Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jazda jeszcze cichsza
kalendarz 27/05 2014

Jazda jeszcze cichsza

Warsztat / Technika

Nowa technologia Noise Shield pozwala znacznie obniżyć poziom hałasu we wnątrzu auta.

Dunlop wprowadza nową technologię, która znacząco obniży poziom hałasu we wnętrzu samochodu podczas jazdy. Jak wynika z badań nowe rozwiązanie pozwala na redukcję hałasu o 4 decybele.
 
Technologia „Noise Shield” niweluje hałas wewnątrz auta, generowany przez rezonans powietrza zamkniętego w oponie. Hałas ten powstaje, gdy opona toczy się po nawierzchni i jest strukturalnie przenoszony do środka pojazdu. Rozwiązanie to polega na wyłożeniu wnętrza opony technicznie zaawansowaną pianką, która pomaga ograniczyć wibracje powietrza. Pianka skutecznie tłumi rezonans wewnątrz opony, zmniejszając poziom hałasu nawet o 11 dBA, co przekłada się na zmniejszenie poziomu hałasu w kabinie nawet 4 decybele. Wnętrze pojazdu staje się znacznie cichsze zarówno przy mniejszej, jak  i większej prędkości auta.

Pianka jest bardzo lekka i nie wpływa na właściwości jezdne opony, ani na jej indeks prędkości.  Jest także integralną częścią opony przez cały okres eksploatacyjny i w normalnych warunkach nie traci zdolności do tłumienia hałasu.

Dunlop opracował nową technologię na zlecenie Audi, do zastosowania w usportowionych modelach RS6 i RS7, a także w nowym flagowym A8. Rozwiązanie to jest dostępne w modelach  (i oponach):

Audi RS6
Dunlop Sport Maxx GT – 285/30ZR21 100Y XL1
Dunlop WinterSport 4D – 285/30ZR21 100W XL

Audi RS7
Dunlop WinterSport 4D – 275/30R21 98W XL

Audi A8
Dunlop Sport Maxx GT – 275/35ZR21 103Y XL

Zobacz podobne artykuły:

Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept – Wodorowy napęd debiutuje w Rajdzie Finlandii
kalendarz 02/08 2025

Toyota GR Yaris Rally2 H2 Concept – Wodorowy napęd debiutuje w Rajdzie Finlandii

Prezentacje / Concept Cars

2025.08.02

Za kierownicą auta zasiadł Juha Kankkunen, czterokrotny rajdowy mistrz świata i zastępca szefa zespołu TGR-WRT.
Volkswagen ID.3 w teście wytrzymałościowym ADAC
kalendarz 17/07 2025

Volkswagen ID.3 w teście wytrzymałościowym ADAC

Warsztat / Technika

2025.07.17

Niemiecki automobilklub ADAC poddał czteroletnim testom elektrycznego ID.3.
Prototypowe Toyoty zasilane wodorem na torze
kalendarz 04/07 2025

Prototypowe Toyoty zasilane wodorem na torze

Warsztat / Technika

2025.07.04

Za kierownicą GR Corolli H2 Concept zasiadł również Akio Toyoda.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność

Testy / Testy

2025.11.07

Cel był taki. Stworzyć auto elektryczne aby zawojowało rynek. Miało być niczym Volkswagen Garbus w dzisiejszej rzeczywistości. Czy to się niemieckiemu koncertowi udało?
Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Testy Kucharczyka serii Indy NXT

Wiadomości / Moto sport

2025.11.06

Polak ukończył testy amerykańskiej serii w czołowej trójce debiutantów.
Renault Twingo E-TECH Electric

Renault Twingo E-TECH Electric

Wiadomości / News

2025.11.06

Najmniejszy samochód elektryczny w gamie francuskiej marki.