Ford Mustang Shelby GT350 – Powód do dumy
Wiadomości / Prezentacje / Ford / nowe auta
Ford zaprezentował podczas Los Angeles Auto Show najnowszą edycję Mustanga Shelby. Co łączy go z Ferrari?
Wszystkie dotychczasowe modele noszące logo Shelby, wywoływały szybsze bicie serca. Jak podkreśla Ford i tym razem Mustang Shelby ma imponować techniką i osiagąmi. Najnowsze dzieło inżynierów amerykańskiej marki otrzymało zoptymalizowane nadwozie pod względem aerodynamiki. Dla zredukowania masy pojazdu zastosowano aluminium i włókno węglowe. Jednocześnie nowy model może się poszczycić najsztywniejszą strukturą nadwozia - o 28 proc. większą niż poprzednik.
W przypadku tego modelu, wystrój wnętrza nigdy nie należał do szczególnie wyszukanych. Nabywcy nowego Shelby mogą liczyć na kubełkowe fotele Recaro, sportowe wskaźniki oraz zmatowione powierzchnie deski rozdzielczej, które mają zapobiegać oślepianiu kierowcy przez promienie słoneczne. Ponadto klimatyzacja dwustrefowa i 8-calowy ekran dotykowy z systemem infotainment MyTouch Forda.
Podobnie, jak w Ferrari Mustang otrzymał wolnossący silnik V8 z płaskim wałem korbowym. Nie jest to jednak najmocniejsza jednostka w historii tego modelu. W 2012 r. zaprezentowano model GT500 SVT, który był napędzany silnikiem 5.8 o mocy aż 662 KM. Tym razem pod maskę Forda trafiła jednostka o poj. 5.2 i mocy 500 KM (i 400 Nm momentu obrotowego). Napęd jest przekazywany za pośrednictwem manualnej 6-biegowej przekładni na tylne koła poprzez standardowy mechanizm różnicowy typu Torsen. Muzyką dla uszu jest odgłos wydobywający się z czterech rur wydechowych.
Do mocy silnika dostosowano układ jezdny i wydajny układ hamulcowy, wykorzystujący z przodu tarcze Brembo o średnicy 394 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami, natomiast z tyłu zamontowano tarcze o średnicy 380 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami. Samochód wyposażono w 19-calowe koła z oponami Michelin Pilot Super Sport. Kierowca ma do dyspozycji system sterowania z pięcioma trybami jazdy do wyboru, z których każdy oferuje inne nastawy układu stabilizacji toru jazdy, ABS-u, układu kierowniczego, przepustnicy, kontroli stabilności i trakcji, wydechu czy układu sterowania amortyzatorami MagnaRide.
Ford na razie nie opublikował szczegółów dotyczących cen, ale model ten i tak będzie znacznie droższy od Mustanga GT Coupe, który kosztuje 32 100 dolarów. Sprzedaż auta ruszy w 2015 r. Jak wynika z nieoficjalnych informacji, Shelby będzie występował wyłącznie jako coupe.
Norbert Szwarc Foto: Ford
[gallery ids="47412,47411,47410,47409,47408,47407,47406,47405,47404"]Zobacz podobne artykuły:
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.13
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.08
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16