Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi
kalendarz 29/04 2024

Nico Hülkenberg kierowcą fabrycznego zespołu Audi

Moto sport / Audi

Hülkenberg pierwszym kierowcą zespołu Audi w drodze do startu w F1 w 2026 r.

Po ogłoszeniu przejęcia Grupy Sauber, aby przyspieszyć przygotowania do wejścia marki do F1, teraz został potwierdzony pierwszy kierowca: Nico Hülkenberg podpisał wieloletni kontrakt z Sauberem i wystartuje w fabrycznym zespole Audi w 2026 r. Będzie jeździł dla Saubera w 2025 r. i uczestniczył w transformacji do zespołu fabrycznego, jak ogłosiła szwajcarska firma.

36-letni niemiecki zawodnik był mistrzem Formuły 3, GP2 i A1 Grand Prix zanim przeszedł do F1. Swoją karierę w Formule 1 rozpoczął w Williamsie w 2010 r. a następnie spędził dwa sezony w Force India, z krótkim okresem w Sauberze. W późniejszym czasie reprezentował barwy zespołów Racing Point i Aston Martin, a od 2023 r. Hülkenberg jest kierowcą Haas F1.

Startował w 211 wyścigach F1 w ciągu 14 lat jednak nigdy nie wygrał żadnego z nich ani nawet nie stanął na podium. Podczas przerwy w startach F1 w 2015 r. wygrał natomiast 24-godzinny wyścig Le Mans podczas swojego pierwszego występu za kierownicą Porsche 919 Hybrid. Szefem zespołu, którego bronił barw był wówczas Andreas Seidl, który kieruje Sauberem i będzie pełnił to samo stanowisko w zespole Audi F1.

„Podpisanie kontraktu z Nico jest kolejnym kluczowym krokiem dla projektu Audi w Formule 1. Dzięki swojej szybkości, doświadczeniu i zaangażowaniu w pracę zespołową, już w przyszłym roku wniesie ważny wkład w start Audi w 2026 roku” – powiedział Andreas Seidl, dyrektor generalny przyszłego zespołu fabrycznego Audi F1. „Od samego początku istniało duże wzajemne zainteresowanie wspólnym podejściem do tak wyjątkowego projektu. Nico jest silną osobowością, jego determinacja i zaangażowanie na poziomie zawodowym i osobistym pomogą nam osiągnąć postęp zarówno w rozwoju samochodu, jak i w budowaniu zespołu”.

Nico Hülkenberg mówi: „Perspektywa startów dla Audi jest czymś wyjątkowym. Kiedy niemiecki producent wchodzi do Formuły 1 z taką motywacją, jest to wyjątkowa okazja. Reprezentowanie zespołu fabrycznego takiej marki samochodów z jednostką napędową produkowaną w Niemczech to dla mnie ogromny zaszczyt”.

Dołączenie Nico Hülkenberga jest kolejnym krokiem po ogłoszonym w marcu planie całkowitego przejęcia Saubera i powołaniu Olivera Hoffmanna na stanowisko generalnego przedstawiciela zarządu Audi ds. zaangażowania w Formułę 1. W tej roli Hoffmann przewodniczy również zarządom wszystkich spółek Sauber i zgromadzeniu wspólników Audi Formula Racing GmbH, które jest odpowiedzialne za rozwój jednostki napędowej w zakładzie w Neuburgu./ns/

źródło: Audi


Tagi:
Nico Hülkenberg, Audi, Audi F1, Andreas Seidl, F1

Zobacz podobne artykuły:

 Rajd Nadwiślański 2024: Grzyb i Binięda od startu do mety
kalendarz 19/05 2024

Rajd Nadwiślański 2024: Grzyb i Binięda od startu do mety

Wiadomości / Moto sport

2024.05.19

W tym roku impreza wróciła do kalendarza mistrzostw Polski po trzyletniej przerwie.
Kajetanowicz wyrusza na Sardynię
kalendarz 10/05 2024

Kajetanowicz wyrusza na Sardynię

Wiadomości / Moto sport

2024.05.10

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak są gotowi do drugiego startu w tym sezonie.
Serial o życiu Ayrtona Senny
kalendarz 05/05 2024

Serial o życiu Ayrtona Senny

Wiadomości / Moto sport

2024.05.05

Sześcioodcinkowy serial nie jest biograficzną opowieścią o życiu mistrza F1.
Najnowsze artykuły:
Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 150 KM – Nietuzinkowa Fabia

Testy / Testy

2024.05.21

Miejskie hatchbacki mogą być fajnymi hot hatchami. Dzieje się tak dlatego, ponieważ są lekkie, zwinne i niedrogie. Skoda oferowała kiedys hot hatch z prawdziwego zdarzenia. Mowa o Fabii RS. Czy Fabia Monte Carlo jest w stanie...
Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Skoda Enyaq 80 iV 204 KM – Ciekawy elektryk

Testy / Testy

2024.05.21

Choć nie jestem zwolennikiem aut elektrycznych, muszę uczciwie przyznać, że Enyaqa polubiłem.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Skoda Octavia RS 2.0 TSI 245 KM – Dwa w jednym

Testy / Testy

2024.05.21

Skoda Octavia RS to bardzo racjonalna propozycja dla osób ceniących sportowe doznania, ale i praktyczność na co dzień.