Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ford Fiesta Red i Black Edition – Waleczne serce
kalendarz 23/06 2014

Ford Fiesta Red i Black Edition – Waleczne serce

Wiadomości / Prezentacje / Ford / nowe auta

Nowa mocniejsza 140-konna jednostka napędowa 1.0 EcoBoost zapewnia lepszy stosunek mocy do pojemności niż silniki Bugatti Veyron czy Ferrari 458 Speciale.

Ford przygotował dwie nowe wersje popularnej Fiesty – Red Edition i Black Edition. Są to  najmocniejsze w historii modele seryjne z litrowym silnikiem EcoBoost. Obydwie odmiany wyróżniają się kontrastującą kolorystyką, zgodnie z nazwami – Red i Black. W przypadku wersji Red Edition, czerwony lakier połączono z czernią dachu i elementów dekoracyjnych. W wersji Black Edition zastosowano odwrotny układ barw. Ponadto obydwa trzydrzwiowe modele  dostępne będą z 16 lub 17-calowymi lakierowanymi na czarno felgami ze stopu metali lekkich. Dodatkowo wzbogacono je o zmienione przednie i tylne zderzaki, boczne nakładki oraz tylny spoiler dachowy. Dach pojazdów - dla uzyskania większego połysku powłoki lakierniczej – pokryto specjalną folią.

„Nowe wersje z pewnością będą się wyróżniać na drodze, a ich śmiała stylizacja znajdzie pełne odzwierciedlenie w dynamicznych osiągach jakie zaoferuje usportowiona wersja silnika 1.0 EcoBoost oraz dzięki modyfikacjom poczynionym w układzie zawieszenia i kierowniczym” stwierdził Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i obsługi serwisowej, Ford of Europe.

We wnętrzu środkową konsolę oraz klamki drzwi pokryto czarnym, błyszczącym lakierem, czarną sportową kierownicę przeszytą skórą naturalną, a także drążek zmiany biegów i dywaniki podłogowe z kontrastującym, czerwonym przeszyciem – zastosowanym również na czarnych, sportowych fotelach, które pokryto wytrzymałą tkaniną Ultimate. „Mimo iż obie wersje imponują odważną, wyrazistą i nowoczesną stylistyką, różnią się od siebie na tyle, że z pewnością przypadną do gustu klientom o bardzo różnych osobowościach” mówi John Mcleod, główny projektant w dziale personalizacji, Ford of Europe. „Moim zdaniem wersja Black Edition jest bardziej prowokująca, bowiem czerwone elementy dekoracyjne, a w szczególności listwy dekoracyjne przedniego grilla, sprawiają, że samochód naprawdę wyróżnia się na drodze. Wersja Red Edition jest równie ekspresyjna, ale nieco bardziej stonowana i z pewnością spodoba się klientom o spokojniejszym usposobieniu.”

Pod maskę Fiesty trafiła 140-konna wersja silnika 1.0 EcoBoost, wyróżniająca się rozwiązaniami zarówno w zakresie charakterystyki pracy turbosprężarki, faz rozrządu, intercoolera jak i przepustnicy. Dzięki tym modyfikacjom moc wzrosła o 12 proc. Samochód potrzebuje 9 sekund ażeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h i może osiągać prędkość maksymalną 201 km/h. Jednocześnie jak podkreśla producent, zmodyfikowana jednostka napędowa zadowala się 4,5 litra paliwa na 100 km, emitując przy tym 104 g CO2/km.

W stosunku moc do litra pojemności nowy, 140-konny silnik 1.0 EcoBoost generuje obecnie ponad dwukrotnie wyższą moc niż jego poprzednik, czyli 100-konna jednostka o poj. 1.6, która dekadę wcześniej napędzał sportową odmianę Ford Fiesta S. Zdaniem Andrew Frasera, dyrektora ds. kalibracji silników benzynowych, Ford of Europe „W moim przekonaniu silnik ten wyznacza nowe standardy osiągów i zapotrzebowania na paliwo w segmencie kompaktowych, benzynowych jednostek napędowych”.

Dodajmy, że fordowska jednostka 1.0 EcoBoost była w latach 2012-2013 dwukrotnie wybierana silnikiem roku. Podobnie jak jej 100 i 125-konne wersje, na które w pierwszym kwartale tego roku zdecydowało się niemal 30 proc. nabywców Fiesty, również i odmiana 140-konna posiada układ turbodoładowania, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa.

Do mocy i charakterystyki auta dostosowano pracę 5-biegowej przekładni manualnej oraz sportowe nastawy zawieszenia. Modyfikacjom poddano pracę amortyzatorów i sprężyn, a także usztywniono tylną oś i zmieniono ustawienia elektrycznego układu wspomagania kierownicy, który ma zapewniać teraz pewniejsze i bardziej precyzyjne prowadzenie.

Zamówienia na nowe wersje Fiesty będzie można składać na początku lipca. We wrześniu auta znajdą się w salonach.

Norbert Szwarc
Foto: Ford

 

[gallery ids="45686,45685,45684,45683,45682,45681"]

Zobacz podobne artykuły:

Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
kalendarz 08/04 2024

W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.08

Przez to wzrosły także średnie ceny.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.