Dacia Duster fl – Lubi denerwować... rywali

Najpopularniejszy SUV na rynku w nowej odsłonie.
Przypomnijmy SUV Dacii zadebiutował w 2010 r. W 2013 przeszedł pierwszy lifting (pojawił się także nowy silnik – 1.2 TCe). Od chwili rynkowej premiery zyskał dużą popularność, stając się nr 1 sprzedaży Dacii nie tylko w Polsce. Jednak bogata oferta SUV-ów wymusiła niejako na firmie dokonanie znaczących zmian. Dzięki temu Duster w nowej odsłonie prezentuje się naprawdę interesująco. Zmiany objęły rozbudowany wlot powietrza, z nowymi reflektorami z wbudowanymi światłami LED, zmodyfikowany przedni zderzak z elementami ochraniającymi podwozie oraz wlotami na masce. Można odnieść wrażenie, że styliści projektując tylne światła Dustera, zapatrzyli się na Jeepa Renegade. Ponadto aluminiowe relingi dachowe, 17-calowe obręcze kół i nowy kolor nadwozia, zwany Atacama Orange.
Po otwarciu drzwi „nie wieje” już taką taniością. Zupełnie nowa deska rozdzielcza i lepsza jakość wykończenia. Dotychczasowy ekran systemu Media Nav został przeniesiony nieco wyżej, dzięki czemu kierowcy będzie łatwiej odczytywać informacje. Nowością jest automatyczna klimatyzacja. W droższych odmianach na liście wyposażenia znalazły się takie elementy, jak system monitorowania martwego pola, czy uruchamianie silnika przyciskiem. Poprawiono również fotele, które są teraz twardsze i mają dłuższe siedziska. Na minus należy zaliczyć mniejszy bagażnik, który obecnie zapewnia 445-1478 litrów w wersji z napędem na przednią oś (dotychczas – 475 – 1636 l.) oraz 411-1444 l. w odmianie 4x4 (wcześniej 408-1570 l.).
Bez zmian pozostała natomiast gama silników obejmująca dwie jednostki benzynowe – 1.2 TCe (125 KM), 1.6 SCe (115 KM) oraz wysokoprężny 1.5 dCi (90 i 110 KM). Warto przy tym dodać, że napędu 4x4 nie otrzymamy w najsłabszej wersji dCi, zaś automatyczna przekładnia EDC dostępna jest tylko ze 110-konnnym silnikiem wysokoprężnym i napędem na przednie koła. Nie można również zamówić Dustera z silnikiem benzynowym i automatyczną skrzynią oraz napędu 4x4 z przekładnią EDC. Dla poprawienia prowadzenia auta, zastosowano nowe elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.
Jak wynika z zapowiedzi producenta, podstawowa wersja (1.6 SCe 2WD) nadal ma kosztować 39 900 zł. A zatem Duster będzie kusił ceną, co z pewnością będzie denerwowało konkurentów.
Norbert Szwarc
Foto: Dacia
Zobacz podobne artykuły:
Dacia Sandero - Wielka transformacja
Wiadomości / News
2025.10.27
Skoda Fabia 130 Sport – Najszybsza Fabia
Prezentacje / Nowości
2025.10.09
Ford Mustang GTD Liquid Carbon - Bez lakieru
Prezentacje / Nowości
2025.09.28
Skoda Scala 1.0 TSI 115 KM DSG Selection – Silnik bez wad
Testy / Testy
2025.11.08
Volkswagen ID.3 Pro S – czyli sposób Volkswagena na elektryczność
Testy / Testy
2025.11.07
Testy Kucharczyka serii Indy NXT
Wiadomości / Moto sport
2025.11.06