Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Koniec ery e-Golfa
kalendarz 01/01 2021

Koniec ery e-Golfa

News / Volkswagen

W ubiegłym tygodniu zakończyła się produkcja e-Golfa, którego zastąpi model ID.3.

Na dzień przed wigilią z taśmy produkcyjnej w Szklanej Manufakturze w Dreźnie zjechał ostatni egzemplarz e-Golfa. Od marca 2017 r. wyprodukowano 50.401 egzemplarzy. Ten ostatni e-Golf ma nadwozie w kolorze Uranogrey.

Przez pierwsze trzy tygodnie 2021 r. linia produkcyjna w Szklanej Manufakturze będzie przebudowywana, aby już pod koniec stycznia pierwszy VW ID.3 zjechał z linii montażowej.

Danny Auerswald, dyrektor Szklanej Manufaktury: „Koniec produkcji e-Golfa to początek ostatnich przygotowań do rozpoczęcia produkcji ID.3. Już za kilka tygodni otworzymy kolejny rozdział w historii Szklanej Manufaktury. Po Zwickau jesteśmy drugim zakładem w Europie, który produkuje samochody oparte na nowej modułowej platformie podłogowej dla samochodów elektrycznych. W ten sposób Volkswagen podkreśla znaczenie saksońskich fabryk w e-ofensywie całego koncernu".

Przypomnijmy, że e-Golf debiutował w 2014 r. i do lata 2020 r. był produkowany w Wolfsburgu. W 2017 r, aby sprostać wysokiemu popytowi, produkcję uruchomiono również w Szklanej Manufakturze. W ciągu siedmiu lat w obydwu zakładach powstało ogółem 145.561 egzemplarzy. Pod względem sprzedaży e-Golf jest jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Europie – szczególnie wśród klientów w Norwegii oraz w Niemczech.

Z linii produkcyjnej w Szklanej Manufakturze, od jej otwarcia w 2001 r, zjeżdżały luksusowa limuzyna Phaeton (84.235 egzemplarzy, lata produkcji 2001-2016), Bentley Flying Spur (2186 sztuk, lata produkcji 2005/2006 i 2013/2014) oraz e-Golf (50.401 egzemplarzy, lata produkcji 2017-2020).

Dodajmy, że ID.3 to pierwszy model VW skonstruowany w oparciu o modułową platformę dla samochodów elektrycznych (MEB). Od września do klientów w Europie trafiło ponad 28.000 egzemplarzy tego modelu.

Oprócz produkcji w Dreźnie i Zwickau, w e-mobilność zaangażowane są także zakłady komponentów w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu. Wytwarza się w nich takie podzespoły, jak silnik elektryczny lub akumulator. Od 2022 r. fabryki w Emden i Hanowerze również rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych./ns/

źródło: VW


Tagi:
VW, Volkswagen, VW e-Golf, VW ID.3, Szklana Manufaktura, samochody elektryczne

Zobacz podobne artykuły:

Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
Najnowsze artykuły:
Wizja Hondy

Wizja Hondy

Wiadomości / Ciekawostki

2024.04.29

Honda zaprezentowała ewolucję swojego podejścia do uzyskania bardziej zrównoważonego procesu projektowania produktów podczas Milan Design Week. Tym samym po raz pierwszy w Europie, przedstawiła zelektryfikowane pojazdy miejs...
Startuje sezon rajdowych MP

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Majówka 2024 – raport drogowy

Majówka 2024 – raport drogowy

Bezpieczeństwo

2024.04.26

Przed nami pierwszy długi weekend majowy. Czego możemy spodziewać się w tym roku, wyruszając w trasę na majówkę?