Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mitsubishi ASX 2,0 150 KM CVT – Rozsądny wybór
kalendarz 07/01 2020

Mitsubishi ASX 2,0 150 KM CVT – Rozsądny wybór

Testy / Testy / Mitsubishi

Kiedy Mitsubishi ogłaszało, że kończy produkcje wszystkich modeli za wyjątkiem SUV-ów i crossoverów, jakoś nie bardzo w to wierzyłem. Koniec legendarnego Lancera? Bez sensu! A jednak. Jedynym nie-SUVem w ofercie pozostał Space Star a wolumenowym modelem – ASX, czyli kompaktowy crossover. 

Historia tego modelu nie jest ani burzliwa, ani długa. Pierwszego ASX-a poznaliśmy w 2010 roku. I.. znamy go do tej pory. Bo Japończycy nie zdecydowali się na wprowadzenie kolejnej generacji pojazdu. Za to z lubością go „poprawiają”. Właśnie testowaliśmy auto, po kolejnym liftingu, albowiem w 2019 roku auto poddano temu zabiegowi raz trzeci. Tym razem jednak, zmiany nie były tylko kosmetyczne. Autem pobawili się styliści, ale także inżynierowie. Innymi słowy, poprawiono wygląd pojazdu, ale też technikę. Modernizacja była głęboka. I, moim zdanie, udana…

Może się podobać
To, co rzuca się w oczy to „uszyty” od nowa przód. Zmieniony wygląd, to zasługa przemodelowanego zderzaka, maski zachodzącej na nadkola i nowej stylistyki reflektorów. Istotnej „obróbce” poddano atrapę chłodnicy. Jest teraz większa, bardziej wyrazista. Lepiej podkreśla offroadowy styl. Z tyłu, zakres zmian zdecydowanie mniejszy. Tu styliści nie dostali za wiele do roboty. Dlatego, nowe są tylko LED-owe lampy.

Zmiany na plus
Wnętrze, nie było dotąd jego mocną stroną japońskiego crossovera. Wprawdzie było tam wszystko, co trzeba, a i z ergonomią problemów nie było. Za to wygląd i jakość materiałów odstawały od tego, do czego w Europie jesteśmy przyzwyczajeni. I tu spora zamiana. Po pierwsze, nowy system multimedialny z 8-calowym, dotykowym ekranem. Ekran wkomponowano całkiem zgrabnie a sam system jest dość prosty do ogarnięcia. Ekran zaś, odpowiednio czuły na dotyk. Po drugie, materiały wykończeniowe. Te, które zastosowano w poliftowym modelu prezentują się znacznie lepiej. Są wprawdzie twarde, za to i ładniejsze i przyjemniejsze w dotyku. Dzięki temu Mitsubishi ASX wreszcie nie sprawia samochodu budżetowego.

O komforcie słów kilka
Tym razem, ograniczę się jednak do tylnej kanapy. Bo jak wiadomo z przodu, jeśli tylko fotele są wygodne (a są), zawsze jest lepiej niż z tyłu. Lepiej, i wygodnie. Ale, inżynierowie z Mitsubishi wysłuchali chyba utyskiwań pasażerów z kanapy i trochę nad nią popracowali. Efekt, to więcej miejsca i przestrzeni. Dzięki nieco innemu wyprofilowaniu siedziska i podparcia udało się nawet uzyskać miejsce na nogi. Jest lepiej, choć do ideału troszkę jeszcze brakuje.  Nie ma powodu do narzekań na kufer. Wprawdzie, rekordu nie ma, ale 406 l – wystarczy...

Co pod maską?
2-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM. Zastąpił on jednostkę 1.6 o mocy 115 KM, która nie najlepiej radziła sobie ze sporym i ciężkim pojazdem. Była mało dynamiczna i paliwożerna. Dwulitrówka to obecnie jedyny silnik w ofercie. Nominalną moc zyskuje przy 6000 obrotów a maksymalny moment obrotowy – 195 Nm od 4200 obrotów. Dzięki nowej jednostce pojazd rozpędza się do pierwszych (i ostatnich, albowiem prędkość maksymalna wynosi 190 km/h), a pierwsza  100 km/h osiąga w około 11,5 s. W osiąganiu niezłego w sumie wyniku nie przeszkadza nawet bezstopniowa przekładnia.

Praca wariatora nie jest tak nieprzyjemna jak na przykład w autach Toyoty. Wzorem Hondy, inżynierowie z Mitsubishi sztucznie wygenerowali w bezstopniowej skrzyni coś na kształt… kolejnych przełożeń. I to działa. Jadących nie ogłusza już opętańcze wycie silnika przy wyższych obrotach czy gwałtowniejszym wyprzedaniu. I właśnie cicha praca w całym zakresie prędkości obrotowych jest jednym z atutów zmodernizowanego ASX-a. 

Warto zauważyć, że dwulitrowy motor cale nie musi być paliwożerny. W trakcie testu średnie spalanie układało się na poziomie 8,4 litra. W trasie, można jednak zejść do około 7,4 litra. Za to w mieście, nijak poniżej 11 litrów na każde 100 km nam się nie udało. Warto dodać, ze nasze dane nie odbiegły zasadniczo od fabrycznych. Według katalogu, Mitsubishi ASX pobiera 10,5 litra w cyklu miejskim, 6,7 w trasie i 7,9 średnio. 

Lifting był też okazją do dopracowania zawieszenie. Jest to kolejny elementem, który pracuje znacznie lepiej, niż u poprzednika. Tłumienie nierówności jest teraz zdecydowanie sprawniejsze. Nie kończy się przesadnymi wstrząsami in przechyłami. Nawet na wyjątkowo nierównej drodze ASX zachowuje się stabilnie. Stabilności i precyzji nie brakuje w trakcie szybkiego pokonywania zakrętów. ASX nieźle wpisuje się w każdy łuk. Nadwozie nie ma tendencji do przechyłów. W prowadzeniu na pewno pomaga też nowy, bardziej precyzyjny układ kierowniczy.

ASX po liftingu ma bardziej wyrazistą stylistykę, a dzięki nowemu, mocniejszemu silnikowi daje lepsze osiągi. Także konsumpcja paliwa jest na akceptowalnym poziomie. Samochód nie daje powodów do utyskiwań na prowadzenie czy komfort podróżowania. Jest naprawdę udaną konstrukcją. 
Paweł Pusz

Zalety:
- wygląd
- układ jezdny

Wady:
- brak diesla
- cena wersji CVT 4X4

Podstawowe dane techniczne Mitsubishi ASX 2,0 150 KM CVT:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 4365/1770/1640/2670 mm
Silnik: benzynowy, wsparty turbiną
Moc maksymalna: 150 KM przy 6000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 195 Nm w zakresie 4200 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: bezstopniowa CVT
Osiągi (0-100 km/h): 11,7 s
Prędkość maksymalna: 190 km/h
Deklarowane zużycie paliwa: 10,6/6,7/7,9 l
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l
Pojemność bagażnika: 406 l
Cena: od 75 490 zł (wersja 4x2 Inform)
Cena wersji testowanej: od 97 990 zł


Tagi:
Mitsubishi ASX 2, 0 150 KM CVT, opinie Mitsubishi ASX 2, 0 150 KM CVT, test Mitsubishi ASX 2, 0 150 KM CVT, test Mitsubishi ASX 2, 0 150 KM, test Mitsubishi ASX, opinie Mitsubishi ASX 2, 0 150 KM, opinie Mitsubishi ASX, Mitsubishi ASX

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
kalendarz 26/04 2024

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Klienci ocenili Mitsubishi
kalendarz 17/02 2024

Klienci ocenili Mitsubishi

Wiadomości / News

2024.02.17

7500 klientów oceniło obsługę w polskich salonach i serwisach Mitsubishi.
Najnowsze artykuły:
BMW rezygnuje z litery „i”

BMW rezygnuje z litery „i”

Wiadomości / News

2024.05.04

Producent chce uniknąć pomyłek z pojazdami elektrycznymi.
 Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Używane

2024.05.03

Dlaczego każdemu może się to przytrafić i jak kupujący powinni się zabezpieczać?
Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Chris Evans: „To ekscytujący czas dla miłośników samochodów”

Wiadomości / Wydarzenia

2024.05.03

Hollywoodzki aktor i producent opowiada o swojej pasji do samochodów, elektromobilności i roli technologii w kształtowaniu przyszłości jazdy.