Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Hyundai RM20e – Wyczynowy „elektryk”
kalendarz 07/10 2020

Hyundai RM20e – Wyczynowy „elektryk”

Hyundai / Concept Cars

Model RM20e Racing Midship to zelektryfikowany samochód wyścigowy oparty na platformie RM rozwijaną z myślą o przyszłych modelach serii N i nawiązujący do elektrycznego auta wyścigowego Veloster eTCR.

Nowa generacja zelektryfikowanego samochodu sportowy RM20e Racing Midship miała miejsce podczas tegorocznej wystawy w Pekinie. Sam skrót RM odnosi się do określenia „Racing Midship” używanego dla prototypowych modeli N. Nazwa nawiązuje do centralnie umieszczonego (ang. Midship) zespołu napędowego. Rozwiązanie to zapewnia idealną równowagę prowadzenia i zwinność przy niskim biegunowym momencie bezwładności.

Platforma RM stanowi dla inżynierów swoiste „laboratorium na kołach”, służące do testowania wyczynowych technologii. Nowy koncepcyjny pojazd został wyposażony w  napęd elektryczny o mocy 810 KM i momencie obrotowym 960 Nm. RM20e zapewnia imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h, wynoszące poniżej 3 sekund a 200 km/h pojawia się po 9,88 sek. Pojazd wykorzystuje centralne umieszczenie silnika i tylny napęd, aby uzyskać wymaganą przyczepność dla tak szybkiego przyspieszania. Jak zapewnia producent, model ten łączy w sobie osiągi, skuteczność hamowania i przyczepność znane z samochodów wyścigowych, zachowując przy tym zdolność do codziennego poruszania się po drogach. Wiadomo, że zastosowano także akumulator o poj. 60 kWh z możliwością szybkiego ładowania napięciem 800 V.

Nowy zelektryfikowany RM20e wprowadza sprawdzoną platformę RM w nową dekadę XXI w., rozszerzając zakres wydajności elektryfikacji w normalnych warunkach drogowych oraz w modelach Racing Midship. Inżynierowie Hyundai projektujący modele N nadal gromadzą cenne informacje na temat rozwoju bezemisyjnej wydajności. – powiedział    Albert Biermann, Prezes i Szef Działu Badań i Rozwoju Hyundai Motor Group.

RM20e podobnie, jak i inne modele z serii N Hyundai są testowane na północnej pętli toru Nürburgring. Każdy samochód marki pokonuje tor ponad 420 razy na mokrej i suchej nawierzchni w ciągu zaledwie czterech tygodni, co symuluje 160 000 km jazdy w warunkach drogowych. Nürburgring, z 73 zakrętami i długości wynoszącej 20,9 km, jest powszechnie uważany za jeden z najtrudniejszych torów na świecie, jednocześnie będąc jednym z najbardziej znanych. Jest to również miejsce, w którym znajduje się centrum testowe Hyundaia.

Przypomnijmy, że Projekt RM Hyundai rozpoczął w 2012 r. Celem jego jest opracowanie i wdrożenie nowych technologii, znanych ze sportów motorowych, do przyszłych sportowych modeli N. Od momentu powstania projektu RM następowała stopniowa ewolucja serii RM, której efekty przedstawiają koncepty: RM14, RM15, RM16 i RM19. W 2019 r. zaprezentowano pierwszy elektryczny samochód wyścigowy Hyundaia, Veloster N eTCR opracowany na potrzeby wyścigów z serii eTCR.

Prototyp samochodu sportowego RM20e wyraźnie wskazuje nasze aspiracje zelektryfikowania sportowej submarki Hyundai N, zapewniając modelom N osiągi supersamochodów. Modele N już nie tylko zwiększą liczbę uderzeń serca na minutę kierowcy dzięki mocnym silnikom, ale także dzięki dostępnemu natychmiast momentowi obrotowemu i niezawodnym ekologicznym napędom. RM20e udowadnia, że emocje z jazdy są szczególnie istotne, również w zelektryfikowanych wariantach modeli N. – stwierdza  Thomas Schemera,     Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Produktu Hyundai Motor.

Norbert Szwarc
Foto: Hyundai


Tagi:
Hyundai, Hyundai RM20e, Hyundai RM20e Racing Midship, Hyundai Veloster eTCR, napęd elektryczny

Zobacz podobne artykuły:

Hyundai Kona 1,6 GDI MHEV 141 KM FWD 6A/T - Sposób na oryginalność
kalendarz 20/06 2022

Hyundai Kona 1,6 GDI MHEV 141 KM FWD 6A/T - Sposób na oryginalność

Testy / Testy

2022.06.20

Hyundai zbyt długo był postrzegany jako… koreański Volkswagen. Motoryzacyjny dział gigantycznego „czebolu” tworzył bardzo dobre auta, tyle że nudne, zachowawcze i pozbawione charyzmy. W 2017 roku wszystko się zmieniło....
Hyundai i20 1,2 MPI LPG 84 KM 5MT- Prawdziwy mieszczuch
kalendarz 14/01 2022

Hyundai i20 1,2 MPI LPG 84 KM 5MT- Prawdziwy mieszczuch

Testy / Testy

2022.01.14

Zadebiutował w 2008 roku jako następca Hyundaia Getz. Niewielki hatchback segmentu B był jednym z pierwszych aut koncernu zaprojektowanym z europejskim centrum stylistycznym w Russelsheim.
Lexus RZ – Crossover na prąd
kalendarz 05/01 2022

Lexus RZ – Crossover na prąd

Prezentacje / Concept Cars

2022.01.05

Nowy model w gamie Lexusa zadebiutuje w 2022 r. Czego można się spodziewać?
Najnowsze artykuły:
Olej do skrzyni biegów a olej silnikowy – czy można stosować ten sam?

Olej do skrzyni biegów a olej silnikowy – czy można stosować ten sam?

Warsztat / Porady

2022.08.02

Samochód, podobnie jak człowiek, wymaga odpowiednich elementów, by prawidłowo funkcjonować.
 Ile kosztuje polisa dla Tesli?

Ile kosztuje polisa dla Tesli?

Finanse / Ubezpieczenia

2022.08.01

Ubezpieczenie komunikacyjne OC aut elektrycznych kosztuje podobnie co spalinowych tej samej klasy. Jednak w przypadku AC dla e-pojazdów trzeba liczyć się z poważnym wydatkiem.
Mitsubishi L200 – Testy rajdowej wersji

Mitsubishi L200 – Testy rajdowej wersji

Wiadomości / Wydarzenia

2022.07.30

Mitsubishi Ralliart przy wsparciu technicznym Mitsubishi Motors weźmie udział w Rajdzie Asia Cross Country Rally.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.