 340 KM (0-100 km/h – 4,5 s), 360 KM (0-100 km/h w 4,3 s) czy wreszcie najmocniejsza wersja Evolution IX GT400 Extreme. 400 KM oraz 500 Nm gwarantują niesamowita zabawę i frajdę z jazdy. Także przyspieszenie wynoszące 3,8 s robi nawet dzisiaj kolosalne wrażenie, a co dopiero 10 lat temu!
W porównaniu do poprzednika, zmiany objęły również stylistykę auta. Lancer Evo IX otrzymał nowy przedni zderzak z grillem, nowy tylny zderzak z dyfuzorem, delikatnie zmieniony carbonowy spoiler na tylnej klapie oraz czarne tylne lampy z całkowicie przezroczystym kloszem. Wnętrze z kolei otrzymało nowe fotele obszyte czarną alcantarą i czarną skórą, kierownicę całą w kolorze czarnym, elementy ozdobne deski rozdzielczej z włókna węglowego, oraz nowy, niżej umieszczony panel sterowania klimatyzacją.
Mitsubishi Lancer Evo IX produkowany był w następujących wersjach wyposażenia - Lancer Evolution IX RS (Rally Sport), Lancer Evolution IX GSR (Grand Sport Rally), Lancer Evolution IX GSR SE (Special Edition), Lancer Evolution IX MR (Mitsubishi Racing).
Głównym i odwiecznym rywalem Mitsubishi Lancera Evo IX jest Subaru Impreza STI.
RED
[gallery ids="56053,56054,56055,56056,56064,56061,56059,56057"]
Udostępnij artykuł swoim znajomym: