
Łukasz Zadworny, dyrektor marki VW w Polsce o obecnej sytuacji i planach
Łukasz Zadworny, dyrektor marki VW w Polsce o obecnej sytuacji i planach
Podczas wideokonferencji Łukasz Zadworny omówił m.in. działania podjęte w sieci dealerskiej w świetle pandemii oraz najbliższe plany marki.
Jednym z pierwszych zagadnień poruszonych podczas wideokonferencji była sytuacja w sieci dealerskiej. „Przez cały czas, od ogłoszenia lockdownu aż po dziś, nasze autoryzowane salony i serwisy pozostały otwarte. Wydaliśmy szereg rekomendacji, wprowadzono rozwiązania, podnoszące bezpieczeństwo i mające na celu zminimalizowanie ryzyka, związanego z rozprzestrzenianiem się wirusa.” – powiedział Łukasz Zadworny. Na wadze zyskały także nowe rozwiązania, związane z przenoszeniem wielu aktywności do Internetu. Odnosząc się do tej kwestii, dyrektor marki Volkswagen w Polsce zaznaczył: „(…) konsultanci w ramach projektu e-Home obsłużyli dotąd 462 osoby. Co ważne, e-Home pozwolił nam już sprzedać kilka samochodów. Wiążemy spore nadzieje z tym projektem i jestem przekonany, że poza sprzedażą aut, pozwoli on nam wyciągnąć szereg przydatnych wniosków, przyczyniając się do podnoszenia naszych online’owych kompetencji.”
Mimo pandemii, 2020 rok przebiega pod znakiem debiutu nowych modeli – zaczęło się od Golfa ósmej generacji, wkrótce przedstawiony zostanie nowy Tiguan. Model, który w ubiegłym roku zyskał miano najchętniej kupowanego samochodu marki i koncernu VW. „Każdego dnia w 2019 roku z fabryk Volkswagena na całym świecie wyjeżdżało prawie dwa i pół tysiąca Tiguanów. Od 2007 r. VW wyprodukował już ponad 6 milionów egzemplarzy tego modelu, co pozwoliło mu zostać najpopularniejszym SUV-em w Europie.” – powiedział Łukasz Zadworny, dodając – „Ogromny sukces Tiguan odnosi również w Polsce. W minionym roku sprzedaliśmy ponad 8 tysięcy egzemplarzy tego modelu. 16 proc. klientów zdecydowało się na wersję siedmioosobową, czyli Tiguana Allspace. 35 proc. klientów wybrało wersję z napędem na cztery koła 4Motion”.
Jeśli chodzi o nowego Tiguana, jak zdradza przedstawiciel marki: „wśród licznych systemów bezpieczeństwa, znaleźć będzie można Travel Assist – system, który został wprowadzony do aut naszej marki wraz z ubiegłorocznym debiutem nowego Passata. Niebagatelne znaczenie ma dla nas fakt, że Tiguan będzie dostępny w wersji hybrydowej plug-in, z zasięgiem ponad 50 kilometrów na energii elektrycznej”.
W ofercie VW pojawiają się także samochody elektryczne. Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, ID.3 zadebiutuje na naszych drogach już latem, ID.4 w pełnej krasie zostanie zaprezentowany w drugim półroczu. To pierwsze modele z rodziny ID.
Osoby, które zdecydowały się zarezerwować ID.3 w limitowanej wersji 1st, już w czerwcu będą mogły go zamówić i poznają szczegóły związane z finansowaniem zakupu oraz z wyposażeniem auta. Cennik ID.3 zostanie zaprezentowany na przełomie lipca i sierpnia. „Dotrzymamy słowa i w podstawowym wariancie ID.3 będzie kosztować mniej niż 130.000 zł. Jestem przekonany, że dzięki bardzo bogatemu wyposażeniu i atrakcyjnej ofercie model ten będzie stanowić punkt odniesienia dla konkurentów.” – mówi dyrektor marki.
Łukasz Zadworny zaznaczył: „Wiemy, że nie wszyscy rozważają jeszcze zakup auta elektrycznego. Dla tych osób przygotowaliśmy szeroką gamę modeli hybrydowych typu plug-in o dużym zasięgu elektrycznym. Nasze hybrydy na energii elektrycznej potrafią przejechać około 50 km, co na co dzień po mieście pozwala poruszać się bezemisyjnie”. W ofercie VW jest hybrydowy Passat GTE, do którego wkrótce dołączy Golf ósmej generacji zarówno w wersji PHEV, jak i GTE z zespołem napędowym o mocy 245 KM. Na szczycie hybrydowych modeli znajdzie się Touareg R o mocy 462 KM. W wersji PHEV dostępne będą także Arteon i nowy Tiguan. „Będziemy mogli pochwalić się najszerszą ofertą aut wyposażonych w tego typu napęd wśród najpopularniejszych marek w Polsce.”
Interesującym tematem jest także nowa oferta marki, przygotowana dla samochodów już wyprodukowanych, z roku produkcji 2019 i 2020. „Pierwsze z rozwiązań to spłata przez nas trzech pierwszych rat leasingowych (…). Mówiąc wprost – w wypadku leasingu koszt użytkowania nowego Volkswagena przez pierwsze trzy miesiące bierzemy, po prostu, na siebie.” – wyjaśnia Łukasz Zadworny. I dodaje – „Oferujemy także możliwość skorzystania z ubezpieczenia komunikacyjnego na 1 rok za 1 zł dla leasingów i kredytów EasyBuy i EasyDrive. Tym samym, przejmujemy na siebie kolejne obciążenie, co leasing czy kredyt na auto czyni jeszcze bardziej przystępnym”.
„Zdajemy sobie z sprawę, że wiele osób obawia się teraz o stabilność zatrudnienia, dlatego oferujemy również ubezpieczenie od utraty pracy. Ochrona ubezpieczeniowa działa przez rok od zawarcia umowy. Ubezpieczenie to oferujemy w ramach leasingów Easy Drive i Easy Buy, jako integralną część tych produktów finansowych. Obecna sytuacja jest wymagająca dla całej branży motoryzacyjnej, w tym także i dla nas. Optymizmem napawa zainteresowanie naszymi produktami w Internecie. Liczę, że kolejne tygodnie i miesiące przyniosą sporo dobrych doświadczeń.” – podsumowuje Łukasz Zadworny./oprac. ns/
Zobacz podobne artykuły:
VW Scirocco powróci?
Wiadomości / News
2025.03.12
Maserati podczas ICE w St. Moritz
Wiadomości / Wydarzenia
2025.02.20
Dwa historyczne VW Polo na wystawie w Bremie
Moto fanatyk
2025.01.28
Ford - od białego do czarnego
Wiadomości / News
2025.03.18
Automaty górą, Toyota wygrywa z Oplem
Wiadomości / Gorące tematy
2025.03.18
Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Elegance AllGrip 129 KM – Sprawdzony
Testy / Testy
2025.03.18