Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jak nie dać się oszukać w serwisie?
kalendarz 30/10 2014

Jak nie dać się oszukać w serwisie?

Warsztat / Porady

Mogłoby się wydawać, że nie ma nic prostszego niż wymiana opon w samochodzie a tymczasem...

Jedziemy do serwisu, pracownik zdejmuje ogumienie z felg i na jego miejsca zakłada nowe, a my szczęśliwi wracamy do domu. Jednak warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy, abyśmy potem nie żałowali wyboru akurat tego konkretnego wulkanizatora.

W samochodzie osobowym opony stykają się z nawierzchnią drogi powierzchnią jednej kartki papieru A4. Dlatego też nie można lekceważyć ich kluczowej roli w bezpieczeństwie na drogach i nie możemy powierzać ich wymiany pierwszemu lepszemu serwisowi. Musimy mieć pewność, że ogumienie zostanie wymienione i założone w sposób prawidłowy. Warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Sprawdź serwis

Nie bez znaczenia jest reputacja serwisu, do którego się udajemy. Można podpytać znajomych lub sprawdzić opinie na temat danego wulkanizatora. Dobrze byłoby sprawdzić kilka źródeł, aby nie opierać swojej wiedzy na zdaniu jednej osoby i niepotrzebnie się nie zrazić lub jechać z pewnością, że wszystko będzie w porządku. Najprawdopodobniej lepszym wyborem będzie także serwis zrzeszony w sieci dbające o standard obsługi. – Tego typu zakłady zazwyczaj mają nie tylko lepsze wyposażenie, ale często także lepiej wykwalifikowanych pracowników – mówi Marcin Szwabiński, Koordynator projektu „Dostawa z montażem” w Oponeo.pl.

Odpowiedni rozmiar

Jeśli zamierzamy kupić ogumienie bezpośrednio u wulkanizatora, to warto wcześniej sprawdzić, jakie dokładnie parametry powinna mieć opona w naszym samochodzie. Kluczowe są przede wszystkim rozmiary oraz indeksy nośności i prędkości. Są to kluczowe rzeczy w aspekcie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.

Przygotowanie opon i felg

Jeśli specjalista w zakładzie wulkanizatorskim zacznie już wymieniać nasze opony, to zwróćmy uwagę na to, jak przygotowuje ogumienie. Na początku należy oczyścić stopkę opony, a także brzeg felgi, a także nanieść specjalny smar uszczelniający. – Wiele tanich serwisów stosuje niedozwolone pasty montażowe z udziałem produktów ropopochodnych, które działają agresywnie na gumę opony i zaworu – tłumaczy Tomasz Młodawski, ekspert Michelin.

Warto także zwrócić uwagę, czy serwis standardowo wymienia zawory gumowe, które często są najsłabszym ogniwem w kole i powodują utratę ciśnienia oraz wentyle.  Nie można też zapomnieć o odpowiednim wyważeniu koła, ponieważ ma to wpływ na prawidłową eksploatację opony, a nawet elementy zawieszenia oraz układu kierowniczego.

Dokręć śruby

Ogromne znaczenie ma także prawidłowe dokręcenie koła po wymianie opon. Zdecydowana większość serwisów wykorzystuje klucze pneumatyczne lub elektryczne. Dobrą praktyką jest dokręcenie śrub kluczem dynamometrycznym, aby mieć pewność, że nie stanie się nic złego. Pamiętajmy jednak, aby nie przesadzić, bo potem możemy mieć problem z odkręceniem koła. Jest jeszcze jedna kwestia, na którą musimy zwrócić uwagę, ale dotyczy ona tylko osób, które przechowują swoje opony w tzw. hotelach. Chodzi o sposób przechowywania ogumienia. – Naszą uwagę powinno zwrócić to, jak przechowywane są nasze opony. Jeśli nie możemy zobaczyć przechowywalni, to powinno to podnieść naszą czujność, ponieważ może to świadczyć o złych warunkach.

 źródło: Oponeo.pl

Zobacz podobne artykuły:

 Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy
kalendarz 13/05 2024

Tak oszukują nieuczciwi sprzedawcy

Używane

2024.05.13

Na rynku nie brakuje oszustów, którzy sprzedając używane auta próbują zarobić na nich jak najwięcej kosztem kupującego.
 Jak zabezpieczyć się przed klonem?
kalendarz 03/05 2024

Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Używane

2024.05.03

Dlaczego każdemu może się to przytrafić i jak kupujący powinni się zabezpieczać?
 Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
kalendarz 16/04 2024

Najgorsze "silniki roku" w autach używanych

Warsztat / Porady

2024.04.16

Konkurs International Engine of the Year po latach okiem mechaników.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy

2024.05.21

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.