Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
 Hans-Joachim Stuck za kierownicą historycznego modelu Skoda Sport
kalendarz 12/09 2020

Hans-Joachim Stuck za kierownicą historycznego modelu Skoda Sport

Moto fanatyk / Skoda

Odnoszący niegdyś sukcesy na wyścigach model Skoda Sport został odnowiony i przebudowany.

Inicjatorem renowacji był Michal Velebný, wnuk Josefa Velebnego, dawnego głównego inżyniera marki. Za kierownicą pojazdu zasiadł słynny Hans-Joachim Stuck, były kierowca Formuły 1 i zwycięzca 24h Le Mans.

Od początku istnienia Skody wiele samochodów na stałe zapisało się w historii motoryzacji. Jednym z takich aut jest Skoda Sport, znana z udziału w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1950 r. W najnowszym wideo dostępnym na Skoda Storyboard, Hans Joachim Stuck, legenda wśród kierowców wyścigowych, dzieli się swoimi wrażeniami z jazdy tym wyjątkowym sportowym modelem. O swoim związku z tym pojazdem opowiada też Michal Velebný, kierownik warsztatu renowacyjnego Skody i wnuk ówczesnego głównego konstruktora marki, Josefa Velebnégo.

Na ekranie pojawia się oświetlony słońcem górski krajobraz. Nagle rozbrzmiewa charakterystyczny warkot. To dźwięk silnika historycznego modelu Skody. Za kierownicą samochodu siedzi Hans-Joachim „Strietzel” Stuck, były kierowca Formuły 1, 18-krotny uczestnik Le Mans i dwukrotny zwycięzca tego wyścigu.

600-kilogramowa Skoda Sport z chłodzonym wodą 4-cylindrowym silnikiem o poj. 1.1 mimo upływu czasu, nie traci uroku.

– Prowadzenie tego samochodu jest niewiarygodnie przyjemne i naprawdę fantastyczne. Jako doświadczony kierowca, z perspektywy czasu, doceniam jak znaczące wydarzenie stanowił niegdyś dla kierowców udział w prestiżowym całodobowym wyścigu i możliwość kierowania samochodem takim, jak Skoda Sport – mówi Stuck.

24 czerwca 1950 r. samochód był dobrze przygotowany do startu w Le Mans. Dzięki temu po 13 godzinach wyścigu Václav Bobek i Jaroslav Netušil zajmowali drugie miejsce w klasie poniżej 1100 cm3. Jednak drobna usterka techniczna spowodowała, że pojazd z numerem 44 odpadł z wyścigu podczas 115 okrążenia. Element blokujący sworznia korbowego pękł i nie można go było naprawić na miejscu.

Michal Velebný wnuk Josefa Velebnego, dawnego głównego inżyniera marki, odpowiedzialnego za zaprojektowanie Skody Sport, wraz z przyjaciółmi przebudował pojazd i przywrócił go do stanu z czasów jego świetności./oprac. ns/

źródło: Skoda


Tagi:
Skoda, Skoda Sport, Hans-Joachim Stuck, Michal Velebný, Josef Velebny

Zobacz podobne artykuły:

Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne
kalendarz 07/04 2024

NSU Ro 80 - Futurystyczne i aerodynamiczne

Moto fanatyk

2024.04.07

Pierwszy niemiecki samochód z tytułem „Samochód Roku – Car of the Year”.
 VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy
kalendarz 01/04 2024

VW Golf - 50 lat i 37 mln egzemplarzy

Moto fanatyk

2024.04.01

Golf kończy 50 lat. Model ten stał się najlepiej sprzedającym się europejskim samochodem wszech czasów.
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.