
Dlaczego warto zainwestować w ogrzewanie postojowe?
Jak działa ogrzewanie postojowe Webasto?
O czym marzy przeważnie kierowca, gdy nastanie zima? O ogrzanym wnętrzu auta. Odwrotna sytuacja ma miejsce latem. Jednak jest rozwiązanie na tą sytuację. W jednym i w drugim przypadku warto pomyśleć o ogrzewaniu postojowym.
Na czym polega działanie takiego rozwiązania?
Systemu ogrzewania postojowego odbywa się w oparciu o wykorzystanie układu chłodzenia silnika oraz układu wentylacji. Tutaj sercem całego systemu jest notabene nieduży agregat grzewczy. Pracuje on on niezależnie od silnika, zaś ze zbiornika paliwa do jego zasilania pobierane jest paliwo. Do agregatu zasysane jest powietrze, niezbędne do przeprowadzenia reakcji spalania. Po czym uruchamiany jest obieg płynu chłodniczego silnika samochodu.
Gdy już rozgrzeje się, to zostaje wprowadzony w obieg. Wówczas to płyn oddaje ciepło. Płyn ten krąży pomiędzy agregatem, wymiennikiem ciepła a silnikiem, następnie wraca do agregatu. W agregacie następuje ponowne jego podgrzanie.
Do kabiny pasażerskiej ciepło trafia dzięki układowi wentylacji. Takie rozwiązanie powoduje, że wnętrze naszego auta osiągnie optymalną temperaturę już w około 20 minut od jego włączenia. To nie jedyna zaleta ogrzewania postojowego. Kolejną jest rozgrzewanie jednostki napędowej (zimny silnik potrzebuje większej ilości paliwa, a przy okazji mam do czynienia z większym zanieczyszczeniem powietrza CO2).
Ogrzewanie postojowe przyczynia się do tego, że zimą nie trzeba skrobać szyb. Nie ma również problemów z rozruchem podczas niskich temperatur. Tak, jak wspomnieliśmy na początku Webasto może również chłodzić auto podczas upalnych dni.
Ogrzewanie może być zasilane na parę sposobów za pomocą:
-timera (ustawiamy go przy wysiadaniu z auta)
-bezprzewodowego pilota (może on być wyposażony wyłącznie w przyciski on oraz off lub w wyświetlacz informujący między innymi o temperaturze w pojeździe czy stopniu nadmuchu
-smartfona (zaletą jest łatwa komunikacja przez SMS specjalną aplikację oraz bezproblemowe ustawianie wszystkich parametrów, musimy być jednak wyposażeni w kartę SIM oraz ponosimy comiesięczne koszty z tym związane)
RED
Foto: Webasto
Zobacz podobne artykuły:
VW ID.7 Pro S przekroczył deklarowany zasięg
Warsztat / Technika
2025.01.16
HySE-X2 - Wodorowy buggy w Rajdzie Dakar
Warsztat / Technika
2025.01.11
Najnowsze retrofity – odporne na zamarzanie
Warsztat / Technika
2024.12.27
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieZmieniające się oczekiwania kupujących napędzają transformację w Polsce
Wiadomości / Gorące tematy
2025.04.21
Porsche 911 GT3 z nowym rekordem toru Nürburgring
Wiadomości / Ciekawostki
2025.04.20
Tochowicz i Białowąs zwycięzcami Rajdu Memoriału
Wiadomości / Moto sport
2025.04.20