Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jeszcze szybsze...
kalendarz 08/11 2018

Jeszcze szybsze...

Nowości

Najnowsze Audi R8 stało się jeszcze mocniejsze.

Błyskawiczne reakcje, szybkie wchodzenie na najwyższe obroty i niepowtarzalny dźwięk – sercem Audi R8 jest wolnossący silnik V10, dostępny tu w dwóch wersjach. Niemal identyczna technika napędu w R8 LMS GT3 i w R8 LMS GT4 dobrze się sprawuje na torach wyścigowych. Jednostka napędowa V10, produkowana w fabryce w Győr, jest bardzo kompaktowa. Osobna chłodnica kontroluje temperaturę oleju silnikowego zasysanego z suchej miski. Zasada ta została przejęta ze sportów motorowych. Pozwala ona na przyjęcie bardzo niskiej pozycji montażowej silnika, co z kolei wpływa na niski środek ciężkości pojazdu. Moduł pomp charakteryzuje się kilkoma stopniami zasysania i zapewnia odpowiednie smarowanie w każdych warunkach – nawet w przypadku możliwego do osiągnięcia w nowym R8 przyspieszenia bocznego rzędu 1,5 g. Obie benzynowe wersje silnikowe wyposażone są w filtr cząstek stałych.

Wysoka precyzja: zawieszenie

Modyfikacje, które zaszły w zawieszeniu nowego modelu, wpłynęły na stabilność i precyzję prowadzenia. Wspomaganie – zarówno w przypadku dynamicznego układu kierowniczego, jak i w przypadku układu elektromechanicznego – zostało zestrojone na nowo. Reakcje układu i informacje zwrotne płynące z nawierzchni są jeszcze bardziej precyzyjne w całym zakresie prędkości.

W zależności od wybranej jednostki napędowej, do gamy trybów systemu Audi drive select zostały dodane trzy nowe: jazda po nawierzchni suchej (dry), po nawierzchni mokrej (wet) i po śniegu (snow). Tryby te dostosowują parametry dynamiczne pojazdu do warunków przyczepności nawierzchni. Dzięki ulepszonemu systemowi stabilizacji toru jazdy ESC, ten topowy model rodem z Ingolstadt z prędkości 100 km/h aż do całkowitego zatrzymania hamuje o 1,5 metra krócej niż jego poprzednik. Droga hamowania z prędkości 200 km/h jest nawet o 5 metrów krótsza, obie zależą jednak ściśle od warunków zewnętrznych.

Standardowo, nowe Audi R8 wyposażone jest w felgi 19-calowe. Bardzo lekkie felgi 20-calowe w dynamicznej stylistyce pięciu położonych obok siebie liter V, z nowymi letnimi i sportowymi oponami zapewniającymi jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie, dostępne są opcjonalnie. Alternatywą dla standardowych, stalowych tarczy hamulcowych są dostępne na życzenie tarcze ceramiczne. Stabilizator w przodzie samochodu może być opcjonalnie wykonany z tworzyw wzmacnianych włóknem węglowym (CFK) i z aluminium, co obniża masę pojazdu o około 2 kilogramy.

Ostrzejsza i bardziej zwarta: stylistyka

Niezwykły charakter nowego R8 jest teraz jeszcze bardziej wyrazisty – również wizualnie. Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza i bardziej płaska. Duże wloty powietrza podzielono pionowo. Płytkie przetłoczenia w masce silnika przywodzą na myśl ikonę marki – model Audi Ur-quattro. Nowy splitter w przodzie pojazdu, podobnie jak bardzo nisko zamontowana kratka wentylacyjna w tyle, jest teraz znacznie szerszy. Kratka w tyle jakby otacza unoszący się ku górze dyfuzor. Wszystkie te detale podkreślają sportowy wygląd nowego Audi R8. Filtr powietrza, znajdujący się w przedziale silnikowym, przykryty jest teraz nową, trzyczęściową pokrywą. Pokrywa może być wedle życzenia zrobiona z tworzywa sztucznego lub z włókna węglowego.

Klienci zamawiający nowe R8 wybrać mogą jeden z trzech pakietów zewnętrznych, zależnych od wersji silnikowej. Wszystkie trzy pakiety dodają dodatkowych szczegółów stylistycznych do splittera, listew bocznych i do dyfuzora. Na życzenie klienta cztery pierścienie w logo i inne znaki Audi mogą być pomalowane na błyszczącą czerń. Do gamy kolorystycznej dodano dwa nowe lakiery: szary Kemora i niebieski Ascari. Pakiety z serii Audi exclusive dają kupującym dodatkową możliwość spersonalizowania swego nowego Audi R8 zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz.
RED
Źródło: Audi

 


Tagi:
Audi R8, R8, Audi

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf
kalendarz 12/04 2024

VW Golf Edition 50 - Urodzinowy Golf

Prezentacje / Nowości

2024.04.12

Wyjątkowa chwila - 50 urodziny. Z tej okazji przygotowana została specjalna edycja bestsellerowego modelu VW.
Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
kalendarz 08/04 2024

Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.04.08

Wprowadzony na rynek w 2021 r. Qashqai trzeciej generacji powtórzył sukces swoich poprzedników.
 Fiat Pandina – Ulubieniec
kalendarz 16/03 2024

Fiat Pandina – Ulubieniec

Prezentacje / Nowości

2024.03.16

Pomimo, że obecna generacja Pandy powstaje od 2011 r. to Fiat nie tylko nie rezygnuje z dalszej produkcji ale nawet zwiększy ją i wprowadzi nową wersję.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.