Jak samodzielnie zlikwidować szkodę po stłuczce?
Ograniczenie do minimum kontaktu z pracownikami ubezpieczyciela nabrało szczególnego znaczenia w czasie pandemii.
Przykładem jest tzw. samodzielna likwidacja szkód, przydatna po kolizji, czy wypadku drogowym.
W ostatnich latach dynamicznie rosły inwestycje ubezpieczycieli w rozwój technologii. Jeśli pandemia nie spowolni obecnego trendu, w ciągu 3 lat światowy rynek innowacji ubezpieczeniowych podwoi się – wynika z prognozy „InsurTech Market Forecast up to 2023”.
W obliczu zagrożenia koronawirusem rozwiązania technologiczne nabierają kluczowego znaczenia. Pozwalają kierowcom korzystać z usług bez osobistego kontaktu z ubezpieczycielem. To bardzo istotne w kontekście likwidacji szkód z ubezpieczeń OC i AC.
- Ma to znaczenie zarówno w przypadku przedłużenia ochrony czy zakupu nowej polisy, jak również w sytuacji, gdy trzeba zlikwidować szkodę, np. po kolizji drogowej. Ubezpieczyciele w Polsce solidarnie wprowadzają zasady wspierające walkę z pandemią, ale tylko firmy, które zainwestowały w technologię, są w tym naprawdę skuteczne – mówi Rafał Mosionek, zastępca prezesa Zarządu w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group. – Świetnym przykładem technologicznego wsparcia klientów w dobie koronawirusa jest możliwość samodzielnej likwidacji szkód. Nieliczni ubezpieczyciele w Polsce oferują to rozwiązanie – dodaje Rafał Mosionek.
Unikaj kontaktu, po stłuczce szkodę zgłoś samodzielnie
Przykład Compensy pokazuje, jak to rozwiązanie działa w praktyce. Firma uruchomiła w 2019 roku aplikację do samodzielnej likwidacji szkód m.in. z OC/AC. Obsługa zgłoszenia odbywa się przez Internet i umożliwia otrzymanie odszkodowania w ciągu 3 dni.
• Po nawiązaniu kontaktu z ubezpieczycielem, klient odbiera SMS-a z odnośnikiem do aplikacji mobilnej.
• W aplikacji podaje numer konta do wypłaty, dodaje zdjęcia szkody i jej dokumentację, na wirtualnej makiecie uzupełnia niezbędne informacje o zdarzeniu.
• Ubezpieczyciel ocenia wartość szkody i przekazuje klientowi wycenę.
• Po również zdalnej akceptacji wyceny klient otrzymuje wypłatę.
Jeżeli samochód wymaga oględzin rzeczoznawcy, one również odbywają się bez osobistego kontaktu.
- W założeniu aplikacja miała przede wszystkim odpowiadać na technologiczne przyzwyczajenia klientów i skracać czas obsługi zgłoszeń. W obecnej sytuacji zyskała jednak nowe, nieporównywalnie większe znaczenie. Samodzielna likwidacja szkód eliminuje kontakt z drugim człowiekiem, więc nie wiąże się z ryzykiem zarażenia wirusem, którego wszyscy mamy przecież nadzieję uniknąć. Do tej pory ok. 20 proc. naszych klientów korzystało z aplikacji. Spodziewamy się, że ten odsetek wyraźnie wzrośnie w 2020 r. – mówi Rafał Mosionek z Compensy.
Zakup OC/AC nie wymaga spotkania ze sprzedawcą
Warto pamiętać, że ubezpieczenie można także kupić zdalnie. Komu w kwarantannie przyjdzie wybrać obowiązkowe ubezpieczenie OC lub dobrowolne AC może to zrobić przez Internet.
- Ubezpieczenie zawarte bezpośrednio przez internet lub w rozmowie ze sprzedawcą działa na dokładnie takich samych zasadach, co papierowa polisa podpisana podczas spotkania ze sprzedawcą. Na stronie internetowej Compensa można skorzystać z wyszukiwarki „Znajdź Agenta”, dzięki której klient może łatwo znaleźć „swojego” agenta i zlecić mu wystawienie polisy – dodaje Rafał Mosionek.
źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
Zobacz podobne artykuły:
Czy starsze samochody można ubezpieczyć?
Finanse / Ubezpieczenia
2024.11.22
Poniedziałek dniem awarii na drodze?
Finanse / Ubezpieczenia
2024.10.24
Zalany silnik po nawałnicy w Warszawie?
Finanse / Ubezpieczenia
2024.08.22
Seat Ateca 1.5 TSI DSG Xperience 150 KM – Poprawna aż do bólu?
Testy / Testy
2024.12.02
Thierry Neuville po raz pierwszy mistrzem świata
Wiadomości / Moto sport
2024.11.30