Klasa C Long w Chinach
W Pekinie ruszyła produkcja pierwszej w historii Klasy C z przedłużonym rozstawem osi.
Mercedes po raz pierwszy zbudował Klasę C z wydłużonym rozstawem osi. W ciągu niespełna 6 miesięcy od uruchomienia produkcji nowej Klasy C w niemieckim Bremen, pierwszy egzemplarz jej przedłużonej odmiany zjechał z taśmy zakładów Beijing Benz Automotive Co., Ltd. (BBAC) w Pekinie. Model, który do sprzedaży w Chinach trafi we wrześniu br., wzmocni ofertę marki na tamtejszym rynku.
"Klasa C jest podstawą naszego rozwoju w Chinach. Dla poprzedniej generacji był to drugi pod względem wielkości rynek na świecie – sprzedano jej tu ponad 150 tys. sztuk" - mówi Hubertus Troska, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za Chiny. "Teraz czas na następny krok. Opracowana w Chinach, produkowana wyłącznie w Chinach, nowa Klasa C z wydłużonym rozstawem osi ma szansę, by stać się jednym z głównych motorów naszego lokalnego wzrostu".
Frank Deiss, prezes i dyrektor generalny BBAC: "Jeśli uwzględnić produkcję w czterech zakładach na czterech kontynentach, Klasa C jest naszym najbardziej globalnym modelem. Jako element światowej sieci produkcyjnej Mercedes-Benz, jesteśmy zdeterminowani, by realizować hasło »The best or nothing«. Od zawsze była to siła napędowa naszego wspaniałego sukcesu – i tak samo będzie w przyszłości".
Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Cars ds. produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw: "Rozpoczęcie produkcji Klasy C w Pekinie stanowi ostatni element układanki w tworzeniu elastycznej i wydajnej sieci produkcyjnej na czterech kontynentach. Dokonanie tego w mniej niż 6 miesięcy jak do tej pory nie ma sobie równych w segmencie premium".
Globalną produkcję Klasy C – od strategii oprzyrządowania po szkolenia międzynarodowego personelu w zakresie jakości produkcji – nadzoruje fabryka w Bremen, pełniąca rolę tzw. wiodących zakładów. Kompleksowe szkolenia w Niemczech ukończyło już około 500 pracowników zakładów w East London (RPA), Tuscaloosie (USA) i Pekinie (Chiny), którzy później przekazali swoją wiedzę kolegom zatrudnionym na miejscu.
Z rozstawem osi wydłużonym o 8 cm (z 284 do 292 cm), przedłużona wersja Klasy C zapewnia pasażerom drugiego rzędu siedzeń wyższy komfort pod względem ilości miejsca na nogi. Dodatkową wygodę zapewnia możliwość sterowania przednim fotelem pasażera z przodu z tylnej kanapy.
Jednocześnie nowa odmiana Klasy C oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa i najnowsze rozwiązania technologiczne – w tym pełną gamę układów wspomagających, obejmujących funkcję jazdy półautonomicznej oraz innowacyjny gładzik, który pozwala sterować systemem multimedialnym odręcznym pismem (także w języku chińskim).
Zakłady BBAC w Pekinie wytwarzają także silniki napędzające Klasę C. Jest to zresztą pierwsza w historii Mercedesa wytwórnia jednostek napędowych do osobowych modeli zlokalizowana poza granicami Niemiec. 4- i 6-cylindrowe silniki trafiają do wytwarzanych tam aut osobowych oraz do vanów budowanych przez lokalną spółkę joint venture Fujian Benz Automotive Co., Ltd. (FBAC). W początkowej fazie zdolności produkcyjne wynoszą 250 tys. jednostek rocznie.
BBAC, spółka joint venture Daimlera zawiązana przez Daimlera i chińskiego partnera - BAIC Motor – od 2006 r. produkuje osobowe Mercedesy, a od roku 2013 także silniki. W ubiegłym roku z taśm zakładów BBAC zjechało około 120 tys. aut, czyli około jedna czwarta sprzedaży Mercedesa w Chinach. Łącznie, do roku 2015 obaj partnerzy wspólnie zainwestują w BBAC kwotę 4 mld euro, z czego 1 mld przeznaczono już na zwiększenie lokalnych zdolności produkcyjnych samochodów oraz jednostek napędowych.
W efekcie moce produkcyjne BBAC dla Klasy C, E i modelu GLK wzrosną w przyszłym roku ponad dwukrotnie i przekroczą poziom 200 tys. sztuk rocznie. Równocześnie w zakładach ruszy montaż kompaktowego GLA.
Około 90 mln euro zainwestowano już w uruchomione niedawno centrum badań i rozwoju BBAC. To największy taki ośrodek joint venture Daimlera na świecie, przeprowadzający testy podzespołów, pojazdów, a także procesów produkcji. Docelowo będzie tam pracowało około 700 osób zajmujących się badaniami i rozwojem, zarządzaniem jakością oraz procesami zakupowymi.
źródło: Daimler
Zobacz podobne artykuły:
5 mln Toyot z Francji
Wiadomości / News
2024.12.09
Ceny piwa i wody na stacjach paliw
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.09
Land Rover Defender w Dakarze
Wiadomości / News
2024.12.08
Kalendarz RSMP 2025
Wiadomości / Moto sport
2024.12.09
5 mln Toyot z Francji
Wiadomości / News
2024.12.09
Land Rover Defender w Dakarze
Wiadomości / News
2024.12.08