Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową
kalendarz 02/03 2015

Michelin CrossClimate - pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową

Warsztat / Technika

Francuski koncern zaprezentował dziś we Francji pierwszą letnią oponę posiadającą jednocześnie homologację zimową, co potwierdza umieszczone na boku opony logo 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake).

Tym samym opona ta może być używana zimą również w krajach gdzie opony zimowe są obowiązkowe. Czyżby zatem kolejna „odsłona” opony całorocznej? Jak podkreśla producent,  CrossClimate daje początek nowej kategorii opon. W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, opona CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A” przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno według kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych. W oponie CrossClimate wykorzystano połączenie technologii opon zimowych i letnich – do tej pory uważane za niemożliwe do zastosowania w jednej oponie. Ta innowacyjna opona dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu specjalnych elastomerów.

Opona została już poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje: TUV-Sud Product Service i DEKRA Test Center i UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi zarówno letnie jak i zimowe oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku – między innymi kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni. Osiągi uzyskiwane przez nową oponę są wynikiem połączenia trzech zaawansowanych technologii:

1.Innowacyjna mieszanka bieżnika:
- Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach - na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.
- Opona ma niskie opory toczenia. Inżynierowie Michelin zredukowali wytwarzanie ciepła dzięki zastosowaniu krzemionki najnowszej generacji, która została dodana do mieszanki gumowej znajdującej się bezpośrednio pod bieżnikiem.

2.Połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D.
- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i geometria lameli zimowych Michelin. Ich geometria jest bardzo skomplikowana, są pofalowane, a ich szerokość się zmienia. W warunkach zimowych lamele powodują efekt “pazura”- wczepiając się w śnieg i zwiększając trakcję.

- Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu: w kierunku poprzecznym dzięki bardziej ostremu kątowi w centrum oraz w kierunku wzdłużnym, gdzie klocki  bardziej się otwierają.

- Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania. Innymi słowy, lamele zamykają się dla uzyskania większej sztywności klocków bieżnika, co daje lepszą stabilność opony niezależnie od sił na jakie napotyka podczas: trakcji, hamowania i trzymania w zakręcie.

3.Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt  z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości, zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

Jak wynika z badań zachowań europejskich kierowców, 65 proc. jeździ na letnich oponach przez cały rok, narażając się na niebezpieczeństwo jeżdżąc po śniegu i lodzie. W Niemczech, gdzie opony zimowe są obowiązkowe 20 proc. kierowców nie zakłada opon zimowych, a we Francji, gdzie nie ma takiego obowiązku - 76 proc.  (Source GFK - Study European consumers behaviors - 2014).

4 na 10  kierowców w Europie twierdzi, że zmiana opon to kłopot lub dodatkowy wydatek. W efekcie zostawia wymianę na ostatnią chwilę lub w ogóle ich nie zmienia. 3 proc. kierowców w Niemczech i 7 proc. kierowców we Francji jeździ na oponach zimowych przez cały rok, co wydłuża drogę hamowania na suchych nawierzchniach, szczególnie gdy jest ciepło. Dodatkowo jazda latem na zimowych oponach zwiększa zużycie paliwa.

W maju 2015, po wejściu na rynek, opony CrossClimate będzie dostępna w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali i pokryje w ten sposób 70 proc. potrzeb rynku europejskiego. Wprowadzenie następnych rozmiarów planuje się na rok 2016.
 
Michelin testował nową oponę w 7 krajach (Niemcy, Kanada, Finlandia, Francja, Polska, Hiszpania, Szwecja), w temperaturze od minus 30 ° C do plus 40 ° C. W tym czasie pokonano 5 mln km, co można porównać z okrążeniem Ziemi wokół równika 125 razy./oprac. ns/

 

Zobacz podobne artykuły:

ARIYA na trudne zimowe warunki
kalendarz 28/11 2023

ARIYA na trudne zimowe warunki

Warsztat / Technika

2023.11.28

Unikatowa technologia napędu na cztery koła e-4ORCE w samochodach zelektryfikowanych zwiększa pewność prowadzenia dzięki doskonałym osiągom i przyczepności w każdych warunkach.
Jak rozwiązać problem dymiącego z wydechu silnika?
kalendarz 28/11 2023

Jak rozwiązać problem dymiącego z wydechu silnika?

Warsztat / Porady

2023.11.28

Spaliny, które wydostają się z rury wydechowej powinny być bezbarwne. Jeżeli zauważyłeś, że z Twojego samochodu wydostaje się inny kolor dymu to znak, że coś się z Twoim pojazdem dzieje.
Przygotuj swój samochód do zimy
kalendarz 02/11 2023

Przygotuj swój samochód do zimy

Warsztat / Technika

2023.11.02

Nieubłagalnie zbliża się okres w którym szczególnie musimy zadbać o swoje samochody. Pora jesienno – zimowa rządzi się swoimi prawami, dlatego nie czekajmy do ostatniej chwili z niezbędnymi czynnościami które pozwolą w pełni...

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Suzuki Swift 2024 – Przed premierą

Suzuki Swift 2024 – Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2023.12.07

Przedsmak nowego Swifta Suzuki dało podczas niedawnej wystawy w Tokio, prezentując model jeszcze jako „concept”. Teraz ujawniono wersję produkcyjną, która wygląda praktycznie tak samo.
 Wymiana przedniej szyby w McLarenie F1 kosztuje…

Wymiana przedniej szyby w McLarenie F1 kosztuje…

Wiadomości / News

2023.12.07

… więcej niż nowa Toyota Prius.
Ostatni drift Kena Blocka

Ostatni drift Kena Blocka

Wiadomości / News

2023.12.07

Hołd dla legendy driftu, która zmarła w styczniu br.