Lexus ES lifting – W świecie ciszy
Po trzech latach obecności na rynku, model ES doczekał się zmian. Debiut rynkowy w tym roku.
Lexus ES właśnie przeszedł facelifting. Jak podkreśla producent, dokonane zmiany miały przede wszystkim na celu podnieść komfort podróżowania.
W Europie ES pojawił się zaledwie parę lat temu, a obecna generacja tego modelu jest już siódmą w historii. Zmiany zewnętrzne są bardzo niewielkie. Charakterystyczny wlot powietrza ma teraz mniej żeber. Ponadto przeprojektowano reflektory, które teraz są dostępne również jako LED-owe, adaptacyjne światła z systemem BladeScan AHS. Lexus będzie teraz zapewniał również lepszą widoczność w nocy. W ofercie znajdą się nowe wzory felg i nowe kolory lakieru (odcienie Sonic Platinum i Sonic Grey).
Kosmetyka wnętrza dotyczyła zmiany umiejscowienia ekranu multimediów nieco bliżej kierowcy, a także pochylenia go w jego stronę. Wyświetlacz jest dotykowy, a jego obsługa będzie prostsza – zadba o to zaktualizowany system multimedialny, który obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Dodatkowo wnętrze zostało lepiej wyciszone a także pojawiły się nowe warianty kolorystyczne (Forest Brown, a w wersji F Sport – Flare Red) i wstawki z drewna orzechowego – Sumi Black Walnut oraz Dark Brown Walnut.
Oprócz zmian w wyglądzie, wprowadzono również modyfikacje w układzie jezdnym, szczególnie dotyczące większej sztywności tylnego zawieszenia. Dostępne w wersji F Sport adaptacyjne zawieszenie ma teraz większy zakres regulacji. Auto po liftingu ma teraz większą powierzchnię styku stopy kierowcy z pedałem hamulca. Na nowo skalibrowano elektryczne sterowanie układem hamulcowym w hybrydowym ES 300h.
Zaktualizowano systemy bezpieczeństwa, wchodzące w skład pakietu Lexus Safety System + 2.5. Wydajność podzespołów takich jak radar i kamera została zwiększona, a system ochrony przedzderzeniowej rozpoznaje teraz rowerzystów i pieszych w warunkach słabego oświetlenia. ES pomoże również wykryć nadjeżdżające z naprzeciwka pojazdy podczas lewoskrętu, a w awaryjnych sytuacjach kierujący może liczyć na wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist.
Charakterystycznym dla modelu ES elementem wyposażenia są cyfrowe lusterka boczne. Ta technologia również doczekała się modernizacji, a układ Digital Side View Monitor jest teraz znacznie bardziej wydajny. Kamery w nocy i podczas opadów mają zapewniać lepszą widoczność.
Odświeżony ES w tym roku pojawi się w europejskich salonach marki.
Norbert Szwarc
Foto: Lexus
Zobacz podobne artykuły:
Fiat Pandina – Ulubieniec
Prezentacje / Nowości
2024.03.16
Audi Q6 e-tron – Przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.03.12
Ponownie żółty
Prezentacje / Nowości
2024.02.29
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024
Wiadomości / News
2024.03.28