Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
„El Condor” i  „Mina Clavero”
kalendarz 22/04 2016

„El Condor” i „Mina Clavero”

Wiadomości / Moto sport / slider

Czwarta runda mistrzostw świata – Rajd Argentyny. Żaden odcinek specjalny tegorocznego Rajdu Argentyny nie jest identyczny z odcinkiem sprzed roku, a 22,8 proc. całego dystansu przebiega po zupełnie nowej trasie. Dlatego też bardzo ważne dla kierowców i pilotów było zapoznanie się z nią przed rozpoczęciem zmagań. Podczas jazd służących poznaniu trasy, załogi musiały sporządzić dokładny opis, ponieważ ponad połowę OS-ów znanych od 2011 r. tym razem należy pokonać jadąc w odwrotną stronę. Wśród nich jest słynny Powerstage „El Condor”. Poza tym do trasy rajdu włączono ponownie ulubiony OS „Mina Clavero” znajdujący się niedaleko „El Condor”. Odcinek specjalny „Los Gigantes” to z kolei nowość w programie, ostatnio jego krótki fragment kierowcy pokonywali w 2012 r. Wiosenna przerwa dobiegła końca, czas wracać do twardej rajdowej rzeczywistości. Siły do walki kierowcy rajdowi zbierali w różny sposób. Sebastien Ogier wykorzystał czas na narciarski wypad do Kitzbühel, poza tym zatroszczył się o nowego członka rodziny… wielorasową suczkę Gypsy, którą rajdowy mistrz i jego żona przygarnęli z monachijskiego schroniska. Andreas Mikkelsen bawił na urlopie w Tajlandii, jeździł na nartach w Meribel i remontował swoje mieszkanie w Monaco. Jari-Matti Latvala nie rozstawał się z pojazdami mechanicznymi – najpierw skuterem śnieżnym w Laponii pokonał dystans równy trasie dwóch rajdów MŚ, potem wybrał się do Kalifornii pojeździć kabrioletem. Dla Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassi Rajd Argentyny jest jedynym w kalendarzu mistrzostw, którego nie udało im się dotąd wygrać. W 12 pozostałych rundach od Monte Carlo do Australii, w których brali udział (Rajd Chin zostanie rozegrany we wrześniu w ramach RMŚ po raz pierwszy od 1999 r) zwyciężyli co najmniej raz. W latach 2013 i 2014 do triumfu w Ameryce Południowej brakowało im niewiele – w 2013 zajęli drugie miejsce, ustępując mającej na koncie najwięcej mistrzowskich tytułów załodze Sebastien Loeb/Daniel Elena (Citroën), w 2014 r. z kolei także dojechali do mety na drugiej pozycji za inną załogą Volkswagena: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Sebastien Ogier (VW Polo R WRC): „Rajd Argentyny to jedyna runda w kalendarzu mistrzostw, której jeszcze nie wygraliśmy z Julienem. W tym roku też nie będzie łatwo, bo na trasę znowu wyjeżdżamy jako pierwsi. Na pewno zrobię wszystko co będę mógł, żeby poprawić mój prywatny bilans i wygrać ten rajd po raz pierwszy. Jak dotąd ten sezon przebiega dla mnie i Juliena najlepiej jak można sobie wyobrazić, zawsze udawało nam się uzyskać najlepszy możliwy wynik. Dlatego do Rajdu Argentyny jestem nastawiony optymistycznie. Inna rzecz, że pogoda może okazać się kapryśna. Widoczność często ogranicza gęsta mgła, co dla kierowcy rajdowego nie jest przyjemne. W porównaniu z Meksykiem jest tu też inne podłoże, szuter okazuje się znacznie bardziej miękki, nawierzchnia jest bardziej piaszczysta. To wymaga innego stylu jazdy”.

Zobacz podobne artykuły:

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Wiadomości / Moto sport

2024.04.29

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.
Startuje sezon rajdowych MP
kalendarz 26/04 2024

Startuje sezon rajdowych MP

Wiadomości / Moto sport

2024.04.26

27 kwietnia rusza 69 sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Najnowsze artykuły:
 Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Majówka ze skonfiskowanym samochodem?

Bezpieczeństwo

2024.05.02

Sprawdź, czy możesz prowadzić.
Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Lotus Evija X z rekordem Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2024.05.01

Lotus przygotował specjalną wersję modelu Evija przeznaczoną do jazdy po torze. Ten prototyp z napędem elektrycznym dołączył właśnie do grona najszybszych aut, które pojawiły się na torze Nürburgring.
 Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Motocyklista „zarobił” 226 punktów karnych

Wiadomości / News

2024.05.01

Uciekał bo chciał uniknąć konsekwencji.