Ford Mustang GTD Liquid Carbon - Bez lakieru

Nowa wersja w gamie Mustanga GTD zadebiutowała na torze Laguna Seca.
Miejsce premiery nie było przypadkowe. Włókno węglowe jest często wykorzystywanym materiałem konstrukcyjnym w pojazdach wyścigowych w wielu prestiżowych seriach, między innymi w IMSA, w której startuje Mustang GT3 – model, który był bazą do opracowania Mustanga GTD.
Nadwozie auta wykonano z włókna węglowego, a więc nie wymagał etapu, który przechodzi każdy samochód w lakierni. Nie chodziło jednak wyłącznie o założenia stylistyczne. Rezygnacja z lakieru i zastąpienie blachy w drzwiach klejonym włóknem węglowym pozwoliła zredukować wagę tej wersji o 5,9 kg w porównaniu z Mustangiem GTD Carbon Series z pakietem Performance.
„Mustang GTD Liquid Carbon jest najwyższym stadium zaawansowanej technicznie, wyczynowej konstrukcji Mustanga GTD i podkreśla wyścigowe, ultranowoczesne rozwiązania, które kryje każdy Mustang GTD” – mówi główny inżynier programu Mustanga GTD, Greg Goodall. „Mustang GTD to świetnie prezentujący się samochód, a dzięki efektownej karbonowej karoserii i funkcjonalnym elementom aerodynamicznym wyróżnia się jeszcze bardziej”.
Podobnie jak w przypadku serii Carbon, wzór i przetłoczenia na masce, dachu, tylnej części nadwozia i tylnym błotniku są spójne z wyglądem całego pojazdu. Dodatkowo błotniki i panele boczne komponują się z elementami dachu i maski pojazdu – efektem jest jednolite wzornictwo nadwozia wykonanego z włókna węglowego. Samochód w tej wersji został wyposażony w wyróżniające go czarne zaciski hamulcowe Brembo, harmonizujące z anodyzowaną powierzchnią obudowy z błyszcząco-czarnym oznaczeniem „GTD”. W standardowym wyposażeniu znajduje się zestaw akcesoriów Mustang GTD Performance, podobnie jak w Mustangu GTD Spirit of America.
„Wysokie osiągi wymagają wysokiej precyzji. Kiedy projektowaliśmy Mustanga GTD Liquid Carbon, ważne było, aby pojawiły się pewne detale, ponieważ świadczą one o staranności i dokładności, wymaganej podczas tworzenia pojazdu takiego jak Mustang GTD, jak i do konkurowania i wygrywania na światowych torach z Mustangiem GT3″ – powiedział Anthony Colard, kierownik projektu Mustang GTD.
Wnętrze Mustanga to połączenie czarnej skóry i zamszowej mikrofibry Dinamica z przeszyciami w kolorze Hyper Lime na fotelach, panelach drzwi, konsoli środkowej, desce rozdzielczej i kierownicy z odblaskowym wzorem gradientu.
Samochód napędzany jest doładowanym silnikiem V8 o poj. 5.2 o mocy 815 KM i momencie obrotowym 899 Nm. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 8-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni. Prędkość maksymalną określa się na 325 km/h.
Mustang GTD Liquid Carbon uzupełnia ofertę obok wersji standardowych Spirit of America i Carbon Series. Ford nie podał cen, ale wiadomo, że pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców w październiku./ns/
źródło: Ford
Zobacz podobne artykuły:
Skoda Fabia 130 Sport – Najszybsza Fabia
Prezentacje / Nowości
2025.10.09
Ford Focus ST - Pożegnanie
Wiadomości / News
2025.10.01
Ford Transit w Księdze Guinnessa
Wiadomości / Ciekawostki
2025.09.26
Hamowanie ma znaczenie
Warsztat / Porady
2025.11.12
Seat 800 - Jedyny taki w Polsce
Moto fanatyk
2025.11.12
Do Austrii tylko na zimowych oponach
Wiadomości / News
2025.11.12