Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Jak samodzielnie zlikwidować szkodę po stłuczce?
kalendarz 30/03 2020

Jak samodzielnie zlikwidować szkodę po stłuczce?

Ubezpieczenia

Ograniczenie do minimum kontaktu z pracownikami ubezpieczyciela nabrało szczególnego znaczenia w czasie pandemii.

Przykładem jest tzw. samodzielna likwidacja szkód, przydatna po kolizji, czy wypadku drogowym.

W ostatnich latach dynamicznie rosły inwestycje ubezpieczycieli w rozwój technologii. Jeśli pandemia nie spowolni obecnego trendu, w ciągu 3 lat światowy rynek innowacji ubezpieczeniowych podwoi się – wynika z prognozy „InsurTech Market Forecast up to 2023”.

W obliczu zagrożenia koronawirusem rozwiązania technologiczne nabierają kluczowego znaczenia. Pozwalają kierowcom korzystać z usług bez osobistego kontaktu z ubezpieczycielem. To bardzo istotne w kontekście likwidacji szkód z ubezpieczeń OC i AC.

- Ma to znaczenie zarówno w przypadku przedłużenia ochrony czy zakupu nowej polisy, jak również w sytuacji, gdy trzeba zlikwidować szkodę, np. po kolizji drogowej. Ubezpieczyciele w Polsce solidarnie wprowadzają zasady wspierające walkę z pandemią, ale tylko firmy, które zainwestowały w technologię, są w tym naprawdę skuteczne – mówi Rafał Mosionek, zastępca prezesa Zarządu w Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group. – Świetnym przykładem technologicznego wsparcia klientów w dobie koronawirusa jest możliwość samodzielnej likwidacji szkód. Nieliczni ubezpieczyciele w Polsce oferują to rozwiązanie – dodaje Rafał Mosionek.

Unikaj kontaktu, po stłuczce szkodę zgłoś samodzielnie

Przykład Compensy pokazuje, jak to rozwiązanie działa w praktyce. Firma uruchomiła w 2019 roku aplikację do samodzielnej likwidacji szkód m.in. z OC/AC. Obsługa zgłoszenia odbywa się przez Internet i umożliwia otrzymanie odszkodowania w ciągu 3 dni.

•    Po nawiązaniu kontaktu z ubezpieczycielem, klient odbiera SMS-a z odnośnikiem do aplikacji mobilnej.
•    W aplikacji podaje numer konta do wypłaty, dodaje zdjęcia szkody i jej dokumentację, na wirtualnej makiecie uzupełnia niezbędne informacje o zdarzeniu.
•    Ubezpieczyciel ocenia wartość szkody i przekazuje klientowi wycenę.
•    Po również zdalnej akceptacji wyceny klient otrzymuje wypłatę.

Jeżeli samochód wymaga oględzin rzeczoznawcy, one również odbywają się bez osobistego kontaktu.

- W założeniu aplikacja miała przede wszystkim odpowiadać na technologiczne przyzwyczajenia klientów i skracać czas obsługi zgłoszeń. W obecnej sytuacji zyskała jednak nowe, nieporównywalnie większe znaczenie. Samodzielna likwidacja szkód eliminuje kontakt z drugim człowiekiem, więc nie wiąże się z ryzykiem zarażenia wirusem, którego wszyscy mamy przecież nadzieję uniknąć. Do tej pory ok. 20 proc. naszych klientów korzystało z aplikacji. Spodziewamy się, że ten odsetek wyraźnie wzrośnie w 2020 r.  – mówi Rafał Mosionek z Compensy.

Zakup OC/AC nie wymaga spotkania ze sprzedawcą

Warto pamiętać, że ubezpieczenie można także kupić zdalnie. Komu w kwarantannie przyjdzie wybrać obowiązkowe ubezpieczenie OC lub dobrowolne AC może to zrobić przez Internet.

- Ubezpieczenie zawarte bezpośrednio przez internet lub w rozmowie ze sprzedawcą działa na dokładnie takich samych zasadach, co papierowa polisa podpisana podczas spotkania ze sprzedawcą. Na stronie internetowej Compensa można skorzystać z wyszukiwarki „Znajdź Agenta”, dzięki której klient może łatwo znaleźć „swojego” agenta i zlecić mu wystawienie polisy – dodaje Rafał Mosionek.

źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group


Tagi:
szkoda komunikacyjna, kolizja, wypadek drogowy, samodzielna likwidacja szkody, samodzielna likwidacja szkód w czasie koronawirusa, koronawirus

Zobacz podobne artykuły:

 Wypadek na rajdzie ulicznym
kalendarz 25/04 2024

Wypadek na rajdzie ulicznym

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.25

Czy poszkodowani dostaną pieniądze z OC?
 Pęknięta szyba w samochodzie
kalendarz 09/04 2024

Pęknięta szyba w samochodzie

Finanse / Ubezpieczenia

2024.04.09

Ile kosztuje mandat, ile naprawa i wymiana, a ile ubezpieczenie.
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
kalendarz 28/03 2024

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Najnowsze artykuły:
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?

Testy / Testy

2024.04.26

Najnowszy Nissan Qashqai może się podobać. Jednak Nissan proponuje swoim klientom jeszcze coś... Oferuje bowiem połączenie auta spalinowego i elektrycznego.
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Warsztat / Eksploatacja

2024.04.25

Pożar luksusowego samochodu elektrycznego Lucid Air w Warszawie zwrócił uwagę na profesjonalne i nietuzinkowe działania strażaków.
Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.