Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford S-MAX Vignale Concept – Więcej luksusu
kalendarz 06/05 2014

Ford S-MAX Vignale Concept – Więcej luksusu

Wiadomości / Prezentacje / Ford / Concept Cars

Według Forda 50 proc. sprzedawanych wszystkich modeli wyższej klasy tej marki są wersjami w topowych odmianach wyposażeniowych, przy czym 10 do 15 proc. klientów oczekuje jeszcze   wyższego poziomu.

Dotychczas najbogatsze odmiany Forda w Europie, nosiły nazwę Ghia (włoskiego biura projektowego, wchłoniętego w latach 70. przez Forda). Jak się okazuje dla najbardziej wybrednych klientów, to za mało. Stąd pomysł na stworzenie ekskluzywnej linii aut Forda, które w najwyższym poziomie wyposażenia, będą miały nazwę Vignale.

Przypomnijmy, że Ford S-MAX Vignale Concept, to drugi po zaprezentowanym w ubiegłym roku Fordzie Mondeo Vignale Concept model z tej linii, wyróżniający się zmienioną nieco stylizacją, wysokogatunkowym wykończeniem oraz ekskluzywną specyfikacją. Teraz przyszła pora na kolejny model z tej serii – rodzinny van.

„Ford S-MAX Vignale Concept jest przestronny i elegancki, a dzięki stylizacji wykraczającej poza ramy obecnego designu motoryzacyjnego przemawia do klientów ceniących estetyczne produkty”, powiedział Martin Smith, dyrektor ds. projektowania, Ford of Europe. „Aby stworzyć nowe oblicze Forda nasi projektanci z działu Vignale inspirowali się najnowszymi trendami modowymi i wnętrzarskimi”.

Jednocześnie Ford nie ograniczył się do stylizacji i wyposażenia aut. W tym roku w Palazzo Reale w Mediolanie, podczas Salone del Mobile, czyli najważniejszych na świecie międzynarodowych targów branży wnętrzarskiej, Ford przedstawił swoją wizję usług Vignale, stworzonych w celu zapewnienia wysokiego poziomu satysfakcji klienta. Stoisko Forda, tzw. „Vignale Lounge”, to  specjalnie zaprojektowany salon, który powstanie w wybranych przedstawicielstwach firmy w  Europie. Kolekcja Vignale obejmuje także torbę podróżną, która zdobyła nagrodę iF Design. Jak podkreślają przedstawiciele Forda, oferta usług linii Vignale, która pojawi się w Europie w 2015 r., obejmie m.in. przydzielonego asystenta serwisowego czy odbiór i zwrot pojazdu po dokonanym przeglądzie.

S-MAX Vignale Concept otrzymał specjalnie zaprojektowane dla tego modelu obręcze aluminiowe Vignale o średnicy 21 cali z dobranymi detalami i wysokogatunkowym wykończeniem, aplikacje przypominające biżuterię, chromowane nakładki na boczne lusterka oraz charakterystyczną, sześciokątną osłonę chłodnicy Vignale. Nadwozie pokryto lakierem w kolorze „Milano Grigio”(odcień drogocennej perły). We wnętrzu zaś znalazły się pikowane fotele z miękkiej skóry naturalnej z oznaczeniami serii Vignale oraz wypukłymi aluminiowymi wstawkami o strukturze splotu. Ten ekskluzywny wystrój ma tworzyć atmosferę salonu. Wśród nowinek technologicznych znalazł się zaawansowany system komunikacji pokładowej oraz system dokowania urządzeń typu tablet w drugim rzędzie. Ponadto fotele o specjalnej, cienkiej konstrukcji siedzisk.

„Połączenia kolorystyczne oraz jakość wykończenia detali wnętrza wnoszą do projektu Forda S MAX Vignale Concept odrobinę tradycji,” powiedziała Sonja Vandenberk, główna projektantka w dziale koloru i materiału, Ford of Europe. „Cała stylizacja odzwierciedla najnowsze trendy modowe i wnętrzarskie, co widać w materiałach, skórzanej tapicerce, kolorach i detalach”.

Ford wprowadzając serię Vignale, chce spełnić oczekiwania klientów. „Wiemy, że wielu z naszych klientów szuka modeli Forda, które są bardziej ekskluzywne i wyrafinowane, niż te obecnie oferowane w Europie”, powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. „Nabywcy chcą również, aby eksploatacja samochodu była bardziej wyjątkowym i spersonalizowanym doświadczeniem, dostosowanym do ich potrzeb oraz oszczędzającym ich czas. Linia Vignale pozwoli spełnić te oczekiwania w niespotykany dotąd sposób”.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Forda, ponad jedna trzecia nabywców aut segmentu premium uważa wysoki poziom obsługi klienta za jeden z głównych czynników, który odróżnia zwykłe doświadczenia wynikające z eksploatacji pojazdu od doświadczeń typu premium. Z danych zebranych przez firmę wynika również, że na satysfakcję klienta największy wpływ mają kompetencje sprzedawców oraz wydajność ich pracy. Z kolei dwa z trzech najważniejszych czynników wpływających na oczekiwania klienta w stosunku do marki to wygląd salonu sprzedaży i jakość obsługi. Dlatego też Ford zapewni swoim klientom specjalnie wyszkolonego asystenta serwisowego, wychodząc z założenia, że osoby kupujące auta z linii Vignale cenią swój czas. A pozostali nie?

Vignale oferuje specjalne produkty i wiele usług, dzięki którym klient poczuje się wyjątkowo”, powiedział Waard. „Możliwość odbioru i zwrotu pojazdu na potrzeby czynności serwisowych sprawi, że Vignale stanie się ważną częścią życia klienta”.

Mondeo Vignale wejdzie do sprzedaży w przyszłym roku podobnie, jak i S-MAX Vignale. Norbert Szwarc Foto: Ford [gallery ids="45446,45453,45452,45451,45450,45449,45448,45447"]

Zobacz podobne artykuły:

 Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?
kalendarz 26/03 2024

Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.03.26

W przyszłym roku prawo pozwoli na testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach.
Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera
kalendarz 21/03 2024

Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera

Wiadomości / Wydarzenia

2024.03.21

W najnowszym filmie o Pogromcach Duchów obok znanego samochodu bohaterów Ecto-1, występuje również pojazd towarzyszący.
Młodych nie interesuje już zrobienie „prawka”
kalendarz 19/03 2024

Młodych nie interesuje już zrobienie „prawka”

Wiadomości / Gorące tematy

2024.03.19

Jak ten trend wpłynie na rynek motoryzacyjny?
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych