
Jak nie dać się oszukać w serwisie?
Mogłoby się wydawać, że nie ma nic prostszego niż wymiana opon w samochodzie a tymczasem...
Jedziemy do serwisu, pracownik zdejmuje ogumienie z felg i na jego miejsca zakłada nowe, a my szczęśliwi wracamy do domu. Jednak warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy, abyśmy potem nie żałowali wyboru akurat tego konkretnego wulkanizatora.
W samochodzie osobowym opony stykają się z nawierzchnią drogi powierzchnią jednej kartki papieru A4. Dlatego też nie można lekceważyć ich kluczowej roli w bezpieczeństwie na drogach i nie możemy powierzać ich wymiany pierwszemu lepszemu serwisowi. Musimy mieć pewność, że ogumienie zostanie wymienione i założone w sposób prawidłowy. Warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.
Sprawdź serwis
Nie bez znaczenia jest reputacja serwisu, do którego się udajemy. Można podpytać znajomych lub sprawdzić opinie na temat danego wulkanizatora. Dobrze byłoby sprawdzić kilka źródeł, aby nie opierać swojej wiedzy na zdaniu jednej osoby i niepotrzebnie się nie zrazić lub jechać z pewnością, że wszystko będzie w porządku. Najprawdopodobniej lepszym wyborem będzie także serwis zrzeszony w sieci dbające o standard obsługi. – Tego typu zakłady zazwyczaj mają nie tylko lepsze wyposażenie, ale często także lepiej wykwalifikowanych pracowników – mówi Marcin Szwabiński, Koordynator projektu „Dostawa z montażem” w Oponeo.pl.
Odpowiedni rozmiar
Jeśli zamierzamy kupić ogumienie bezpośrednio u wulkanizatora, to warto wcześniej sprawdzić, jakie dokładnie parametry powinna mieć opona w naszym samochodzie. Kluczowe są przede wszystkim rozmiary oraz indeksy nośności i prędkości. Są to kluczowe rzeczy w aspekcie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.
Przygotowanie opon i felg
Jeśli specjalista w zakładzie wulkanizatorskim zacznie już wymieniać nasze opony, to zwróćmy uwagę na to, jak przygotowuje ogumienie. Na początku należy oczyścić stopkę opony, a także brzeg felgi, a także nanieść specjalny smar uszczelniający. – Wiele tanich serwisów stosuje niedozwolone pasty montażowe z udziałem produktów ropopochodnych, które działają agresywnie na gumę opony i zaworu – tłumaczy Tomasz Młodawski, ekspert Michelin.
Warto także zwrócić uwagę, czy serwis standardowo wymienia zawory gumowe, które często są najsłabszym ogniwem w kole i powodują utratę ciśnienia oraz wentyle. Nie można też zapomnieć o odpowiednim wyważeniu koła, ponieważ ma to wpływ na prawidłową eksploatację opony, a nawet elementy zawieszenia oraz układu kierowniczego.
Dokręć śruby
Ogromne znaczenie ma także prawidłowe dokręcenie koła po wymianie opon. Zdecydowana większość serwisów wykorzystuje klucze pneumatyczne lub elektryczne. Dobrą praktyką jest dokręcenie śrub kluczem dynamometrycznym, aby mieć pewność, że nie stanie się nic złego. Pamiętajmy jednak, aby nie przesadzić, bo potem możemy mieć problem z odkręceniem koła. Jest jeszcze jedna kwestia, na którą musimy zwrócić uwagę, ale dotyczy ona tylko osób, które przechowują swoje opony w tzw. hotelach. Chodzi o sposób przechowywania ogumienia. – Naszą uwagę powinno zwrócić to, jak przechowywane są nasze opony. Jeśli nie możemy zobaczyć przechowywalni, to powinno to podnieść naszą czujność, ponieważ może to świadczyć o złych warunkach.
źródło: Oponeo.pl
Zobacz podobne artykuły:
Warto serwisować samochód w ASO? Odpowiadamy.
Warsztat / Porady
2023.03.23
Samochód idealny dla kobiety
Warsztat / Porady
2023.03.08
Czy nadal opłaca się sprowadzać auto z zagranicy?
Warsztat / Porady
2023.03.03
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieWYPOŻYCZALNIA/SPRZEDAŻ BAGAŻNIKÓW & BOXÓW DACHOWYCH
mazowieckieCo kieruje klientami salonów samochodów przy wyborze sprzedawcy? Odpowiadamy
Wiadomości / Wydarzenia
2023.03.23
Zakaz sprzedaży aut spalinowych w UE pod znakiem zapytania
Wiadomości / Gorące tematy
2023.03.20
10 lat temu powstał ostatni Lexus LFA
Wiadomości / Ciekawostki
2023.03.20