Hyundai Kona Electric z rekordowym zasięgiem 1026 km
Trzy wersje elektrycznego modelu były testowane na torze wyścigowym Lausitzring.
Wyzwanie było proste: każdy z samochodów na pojedynczym naładowaniu miał za zadanie przejechać dystans ponad 1000 km. Elektryczne kompaktowe SUV-y w efekcie zatrzymały się po 1018,7, 1024,1 i 1026 km. Odnosząc podane dystanse do pojemności akumulatorów wynoszącej 64 kWh, oznacza to rekord ponieważ zużycie energii elektrycznej każdego z modeli, wynoszące odpowiednio 6,28, 6,25 i 6,24 kWh/100 km, było znacznie niższe od standardowej wartości 14,7 kWh/100 km mierzonej według normy WLTP.
„Chciałbym pogratulować wszystkim, którzy wzięli udział w teście zasięgu, udowadniając, że nasza Kona Electric jest łatwo dostępnym i wysoce wydajnym samochodem. Ten wpisujący się w styl życia elektryczny samochód łączy w sobie zaawansowane technologie i atrakcyjny wygląd kompaktowego SUV-a i jednocześnie jest przyjazny dla środowiska.” – mówił po tym osiągnięciu Michael Cole, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe.
Prawie 35-godzinny test miał miejsce na Lausitzring, torze wyścigowym w północno-wschodnich Niemczech. Europejska firma Dekra, zajmująca się kontrolą pojazdów, która działa na torze Lausitzring od 2017 r, monitorowała proces testowania i pojazdy, rejestrując 36 zmian kierowców.
Wszystkie pojazdy użyte w teście miały fabryczne specyfikacje, nie były poddawane żadnym modyfikacjom, a podczas testu były wyposażone w standardowe opony Nexen N Fera SU1 o niskim oporze toczenia w rozmiarze 215/55 R17. Klimatyzacja i systemy rozrywki w każdym samochodzie pozostały wyłączone, a dostępna energia służyła wyłącznie do napędu. Jedynie światła do jazdy dziennej były włączone, aby spełnić wymogi prawne dotyczące ruchu drogowego.
Trzy zespoły kierowców – dziennikarz niemieckiego magazynu „Auto Bild” i dwóch pracowników Hyundai Motor Deutschland - zanotowały średnią prędkość od 29 do 31 km/h, która odzwierciedla typową prędkość ruchu w miastach w Europie. Trzeciego dnia samochody pokonały ponad 20 km na pozostałych zaledwie 3 proc. pojemności. Przy zerowym naładowaniu auta jechały dalej jeszcze przez kilkaset metrów, zanim zabrakło mocy i zatrzymały się.
Dodajmy, że Hyundai kilka dni temu ujawnił swoje plany dotyczące swojej przyszłości na rynku pojazdów elektrycznych, wprowadzając nową submarkę - Ioniq. W ciągu najbliższych czterech lat firma wprowadzi trzy nowe elektryczne modele. Jednocześnie firma zamierza sprzedać milion sztuk akumulatorowych pojazdów elektrycznych i uzyskać 10 proc. udziału w rynku./oprac. ns/
Foto: Hyundai
Zobacz podobne artykuły:
Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.04
Hyundai żegna modele serii N
Wiadomości / News
2024.02.25
Hyundai i Iveco – wspólne plany
Wiadomości / News
2024.02.02
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieElfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu
Wiadomości / News
2024.04.19