
Honda Civic Type R – Debiut z rekordem
Wiadomości / Prezentacje / Honda / nowe auta
Po pięciu latach oczekiwania, w tym roku na rynku zadebiutuje nowy Civic Type R. Honda określa ten model jako „auto wyścigowe do codziennego użytku". Wydaje się, że określenie to nie jest przesadzone.
Samochód został opracowany w oparciu o testy aerodynamiczne, zarówno komputerowe, jak i w tunelu aerodynamicznym a także prototypów testowanych na torach wyścigowych Suzuka i Nürburgring i w należącym do Hondy ośrodku testowym Takasu.
Sportowy styl auta podkreślają dodatkowe spoilery, powiększone wloty powietrza, tylny dyfuzor, czy podwójne końcówki układu wydechowego. We wnętrzu natomiast podobnie, jak w przypadku poprzednika, dźwignia zmiany biegów została wykonana z obrabianego stopu aluminium. Ponadto sportowe fotele z wysokimi oparciami, pokryte czarnym materiałem przypominającym zamsz i wykończone podwójnymi czerwonymi przeszyciami, widocznymi również na kole kierownicy obszytym czarną skórą.
Po raz pierwszy w przypadku Civica Type R Honda zdecydowała się na zastosowanie turbodoładowanego silnika benzynowego o poj 2.0 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 310 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym równym 400 Nm, dostępnym od 2500 obr./min. To najmocniejszy Type R w dotychczasowej historii tego modelu. Samochód wyróżnia się także osiągami i to nie tylko wśród przednionapędowych usportowionych kompaktów. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Napęd jest przekazywany za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej.
Nowością jest także tryb „+R”. Po jego aktywowaniu wyostrzają się reakcje silnika, obniża się siła wspomagania, natomiast zwiększa się o 30 proc. siła tłumienia regulowana przez układ aktywnych amortyzatorów. W układzie hamulcowym wykorzystano wyczynowe hamulce Brembo, opracowane specjalnie dla tego modelu. Obejmuje on nawiercane przednie tarcze o średnicy 350 mm oraz czterotłoczkowe zaciski.
Testowy Civic Type R osiągnął już rekordowy czas okrążenia (7 minut i 50.63 sekundy) niemieckiego toru Nürburgring Nordschleife (20,8 km). Tym samym Honda uzyskała lepszy wynik od dotychczasowego rekordzisty – Renault Megane RS 275 Trophy-R, które w ubiegłym roku ustanowiło nowy rekord okrążenia toru Nurburgring – 7 m 54.36 s. Wcześniej królem toru był Seat Leon Cupra 280 (7 min. 58,4 sek.). Wynik Hondy został osiągnięty przez testową wersję auta. Jak zapewnia producent, samochód był napędzany silnikiem w standardowej specyfikacji, natomiast demontaż klimatyzacji, przedniego fotela pasażera i zestawu audio, możliwe było zachowanie pierwotnej masy własnej pojazdu po zainstalowaniu klatki bezpieczeństwa. Podczas próby na torze, Civic wyposażony był w seryjne 19-calowe felgi aluminiowe o zwiększonej sztywności oraz opony drogowe w rozmiarze 235/35 R19. Honda zapewnia, że próba zostanie powtórzona. Na torze Nürburgring Nordschleife pojawi się produkcyjna wersja tego modelu. Nowy Civic Type R w połowie tego roku znajdzie się w sprzedaży.
Zobacz podobne artykuły:
Co kieruje klientami salonów samochodów przy wyborze sprzedawcy? Odpowiadamy
Wiadomości / Wydarzenia
2023.03.23
Zakaz sprzedaży aut spalinowych w UE pod znakiem zapytania
Wiadomości / Gorące tematy
2023.03.20
Valtteri Bottas odebrał swoją Giulię GTAm
Wiadomości / Wydarzenia
2023.03.15
Firmy z branży
Honda Wyszomirski
mazowieckieCo kieruje klientami salonów samochodów przy wyborze sprzedawcy? Odpowiadamy
Wiadomości / Wydarzenia
2023.03.23
Warto serwisować samochód w ASO? Odpowiadamy.
Warsztat / Porady
2023.03.23
10 lat temu powstał ostatni Lexus LFA
Wiadomości / Ciekawostki
2023.03.20