
Ferrari Omologata – Tylko jeden
Model ten powstał w jednym tylko egzemplarzu. Oparty jest na modelu 812 Superfast z potężnym silnikiem V12.
Właściwie elementy, które są identyczne w obydwu autach, to przednia szyba i reflektory. Nadwozie jest w kolorze Rosso Magma i ze specjalnym malowaniem. Karoseria została zaprojektowana na nowo.
Uwagę zwraca spłaszczona, owalna osłona chłodnicy, bardziej muskularne nadkola oraz trzy poziome listwy w miejscu tylnej szyby i głęboko osadzone tylne światła. Ponadto tylny spoiler i potężny dyfuzor.
Wnętrze Omologata wygląda równie wyjątkowo i dzięki wielu detalom wykończenia nawiązuje do bogatego dziedzictwa wyścigowego marki. Elektrycznie regulowane w niebieskiej kolorystyce fotele, wykończone kombinacją skóry i tkaniny Jeans Aunde, wyposażone w 4-punktowe wyścigowe pasy szelkowe. Metalowe elementy na desce rozdzielczej i kierownicy mają dodatkowo efekt spękanego lakieru, charakterystyczny dla aut GT z lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX w. Kolejnym ukłonem w przeszłość jest efekt młotkowanego lakieru przypominający modele 250 LM i 250 GTO na wewnętrznych klamkach drzwi.
Samochód został zamówiony przez tajemniczego nabywcę z Europy, a założeniem było stworzenie „futurystycznego projektu z charakterystycznymi elementami zinterpretowanymi w nowy sposób, aby zapewnić potencjał ponadczasowego kształtu, który z pewnością pozostawi niezatarte wrażenie”. Nazwa mówi, że Omologata musi spełniać oczekiwania jako „wygodne” auto na drodze i ostre na torze.
Przygotowanie pojazdu zajęło nieco ponad dwa lata. Inspiracje obejmowały, od dziedzictwa wyścigów po science fiction i odniesienia do nowoczesnej architektury. Ferrari posunęło się nawet do opracowania nowego odcienia czerwieni tylko dla malowania pasującego do wykończenia z potrójną warstwą Rosso Magma na przyciemnionym włóknie węglowym.
Ferrari nie zdradza, czy dokonano zmian w układzie napędowym Omologaty w porównaniu z modelem 812 Superfast. Szczerze mówiąc nie musi, ponieważ standardowy model to najszybsze i najpotężniejsze Ferrari z silnikiem z przodu, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Posiada 6.5-litrowy wolnossący silnik V12 o mocy 800 KM przy 8500 obr./min i 718 Nm momentu obrotowego przy 7000 obr./min. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 7-biegowej, automatycznej przekładni z podwójnym sprzęgłem na tylne koła. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 2,9 sekundy a prędkość maksymalną określa się na 340 km/h.
Producent nie zdradza ceny auta a także kto jest jego nabywcą. Jest jednak na tyle wyjątkowe, że byłoby dobrze ażeby pozostało w stanie nienaruszonym. Biorąc pod uwagę, że jest to unikat, jego wartość będzie rosła.
Norbert Szwarc
Foto: Ferrari
Zobacz podobne artykuły:
Škoda Kodiaq i Škoda Superb - Rygorystyczne testy
Prezentacje / Nowości
2023.09.24
Cupra Tavascan Made in China
Prezentacje / Nowości
2023.09.16
Alfa Romeo Brennero – Pierwsze fakty
Prezentacje / Nowości
2023.09.15
Seat w słynnych filmach i serialach
Wiadomości / Ciekawostki
2023.09.24
Škoda Kodiaq i Škoda Superb - Rygorystyczne testy
Prezentacje / Nowości
2023.09.24