Lexus IS od TRD - Sedan na sportowo
Japoński oddział Toyota Racing Development – oficjalnego warsztatu tuningowego Toyoty i Lexusa zaprezentował modyfikacje sedana IS.
Japończycy przygotowali pakiet przedniego ospoilerowania, który składa się z trzech elementów – centralnego spoilera montowanego pod atrapą chłodnicy i dwóch bocznych elementów z pionowymi lotkami. Części poprawiają przepływ powietrza pod autem, a także odsuwają strugę od kół, przez co samochód stabilniej zachowuje się na drodze. Podobne działanie mają muskularne dokładki progów, które TRD również proponuje do najmniejszego sedana Lexusa. Właściwości aerodynamiczne auta poprawia też rozbudowany tylny dyfuzor. Ponadto cztery końcówki wydechu o średnicy 76 mm.
Pakiet części aerodynamicznych uzupełniają obudowy lusterek z dodatkowymi lotkami, które zmniejszają szum wiatru i dodatkowo poprawiają przepływ powietrza wzdłuż samochodu. Modyfikacje w wyraźnym stopniu obniżają prześwit sedana. Z przodu zmniejsza się o około 49 mm, po bokach o 56 mm, a z tyłu o mniej więcej 34 mm. Przedni spojler, dokładki progów oraz dyfuzor można zamówić w kolorze nadwozia lub wersji Black Edition, w której elementy otrzymują kontrastowe, czarne malowanie.
Lista modyfikacji przygotowanych przez TRD Japan do nowego Lexusa IS jest dłuższa. Japoński warsztat proponuje też kute, 20-calowe felgi aluminiowe w ciemnym kolorze. Ich szerokość wynosi 235 mm z przodu i 265 mm z tyłu. W tylnej części auta można zastosować ponadto specjalny amortyzator poprzeczny Performance Damper, który zmniejsza wibracje, przez co poprawia komfort jazdy i stabilność samochodu. Pozytywny wpływ na właściwości jezdne ma również pakiet rozpórek usztywniających nadwozie. Wykonane ze stali elementy są montowane pod autem w jego przedniej, centralnej i tylnej części.
Kompletny pakiet elementów aerodynamicznych składający się z przedniego spoilera, dokładek progów, dyfuzora i obudów lusterek TRD Japan wycenia na co najmniej 434 tys. jenów, czyli około 15 tys. zł w bezpośrednim przeliczeniu. Komplet aluminiowych felg kosztuje 560 tys. jenów (ok. 20 tys. zł), za dodatkowy amortyzator trzeba zapłacić 50 tys. jenów, czyli mniej więcej 1 800 zł, a pakiet rozpórek do nowego Lexusa IS kosztuje 85 tys. jenów, a więc około 3,1 tys. zł./oprac. ns/
Foto: TRD Japan
Zobacz podobne artykuły:
Tuning Forda w autoryzowanym serwisie
Moto fanatyk / Tuning
2024.02.04
Lexus GS 300 z teledysku rapera
Wiadomości / Ciekawostki
2023.12.01
Nowy koncept Lexusa
Wiadomości / News
2023.09.20
Startuje sezon rajdowych MP
Wiadomości / Moto sport
2024.04.26
Majówka 2024 – raport drogowy
Bezpieczeństwo
2024.04.26
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26