Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Land Rover Defender OCTA - Z technologią McLarena
kalendarz 01/07 2024

Land Rover Defender OCTA - Z technologią McLarena

Land Rover / Nowości

Nowy model ma być najmocniejszy w dotychczasowej historii marki.

Nowa generacja Defendera zmieniła całkowicie wizerunek legendarnego modelu. W dużym skrócie – z prawdziwego auta terenowego stał się modelem prestiżowym, przy zachowaniu własności terenowych.

Teraz producent proponuje najmocniejszą wersję modelu o tajemniczej nazwie „OCTA”. Pochodzi ona od słowa „octahedron", czyli ośmiościan foremny. To kształt, jakim charakteryzuje się diament.

Mark Cameron, Managing Director Defendera powiedział: Defender jest synonimem możliwości terenowych , o rodowodzie sięgającym pierwszego modelu Series 1 z 1948 roku. Nowy Defender OCTA przeniesie to na zupełnie nowy poziom dzięki spektakularnej sylwetce, innowacyjnej technologii i niezrównanej dbałości o detale. Zdumiewające osiągi i nowe, odważne podejście pozwolą naszym klientom przeżyć niesamowite przygody w luksusowych warunkach.

Do tej pory niewiele ujawniano na temat nowego modelu. A co wiadomo? Do napędu posłuży potężny silnik BMW V8 o poj. 4.4 z podwójnym turbo, z technologią mild-hybrid, który będzie zapewniał 635 KM. Będzie to zatem najmocniejsza wersja. Wiadomo, że Defender OCTA otrzyma standardowo system zawieszenia Land Rover 6D Dynamics, który dostępny jest już w Range Roverze Sport SV. Jest to rozwiązanie podobne do tego zastosowanego w McLarenie 750S.

Technologia 6D Dynamics obejmuje innowacyjny system kontroli nachylenia i przechyłu, który umożliwi Defenderowi utrzymanie niemal poziomej postawy podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów, przy jednoczesnej maksymalizacji niezależnego skoku kół i skrzyżowaniu osi w wymagających warunkach off-roadowych. System hydraulicznych łączników amortyzatorów daje korzyści zarówno w kategoriach komfortu jak i sportu, a w przypadku Defendera może pomóc poprawić jego zdolności terenowe. Według Land Rovera system 6D Dynamics pozwala na jeszcze większy skok zawieszenia każdego koła, więc Defender będzie w stanie znaleźć trakcję w jeszcze bardziej ekstremalnych sytuacjach. W układzie hamulcowym, wykorzystano rozwiązania Brembo.

Inżynierowie Land Rovera spędzili ponad trzy lata na testowaniu najmocniejszego Defendera.  Oprócz standardowego programu testowego Defendera, obejmującego m in. testy na torze Nurburgring Nordschleife, przeprowadzono testy na mokrym asfalcie w Ladoux we Francji, czy jazdę w warunkach zimowych w Szwecji. Samochód pokonywał również odcinki rajdowe we Francji, pustynie piaszczyste w Dubaju i jazdę po skałach w stanie Utah.  Zapraszano także potencjalnych nabywców na specjalne testy./ns/

Foto: Land Rover


Tagi:
Land Rover, Land Rover Defender, Land Rover Defender OCTA

Zobacz podobne artykuły:

SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi
kalendarz 12/12 2024

SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi

Prezentacje / Nowości

2024.12.12

Model z napędem elektrycznym będzie dysponował mocą ponad 1000 KM.
Land Rover Defender w Dakarze
kalendarz 08/12 2024

Land Rover Defender w Dakarze

Wiadomości / News

2024.12.08

Brytyjska marka wystartuje w Rajdzie Dakar w 2026 r.
DS 8 – Tajemniczy
kalendarz 26/11 2024

DS 8 – Tajemniczy

Prezentacje / Nowości

2024.11.26

Marka ukrywa nie tylko wygląd auta ale i jego nazwę.
Najnowsze artykuły:
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych

Wiadomości / Gorące tematy

2025.01.13

W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów.
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Porsche GT3, którego nikt nie kupuje

Wiadomości / News

2025.01.12

Samochód wyróżnia się grafiką będącą dziełem artysty Richarda Orlinskiego, ale...
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar

Warsztat / Technika

2025.01.11

Pojazd ten ma pokazać jak wydajne mogą być napędy alternatywne w ekstremalnych warunkach.