Land Rover Defender OCTA - Z technologią McLarena
Nowy model ma być najmocniejszy w dotychczasowej historii marki.
Nowa generacja Defendera zmieniła całkowicie wizerunek legendarnego modelu. W dużym skrócie – z prawdziwego auta terenowego stał się modelem prestiżowym, przy zachowaniu własności terenowych.
Teraz producent proponuje najmocniejszą wersję modelu o tajemniczej nazwie „OCTA”. Pochodzi ona od słowa „octahedron", czyli ośmiościan foremny. To kształt, jakim charakteryzuje się diament.
Mark Cameron, Managing Director Defendera powiedział: Defender jest synonimem możliwości terenowych , o rodowodzie sięgającym pierwszego modelu Series 1 z 1948 roku. Nowy Defender OCTA przeniesie to na zupełnie nowy poziom dzięki spektakularnej sylwetce, innowacyjnej technologii i niezrównanej dbałości o detale. Zdumiewające osiągi i nowe, odważne podejście pozwolą naszym klientom przeżyć niesamowite przygody w luksusowych warunkach.
Do tej pory niewiele ujawniano na temat nowego modelu. A co wiadomo? Do napędu posłuży potężny silnik BMW V8 o poj. 4.4 z podwójnym turbo, z technologią mild-hybrid, który będzie zapewniał 635 KM. Będzie to zatem najmocniejsza wersja. Wiadomo, że Defender OCTA otrzyma standardowo system zawieszenia Land Rover 6D Dynamics, który dostępny jest już w Range Roverze Sport SV. Jest to rozwiązanie podobne do tego zastosowanego w McLarenie 750S.
Technologia 6D Dynamics obejmuje innowacyjny system kontroli nachylenia i przechyłu, który umożliwi Defenderowi utrzymanie niemal poziomej postawy podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów, przy jednoczesnej maksymalizacji niezależnego skoku kół i skrzyżowaniu osi w wymagających warunkach off-roadowych. System hydraulicznych łączników amortyzatorów daje korzyści zarówno w kategoriach komfortu jak i sportu, a w przypadku Defendera może pomóc poprawić jego zdolności terenowe. Według Land Rovera system 6D Dynamics pozwala na jeszcze większy skok zawieszenia każdego koła, więc Defender będzie w stanie znaleźć trakcję w jeszcze bardziej ekstremalnych sytuacjach. W układzie hamulcowym, wykorzystano rozwiązania Brembo.
Inżynierowie Land Rovera spędzili ponad trzy lata na testowaniu najmocniejszego Defendera. Oprócz standardowego programu testowego Defendera, obejmującego m in. testy na torze Nurburgring Nordschleife, przeprowadzono testy na mokrym asfalcie w Ladoux we Francji, czy jazdę w warunkach zimowych w Szwecji. Samochód pokonywał również odcinki rajdowe we Francji, pustynie piaszczyste w Dubaju i jazdę po skałach w stanie Utah. Zapraszano także potencjalnych nabywców na specjalne testy./ns/
Foto: Land Rover
Zobacz podobne artykuły:
SUV Mercedes-AMG wyjechał na drogi
Prezentacje / Nowości
2024.12.12
Land Rover Defender w Dakarze
Wiadomości / News
2024.12.08
DS 8 – Tajemniczy
Prezentacje / Nowości
2024.11.26
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu aut elektrycznych
Wiadomości / Gorące tematy
2025.01.13
Porsche GT3, którego nikt nie kupuje
Wiadomości / News
2025.01.12
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11