Honda CR-V 1.6 i-DTEC - Doświadczony zawodnik
Wiadomości / Prezentacje / Honda / nowe auta
Honda CR-V 1.6 i-DTEC - Doświadczony zawodnik
Wiadomości / Prezentacje / Honda / nowe auta
Dotychczas CR-V był dostępny z benzynową jednostką 2.0 i-VTEC (155 KM i 192 Nm) oraz wysokoprężną 2.2 i-DTEC (150 KM i 350 Nm). Nowością jest natomiast silnik 1.6 i-DTEC zaprojektowany specjalnie na potrzeby rynku europejskiego i znany już z modelu Civic. Nowy diesel wytwarzany jest w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon. CR-V w tej wersji jest jednocześnie kolejnym modelem Hondy, który otrzymał silnik z serii "Earth Dreams Technology". CR-V 1.6 i-DTEC (120 KM i 300 Nm) jest dostępny z napędem na przednie koła i manualną 6-biegową przekładnią, również znaną z Civica.
Jak podkreśla producent, dzięki nowej jednostce napędowej, CR-V 1.6 i-DTEC jest o 116 kg lżejszy od wersji 2.2 i-DTEC. Zaletą jest także niskie zużycie paliwa oraz emisja CO2 poniżej 120 g/km. A zatem kupno takiego auta może się okazać znacznie bardziej opłacalne. Ponadto inżynierom Hondy dzięki zastosowaniu aluminiowej głowicy cylindrów oraz otwartego, aluminiowego bloku cylindrów, udało się zredukować masę całkowitą silnika o 47 kg w stosunku do jednostki 2.2 i-DTEC. Jak zapewnia producent, w ruchu miejskim CR-V zużywa 4,8 l/100 km, co wydaje się realną wartością. Dla porównania dodajmy, że podczas naszego testu modelu z silnikiem 150-konnym, w warunkach miejskich uzyskaliśmy spalanie na poziomie 7,2-8,2 l/100 km (w trasie poniżej 5,0 l/100 km). 120-konny CR-V na jednym baku może pokonać dystans 1289 km, w czym pomaga również opracowany przez Hondę tryb ECON i system Eco Assist. Po naciśnięciu przycisku ECON układ odpowiednio dostosowuje działanie przepustnicy i klimatyzacji, aby zminimalizować zużycie paliwa. Za ekologiczną jazdę kierowca jest „nagradzany” zielonym listkiem, który wyświetlany jest na desce rozdzielczej. Ponadto CR-V otrzymał standardowo system Stop-Start. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,2 sek. (wersja 2.2 i-DTEC 9,7 sek.).
CR-V to rodzinne auto, które imponuje przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem. Nie można również narzekać na ergonomię. Zadbano o uchwyty na napoje i praktyczne schowki. Honda może się także poszczycić największym w klasie bagażnikiem – 589 litrów. Jak zawsze w przypadku aut tej marki, perfekcyjnie – jednym ruchem ręki - można powiększyć przestrzeń bagażową. Jej długość zwiększono o 140 mm do 1570 mm, natomiast próg załadunku został obniżony. W bagażniku zmieszczą się teraz nawet dwa rowery górskie. Po złożeniu tylnych siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do 1648 l.
Jeśli możemy zrezygnować z napędu 4x4 i zadowolimy się mniejszą mocą silnika, nasz wybór może się okazać trafiony. CR-V kusi obszernym wnętrzem, wielkim bagażnikiem i oszczędnym silnikiem. Obecnie model napędzany 120-konnym silnikiem kosztuje 111 400 zł, natomiast odmiana 2.2 i-DTEC, 132 100 zł.
Norbert Szwarc Foto: Honda [gallery ids="45236,45239,45238,45237"]Zobacz podobne artykuły:
Ceny piwa i wody na stacjach paliw
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.09
Papież Franciszek ma nowe "Papamobile"
Wiadomości / Wydarzenia
2024.12.08
Polska ma na ulicach swój autobus elektryczny
Wiadomości / Gorące tematy
2024.12.03
Firmy z branży
Honda Wyszomirski
mazowieckieNowy Fiat 500 w 2032 r.
Wiadomości / News
2024.12.11
Porsche zredukuje liczbę salonów w Chinach
Wiadomości / News
2024.12.11
Na jakiej zasadzie działają dodatki ceramiczne do oleju?
Warsztat / Porady
2024.12.11