Citroen DS4 2.0 HDi Sport Chic - Dla wymagających
Citroen wprowadził nową hierarchię. Model C4 jest dla każdego, ale auta z linii DS – to już wyższa półka. DS4 nie zamierza rywalizować z popularnymi kompaktami jak VW Golf, Opel Astra, czy Renault Megane. Dlaczego?
Ma stylDS4 konstrukcyjnie bazuje na C4, jednak pod względem stylu i wykonania, to dwa zupełnie inne auta. Już na pierwszy rzut oka widać różnice. W stosunku do C4 jest nieco wyżej zawieszony, stylizowany na coupe – dwudrzwiowy? Ależ skąd. Klamkę tylnych drzwi ukryto w słupku. Oryginalne przetłoczenia, chromowane elementy, charakterystyczne światła, logo DS i dbałość o detale. Nie inaczej jest gdy zajrzymy do środka. Skórą pokryto panele drzwi, deskę rozdzielczą i fotele, przy czym ekskluzywny styl ma podkreślać na fotelach wykończenie nazwane „Bracelet”- środkowa część foteli ma przywodzić na myśl ogniwa bransolety eleganckiego zegarka (dopłata 4500 zł). Jednak co najważniejsze – fotele zapewniają dobre podparcie i są wygodne. Zajmowanie miejsc w drugim rzędzie jest łatwiejsze niż w typowym coupe, ale ... Drzwi są nieco wąskie, poza tym warto uważać na ich ukształtowanie. I ciekawostka – szyb w tylnych drzwiach nie da się opuścić. Ilość miejsca dla pasażerów drugiego rzędu jest przeciętna.
Kierowca ma przed sobą czytelny zestaw zegarów. Obsługa poszczególnych funkcji nie sprawia trudności. Nie przesadzono również z ilością przycisków na kierownicy. W utrzymaniu porządku we wnętrzu pomaga dostateczna ilość schowków. Kieszenie na drzwiach mogą pomieścić 1,5-litrową butelkę z wodą. Nietypowym rozwiązaniem, znanym już z Citroena C3 jest panoramiczna przednia szyba, zwiekszająca widok do góry. W porównaniu z modelem C4, o 23 l. zmmnejszyła się pojemność bagażnika (do 359 l.). Dla porównania VW Golf VII zapewnia 380 l. Po złożeniu tylnych siedzeń nie otrzymamy niestety równej podłogi. Mankamentem jest także dość wysoki próg bagażnika.
Przyjemność podróżowaniazapewnia 163-konny silnik wysokoprężny 2.0 HDi. Nie można narzekać na dynamikę, jak i zużycie paliwa - w mieście najniższe wyniosło podczas testu 6,1 l/100 km, w trasie – 4,1 l/100 km. Właściwie została zestopniowana 6-biegowa przekładnia manualna, do której nie trzeba zbyt często sięgać.
Do mocy silnika dostosowano charakterystykę zawieszenia, które jest odpowiednio twarde. Nie oznacza to jednak uszczerbku na komforcie. Samochód dzielnie pokonuje nierówności, poza tym mimo nieco wyżej zawieszonego nadwozia, Citroen nie wykazuje przechyłów podczas dynamicznie pokonywanych zakrętów. W przypadku tego modelu nie można również narzekać na układ kierowniczy i hamulce. Mankamentem są natomiast dość szerokie tylne słupki. Standardem w wersji wyposażeniowej Sport Chic jest system monitorowania „martwego pola”.
ElegantDla kogo jest zatem DS4? Na pewno nie dla przeciętnego nabywcy szukającego auta kompaktowego, w którym pomieści rodzinę na wakacje. Samochód sprawdzi się w codziennym użytkowaniu, jest przy tym o wiele bardziej funkcjonalny od tradycyjnego coupe a silnik i układ jezdny potrafią zapewnić sporo przyjemności kierowcy. Stylem, wyposażeniem i ceną jest mu jednak bliżej do Audi i BMW niż do klasycznych kompaktów.
Norbert Szwarc Foto: autor Zalety auta: -atrakcyjna stylizacja -układ jezdny -oszczędny i dynamiczny silnik -bogate wyposażenie -wysoka jakość wykonania Wady: - przeciętna ilość miejsca w drugim rzędzie - pojemność bagażnika - niezbyt wygodne wysiadanie z tylnych miejsc Podstawowe parametry techniczne Citroena DS4 2.0 HDi: Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4275/1810/1526 mm Silnik: wysokoprężny, turbodoładowany Pojemność: 1997 cm3 Moc maksymalna: 163 KM przy 3750 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 2000 obr/min Osiągi (0-100 km/h) – 8,6 s. Prędkość maksymalna: 212 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 6,6/4,3/5,1 l/100 km Pojemność bagażnika: 359 – 1021 l Pojemność zbiornika paliwa: 60 l Cena auta: od 74 100 zł (1.6 VTi 120 KM) Cena auta testowego: 106 300 zł [gallery ids="46791,46812,46811,46810,46809,46808,46807,46806,46805,46804,46803,46802,46801,46800,46799,46798,46797,46796,46795,46794,46793,46792"]Zobacz podobne artykuły:
17. Światowy Zlot Klubów Citroëna W Toruniu
Moto fanatyk
2024.08.17
Ford Puma 1,0 ST X EcoBoost Hybrid 170 KM - Małe jest piękne
Testy / Testy
2024.07.04
Hyundai IONIQ 5 Uniq 325 KM - Wygląd, który zaskakuje
Testy / Testy
2024.06.10
Ford Mustang GTD 2025 – Najmocniejszy
Prezentacje / Nowości
2024.09.19
Trzy lata pracy nad oponami do Mercedesa-AMG GT
Wiadomości / News
2024.09.18
Mini z ryzykiem pożaru
Wiadomości / News
2024.09.18